recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fumpers hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfumpers hjemmebio

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: fumpers hjemmebio
    Sendt: 02-Marts-2008 kl. 21:21
Så blev det endelig min tur til at vise mit udstyr frem, eller rettere... min tur til IKKE at vise mit udstyr

Jeg har netop flyttet mit udstyr ind i de dertil indrettede skabe, og mangler stadig de sidste detaljer, men har været meget misundelig på dette forum, så NU vil jeg også være med

Det er tanken at den grimme strøm skinne skal ind i skabet også, imidlertid  slukker jeg for det meste af mit udstyr (xbox, tv, pladespiller, forstærker) når jeg går i seng eller hjemmefra så det er ikke praktisk at have den i skabet endnu... der er 2 muligheder, enten skal jeg med X10 fra min lintronic styre strømmen fra min fjernbetjening, eller også bygger jeg en kontakt ind i skabet som jeg kan slukke med min fod når jeg går fra det



Hjælp søges delen, går ud på at jeg i det højre skab har alt det rigtigt varme udstyr stående... og jeg skal nu have lavet ventilationshuller bagi, min PS3 gik i blæserniveau 9millioner efter en halv time hvor den bare stod stille, og hele skabet var varmt... når man tænker over det er jo klart, for der er ingen cirkulation i skabet... spørgsmålet er så, hvor meget skal der til for at ventilere skabet, havde tænkt at bore nogle huller i top og bund bagpå, men er det nok? nogen erfaringer?

Føjer flere billeder til senere, men hører gerne kommentarer

P.s. det er selvfølgelig meningen at jeg skal have "sokken" på ledningen op til tv'et forlænget så man ikke kan se lednings skjuleren


EDIT: Har nu omrokeret fjernsyn og højttalere en anelse så tv'et nu er centreret i opstillingen, i weekenden bliver bagsiden klippet af kabinettet, så der er mere luft til de 2 dyre drenge, når dette er klaret kommer der flere billeder på :-)

Nye billeder herunder, der er stof på højttalerne fordi min niece på næsten 3 har været forbi, og små fingre kan godt li' højttalere, men ikke omvendt, læg mærke til min eneste fjernbetjening på bordet



Har lavet en "skjuler" til min lintronic boks, den skal males igen, billig ikeaplade er ikke så godt lakeret, og malingen er krakeleret, så det er et senere projekt



Varmeskabet, hvor bagpladen er klippet ud, ellers kan jeg ikke skabe luft nok til at de to helvedesmaskiner kan holde sig bare nogenlunde tempererede... når jeg engang får et større skab, kan jeg nok klare mig med ventilationshuller...




Det mere kedelige skab, der er bare en switch og en masse kabler, og så den gamle arbejdshest, som skal skiftes ud engang




Ikke meget Hifi på dette billede, men der er dog en lille rund enhed under stikkontakten, som er IR øjet til den betjening jeg bruger (beskrevet andetsteds i forum, se signaturen "Den Store lintronic tråd")

Her i Close-up, kendere vil vide at det er en B&O ting




Det var opdateringen for nu, senere får jeg en til at hjælpe med at hive fjernsynet ned, så jeg kan sætte en ny sok på der når helt ned til skabet...


Planer for fremtiden:

Når min onkyo forstærker kommer tilbage fra et lille lyn-tjek-up, så regner jeg med at lave et teknikskab i min gang, så det udelukkende er tv og højttalere jeg har i stuen.

Foreløbige planlagte indkøb(i nogenlunde rækkefølge):


BenQ w5000
Fastrammelærred (Model Storm P)
Sony HS-V1000 (HES-V1000) 200 disc bluray changer med interface som ps3




Redigeret af fumper - 13-Februar-2009 kl. 12:59
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 06:28
Tag bagbeklædningen af skabet, det er der ingen der kan se
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 09:48

det er selvfølgelig en mulighed... men jeg er lidt i tvivl om hvordan sådan noget ikea lort holder til at man piller bagpladen ud...

Det er ikea PS skabe, som klikkes sammen, man kunne måske med held skære bagpladen i strimler...

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
KEFiR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2008
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 16:54
jeg tror nu sagtens sådan et skab kan hænge sammen selv om bag pladen bliver taget af.

men ellers så er det vel bare igang  med en locker og så bare lave en masse pæne huller i bag plade.
Hilsen KEFiR
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 17:09

Overvej også at lave huller i bunden af skabet.

Ved så ikke lige om din PS3 så skal stå øverst eller nederst. Hvis den står øverst står den selvfølgelig det varmeste sted, og så skal der nok laves huller i siden af de indvendige hyller for at få en ordentlig ventilation indvendig i skabet.

Står den nederst står den selvfølgelig det "koldeste" sted og tættest på ventilationsåbningerne, men så fordeler varmen sig op til det øvrige udstyr.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 17:23

Det er en god pointe med at lave et par ventilationshuller i hylden også... det tror jeg lige jeg vil gøre også... og så 2 i bund og top af bagpladen...

det er godt det ikke er en 100% permanent løsning for min xbox står også derinde, tør ikke tænke på hvad der sker hvis jeg af uransagelige årsager har begge tændt på én gang

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Det er en god pointe med at lave et par ventilationshuller i hylden også... det tror jeg lige jeg vil gøre også... og så 2 i bund og top af bagpladen...

det er godt det ikke er en 100% permanent løsning for min xbox står også derinde, tør ikke tænke på hvad der sker hvis jeg af uransagelige årsager har begge tændt på én gang

Nu er det vel ikke en xbox360 vel, for så kan de også stå og larme om kap

 

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 18:46
skabet tager faktisk en ret stor del af larmen 
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 18:56

Undskyld, er det bare mig eller er der noget helt helt galt med symetrien? Skabe, højtalere og fjernsyn står da helt skævt i forhold til hinanden... Ved ikke om det er mig som går for meget op i symetri, men synes det skader "helhedsindtrykket" af et ret fint setup...

 

Mvh.

Casper
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 19:12
den venstre højttaler står skævt, den har før ikke kunnet komme tættere på, men jeg skal have fat i målebånd før jeg lige kan flytte den... men du har ret... det står skævt... skabene skal dog ikke flyttes... de er linet op efter højre side af tv'et min siddeplads er i forvejen skæv, så derfra  hvor jeg er ser man ikke at det er skævt 
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 19:24

Hmm ok alternativ indretning. Kan godt se at det ikke ser skævt ud hvor du måske ofte sidder, men det gør det ikke ligefrem bedre rent æstetisk, men heldigvis er det jo din indretning og din afgørelse :)

Undrede mig bare...

Mvh.

Casper
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 20:09
Er skabene metal på alle sider inklusiv top og bund? For jeg kommer til at tænke på hvordan kølingen i et computerkabinet fungerer og ville også som andre foreslå dig at have huller både i bagbeklædningen og også i bunden eller måske i siden? Det er vigtigt at få gennemtræk i sådan et 'kabinet'. Hvis ikke hullerne løser dit problem, kunne du overveje at putte en lille kabinetblæser i dit skab så der hele tiden bliver trukket frisk kølig luft ind i skabet. Når først lyden brager ud fra dit anlæg, vil du ikke lægge mærke til de 12-17db som en lille blæser laver. Det vil selvfølgelig kræve lidt fifleri med nogle stik da du på en eller anden måde skal få strøm i molex stikket i blæseren, men der er vel en elektriker blandt recordere.dks læsere som kan give et råd?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu