recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fuga kontakt til Philips Hue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fuga kontakt til Philips Hue

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fuga kontakt til Philips Hue
    Sendt: 22-August-2017 kl. 15:38
Hej Alle

Jeg har monteret HUE i næsten alle mine lamper derhjemme og er ovenud tilfreds. Som mange andre på nettet kunne jeg dog godt tænke mig en pæn løsning med mine dimmer switches frem for 2 kontakter etc. Jeg har som så mange andre FUGA kontakter i hele huset og det fik mig til at tænke på hvorfor dælen der ikke findes en FUGA ramme hvori selve dimmerswitchen kan monteres? Ideen er at samle sine ledninger bag den gamle kontakt så lampeudtaget hele tiden får strø,. Det mener jeg er lovligt nok når nu man kan tilgå det ved at fjerne kontakten. FUGA rammen skal monteres som den bliver i forvejen med undtagelse af en indbygget skrue mekanisme magen til dem på kontakterne i en højde svarende til en 2,5 ramme. Dette sikre at rammen sidder fast vha. stikket nederst og låsemekanismen ca midtfor.  Hvad tænker folk om ideen? Jeg vil mene at rammen relativt enkelt kan 3D printes og så mangler vi bare en elegant løsning mht,. til lås. 

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 17:24
Det bliver du pænt træt af hvis forbindelsen af en eller anden grund ryger til hub'en. Jeg har før mistet kontakten mellem dimmer og hub og så er det sq surt at stå og ikke kunne tænde eller slukke lyset.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 18:09
Det vil jeg give Torben ret i :)
Vi har dog været plaget af at ungerne slukker for kontakterne, og så er ideen med HUE ikke længere så god. Jeg har derfor monteret kip på alle afbryder. Dvs når der trykkes på afbryder slukker den og kipper tilbage på tændt. Også praktisk når/hvis min sensor ikke registrere bevægelse. Eller man bare går forbi og vil tænde. MEN det betyder også at vi ikke kan slukke hvis jeg mister forbindelse til min hub Smile


Redigeret af janLp - 22-August-2017 kl. 18:15
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 19:43
Vi har Hue i soveværelset, så det vil være ret belastende. Jeg har haft en enkelt pære, som var defekt og tændte sig selv i tide og utide i soveværelset og der var jeg sq glad for en mekanisk kontakt!
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 09:13
Hej Torben,

Fik du byttet din hue pære eller endte du med at købe en ny?
Jeg har også 2 defekte pærer, men da jeg snakkede med philips så bad de mig bare om at opdatere pærerne hvilket desværre ikke løste problemet.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 12:52
I kan måske have en pointe i det i skriver men hvor ofte oplever i reelt set at forbindelsen er væk i længere tid?. Jeg har tænkt over kip fjedre som en løsning men det gør jo ikke installationen kønnere eller særligt brugervenlig for eventuelle gæster der bare vil undre sig over at lyset ikke kan slukkes. Ideelt set vil det nok være bedst med en mulighed for at slukke kontakten manuelt i mit design. Jeg må tilbage på tegnebrættet :-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 14:13
Mit Hue ( 8 pærer og 3 dimmer ) svigeter aldrig.

Har brugt det i snart 3 år.

Har dog haft udfordringer med bevægelse sencoren og den nye app med rutiner
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Hej Torben,

Fik du byttet din hue pære eller endte du med at købe en ny?
Jeg har også 2 defekte pærer, men da jeg snakkede med philips så bad de mig bare om at opdatere pærerne hvilket desværre ikke løste problemet.

Hvordan opdatere du pærene?.. Som jeg forstår det, så skulle det ske helt automatisk via appen.
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brr_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 15:18
Hvorfor ikke bare tage HPFI  relæet, hvis der skulle være et svigt ?
Så burde det køre op og virke igen?

Jeg har netop monteret 5 GU10 spot på mit badeværelse og lavet fast samling i dåsen - always on.
Dernæst monteret Dimmerswitch ramme ovenpå indmuringsdåsen, som således dækkes helt.
Skulle der komme problemer, så er der 10 skridt til bryggerset og tage strømmen, men i de 3 år jeg har haft HUE, har jeg aldrig haft problemer endnu.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

I kan måske have en pointe i det i skriver men hvor ofte oplever i reelt set at forbindelsen er væk i længere tid?. Jeg har tænkt over kip fjedre som en løsning men det gør jo ikke installationen kønnere eller særligt brugervenlig for eventuelle gæster der bare vil undre sig over at lyset ikke kan slukkes. Ideelt set vil det nok være bedst med en mulighed for at slukke kontakten manuelt i mit design. Jeg må tilbage på tegnebrættet :-)

Det er hagen i HUE systemet, at de reelt hele tiden skal have strøm, før de virker. Men den oprindelige ide var, at de skulle styres fra en app. Så tror da pokker Philips ikke har tænkt på de allerede eksisterende tænd/sluk kontakter Wink

I det gamle hus monterede jeg fjedre i trykkene i børneværelserne. Og så opsatte jeg dimmer switch ved siden ja. Ja det ligner lort, men det er virkbart.
I det nye hus har vi IHC, hvor alle tryk pr definition er kip. Der styre jeg HUE lamperne via IHCén, og dermed bruger de eksisterende IHC/Fuga (svagstrøms) tryk. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af brr_dk brr_dk skrev:

Hvorfor ikke bare tage HPFI  relæet, hvis der skulle være et svigt ?
Så burde det køre op og virke igen?

Jeg har netop monteret 5 GU10 spot på mit badeværelse og lavet fast samling i dåsen - always on.
Dernæst monteret Dimmerswitch ramme ovenpå indmuringsdåsen, som således dækkes helt.
Skulle der komme problemer, så er der 10 skridt til bryggerset og tage strømmen, men i de 3 år jeg har haft HUE, har jeg aldrig haft problemer endnu.

Normalvis er dette ikke en operation for hr og fru Danmark at fast tilslutte lamper i dåser. Og det er derfor der heller ikke er tænkt i de baner. Ellers ville den bedste løsning i et lampeudtag jo være, at blot montere ledningen på fasen (fasen er som regel tilgængelig enten direkte eller under lampeudtaget). 

Men det er heller ikke alle der bryder sig om, at der er spænding på fatningen, når de fx skal skifte pæren. Fx har man i mange år netop tudet folk ørene fulde, at de skal huske at slukke for kontakten. Her skal de så huske at slukke HPFI eller alternativ sikringsgruppen, med de problemer det så giver.

Hue gjorde ikke den del nemmere for almindelige mennesker Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 16:21
Hvad bruger en hue pære i stand-by strøm?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu