recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fyrholm Kino
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fyrholm Kino

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 12:53
Rummet er da ligeglad med, om højttalere er High end eller ej :)

Men lyder spændende. Glæder mig til at høre om det hele når det er sat op og spiller.
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 14:26
Det kan du da ha' ret i, men der er nu gjort temmelig meget ud af at tæmme rummets akustik, så det ikke skulle blive nødvendigt.
I mit stereo system beregnet udelukkende til musikgengivelse, bruger jeg Audio Lens som kombineret højttaler eq og room korrection, men jeg tror ikke det er nødvendigt i biografen. Det er en helt anden slags akustik jeg har tilstræbt der.
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 14:49
Det er da super fedt.! hvor stort er rummet?
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 15:20
Rummet er 3,10 x 7,10 men der bliver stjålet noget plads både foran og bagved, så afstanden fra lærredet til DVD reolerne er kun 5,60.
Tak for roserne!


Redigeret af fyrholm - 15-Maj-2014 kl. 10:21
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 16:20
Imponerende at du har fået rummet til at se så bredt ud, når det "kun" er 3,10. Jeg havde gættet på, at det var bredere.

Er det en jyde- eller sjællænderbio? :) 


Redigeret af Jonas_h - 14-Maj-2014 kl. 16:20
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 16:54
WAUW , det ser super flot ud
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 17:29
Lækkert rum, det må jeg sige. Det ser meget veludført ud. Dimensionerne er næsten de samme som dem jeg har i min kælder. Hvor højt er rummet egentlig?
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

 
Er det en jyde- eller sjællænderbio? :) 
Fyrholm Kino ligger i nærheden af Ruds Vedby på sjælland.

Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

WAUW , det ser super flot ud
MVH
Tak   Embarrassed

Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Lækkert rum, det må jeg sige. Det ser meget veludført ud. Dimensionerne er næsten de samme som dem jeg har i min kælder. Hvor højt er rummet egentlig?
Mange tak.  Big smile
Det er et kælderrum , så højden er kun ca. 2,10 m.
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 19:09
Hvor henne har du købt de stropper til gardinerne?
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 19:38
Er det guldsnorene du mener?
Dem har jeg købt hos en lokal gardinmand i Høng.
Sammen med "kouserne" som er de ringe der sidder i gardinerne. Stoffet er forøvrigt Molton, som er det der normalt bliver brugt som sceneforhæng. Jeg har selv monteret kouserringene i stoffet, det er faktisk meget nemt.
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu