recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fronts grænser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFronts grænser

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Okay.

Burde jeg invistere mig i en subwoofer , ex. Dali basis 100?


Mit umiddelbare svar vil være nej, har ikke selv erfaringer med den, men det lyder som om du vil have vild og voldsom bas og det kræver altså en halvstor sub.
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:09
Jeg har altid haft fronterne stående på small 80 hz da det giver bedst lyd til musik og film, og jeg har audyssey eq til at håndtere tonerne . Indtil videre kører jeg med en lille sub (Argon sub 8).

Men der er store planer om at anskaffe mig en Dali ikon mk2 subwoofer efter jul, den burde da give en del bund i lyden som jeg gerne ville have det. Jeg elsker ikke ligefrem bass , nej men jeg elsker en rigtig dyb bund i lyden. Derfor tror jeg at Dali ikon mk2 subwoofer magter den opgave ! :)
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Jeg har altid haft fronterne stående på small 80 hz da det giver bedst lyd til musik og film, og jeg har audyssey eq til at håndtere tonerne . Indtil videre kører jeg med en lille sub (Argon sub 8).

Men der er store planer om at anskaffe mig en Dali ikon mk2 subwoofer efter jul, den burde da give en del bund i lyden som jeg gerne ville have det. Jeg elsker ikke ligefrem bass , nej men jeg elsker en rigtig dyb bund i lyden. Derfor tror jeg at Dali ikon mk2 subwoofer magter den opgave ! :)

Hvis du alligevel deler ved også deler ved 80hz ved musik, er der vel ingen grund til at du har gulvhøjttalere? Sælg gulvhøjttalerne og køb nogle stander HT'er i stedet, pengene du så har til overs lægger du oven i dit sub budget, så kan du få en endnu bedre bund.
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:19
Det har ikke rigtig noget med det at gøre :) 

Jeg elsker mine gulvhøjtalere, lyden er perfekt i dem, og de spiller højere end nogle kompakte stand højtalere .
Og burde den sub Dali ikon mk2 subwoofer (6000 kr) ikke spille god dyb bas http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/dali_ikon-sub-mk2_subwoofer_hvid.htm   ?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Det har ikke rigtig noget med det at gøre :) 

Jeg elsker mine gulvhøjtalere, lyden er perfekt i dem, og de spiller højere end nogle kompakte stand højtalere .
Og burde den sub Dali ikon mk2 subwoofer (6000 kr) ikke spille god dyb bas http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/dali_ikon-sub-mk2_subwoofer_hvid.htm   ?

Du kan skam godt finde stander HT'er der kan spille lige så højt, især hvis du har en sub til at støtte. Det giver bare ikke rigtig mening at have de gulvhøjttalere hvis du kun udnytter de 50% ved at skære ved 80hz ved musik også...
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:26
Efter min mening , skal gulvhøjtalere ikke spille bass . De skal spille flot ! en subwoofer SKAL ind i billedet, især sådan en som Dali ikon mk2 subwoofer der går helt ned til 26 Hz + den har 325 indbygget watt og en 12 long stroke enhed . :)
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Efter min mening , skal gulvhøjtalere ikke spille bass . De skal spille flot ! en subwoofer SKAL ind i billedet, især sådan en som Dali ikon mk2 subwoofer der går helt ned til 26 Hz + den har 325 indbygget watt og en 12 long stroke enhed . :)

Ideen med gulvhøjttalere er netop at spille bass!
En stander HT til samme pris som en gulvhøjttaler vil spille bedre, i kraft af at der er færre enheder og komponenter som igen betyder at de færre enheder og komponenter er af bedre kvalitet...
Dertil giver den større kabinet volumen den fordel at kunne spille mere/bedre/højre bass...
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Efter min mening , skal gulvhøjtalere ikke spille bass


Er det ellers ikke formålet med denne tråd?

For lige at skrive det en gang til: grunden til at dine højtalere ikke spiller bas er at du skærer bassen væk i forstærkeren.
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:39
Jeg ville ikke have mine fronter skal spille bass . Det skal jeg have en sub til, det er det jeg syntes lyder bedst , smag til smag? :)
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:40
Og nu er Dali lektor 6 jo heller ikke så dårlig en højtaler???
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Jeg ville ikke have mine fronter skal spille bass . Det skal jeg have en sub til, det er det jeg syntes lyder bedst , smag til smag? :)

Det er sandt at smag er forskelligt, hvis hvis det er ud fra et forkert udgangspunkt, vil det normalt afføde en reaktion.

Men du starter da tråden med at skrive:
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Hej alle< ="utf-8">

Jeg har prøvet en indstilling på min reciever (Denon avr-1611), at slå EQ fra og selv bestemme over den indstilling der hedder Bass and treble. Der har jeg justeret bassen til det højeste recieveren kan 6+. Og har det nogle ulemper, mine fronter(Dali lektor 6) giver meget meget mere bass nu uden forvræning i lyden + at membranerne bevæger sig meget meget mere end før.

men det har ingen ulempe vel?`fronterne kan da godt håndtere den bass så længe lyden ikke forvrænger (hakker i lyden)

Mvh Mathias 

God jul :)

Hvor du fortæller at det er dine fronter der spiller bass?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Og nu er Dali lektor 6 jo heller ikke så dårlig en højtaler???

Nej det er den ikke, men en stander HT til samme pris er bedre i mellemtone og diskant, men vil aldrig kunne gå lige så dybt...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu