recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fysiske medier vs. streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fysiske medier vs. streaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cutler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2007
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cutler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fysiske medier vs. streaming
    Sendt: 26-August-2012 kl. 10:13
Hej
 
I forbindelse med at blandt andet Netflix har annonceret at de kommer til DK, har jeg det sidste stykke tid haft flere diskussioner med venner og bekendte. Diskussionen går på fysiske medier og streaming.
 
De fleste venner og bekendte ser streaming som det bedste der er sket for filmdistributionen i lang tid, mens jeg nok stadig vil foretrække de fysiske medier de næste mange år, i hvert fald så længe streamingkvaliteten er markant dårligere end på de fysiske medier. Desuden synes jeg der er en glæde ved at have et fysisk eksemplar af filmen, flotte box-sets osv. Jeg synes hele oplevelsen ved at købe og eje fysiske medier er bedre end ved at streame sine film.
 
Hvad er jeres tanker omkring dette? Er i til fysiske medier ligesom jeg, eller er jeg bare ved at være gammel og må acceptere at streaming er vejen frem?
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 10:39
det er et suplemang for mig dog stremer jeg alt men det er mine blu-ray der er lagt ind som iso så ville da være ked af vis de fyskemeder forsvant :-)
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 11:34
Jeg må indrømme, at det er utrolig bekvemt og leje film fra zaptor. Det er hos os tit lidt spontant hvis vi får tid og lyst til film, så det noget nemmere end at skulle ud i en butik... Kvaliteten er generelt udmærket fra zaptor, men det da klart en god blu-ray er at foretrække ;)...

Tror kun vi har set toppen af isbjerget hvad streaming angår, så du må nok hellere vænne dig til det, fysiske medier er en uddøende race! ;)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Cutler Cutler skrev:

Hvad er jeres tanker omkring dette? Er i til fysiske medier ligesom jeg, eller er jeg bare ved at være gammel og må acceptere at streaming er vejen frem?

Jeg er til fysiske medier pga. kvaliteten. Jeg nægter at nøjes med en fesen itunes-mp3 hvis jeg for en tilsvarende pris kan få en fysisk musikcd med bedre lydkvalitet. Jeg ripper dog mine cd'er og film når jeg får dem hjem og streamer dem lokalt.

Jeg er fløjtende ligeglad med det der med at sidde med en æske og et cover og sige nøj, skiverne bliver rippet med det vuns og ryger efterfølgende i en papkasse i kælderen.

Når jeg en dag kan downloade fuld kvalitet til en konkurrencedygtig pris har jeg ikke længere noget behov for at købe min musik og film på fysiske medier.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 16:57
Jeg foretrækker et fysisk medie. Om jeg så vælger at rippe den til en harddisk, er underordnet.

Jeg har endnu til gode at leje en film via en eller anden streaming tjeneste. Hvis jeg skal bruge den slags, skal det være temmelig billigt og kvaliteten skal være i orden. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Cutler Cutler skrev:


 
Hvad er jeres tanker omkring dette? Er i til fysiske medier ligesom jeg, eller er jeg bare ved at være gammel og må acceptere at streaming er vejen frem?

Jeg foretrækker egentlig den tredje løsning, digitale medier som jeg rent fysisk opbevarer selv (men kan re-downloade efter behov). Jeg har ikke noget principielt imod streaming, og kvaliteten der kan opnås er som sådan ikke afhængig af om mediet er fysisk eller ej. Jeg har været, og er, egentlig meget fænget af TANKEN om en 100% streaming-løsning, dvs at have musikken eller filmene tilgængelige, og streame dem når man har lyst. Men i praksis er jeg endnu ikke overbevist. Jeg har f.eks. haft Wimp i et år nu, og det er ved at drive mig til vanvid at musik der HAR været tilgængelig, pludselig ikke længere er det fordi udbyderen har skiftet mening.

Jeg tror egentlig at streaming for mange vil udvikle sig til at være et supplement sideløbende med at eje filer på sin egen server, simpelthen fordi jeg ikke tror på at nogen udbyder vil kunne levere ALT materiale. Selv iTunes kan ikke levere AC/DC. Jeg tror at det vil være lidt ala som folk bruger Netflix - det er en fin service, men for de fleste kan den ikke stå alene. Jeg fortsætter formentligt mit Wimp abonnement (eller skifter til Spotify, det må jeg lige nærstudere ved lejlighed), men jeg vil fortsætte med at opbygge mit eget digitale bibliotek.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg foretrækker et fysisk medie. Om jeg så vælger at rippe den til en harddisk, er underordnet.

Jeg har endnu til gode at leje en film via en eller anden streaming tjeneste. Hvis jeg skal bruge den slags, skal det være temmelig billigt og kvaliteten skal være i orden. 

Jeg synes egentlig det er lidt interessant hvorfor du mener at begge dele skal være på plads. Hvis nu kvaliteten var den samme som blu-ray, og prisen var den samme som at leje en film i blockbuster, så ville jeg 100% sikkert vælge streaming tjenesten.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 17:57
Jeg foretrækker helt klart at købe de film jeg vil se , på Blu-ray....Men ja , streaming er jo nok fremtiden. Kan bare godt lide at gå op og se på reolerne , og så vælge en film.....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg foretrækker et fysisk medie. Om jeg så vælger at rippe den til en harddisk, er underordnet.

Jeg har endnu til gode at leje en film via en eller anden streaming tjeneste. Hvis jeg skal bruge den slags, skal det være temmelig billigt og kvaliteten skal være i orden. 

Jeg synes egentlig det er lidt interessant hvorfor du mener at begge dele skal være på plads. Hvis nu kvaliteten var den samme som blu-ray, og prisen var den samme som at leje en film i blockbuster, så ville jeg 100% sikkert vælge streaming tjenesten.

Så vidt jeg kan se koster det 39 kr. at leje en premierefilm hos Blockbuster. En pris, der i mine øjne er vanvittig. 

Til sammenligning giver jeg 179 kr./mdr. for at have 3 film hjemme af gangen hos Lovefilm. Typisk har jeg 12-15 film hjemme på en måned, så stykprisen bliver noget mindre end 39 kr.

Derfor vil jeg nok aldrig betale for en løsning hvor man betaler for hvert enkelt film. Det er så en anden snak hvis vi er ude i løsning som f. eks. Netflix. Så kunne jeg godt bliver overbevist, men kun hvis prisen var ok. Hvis de kommer med et prøvemedlemskab i et par uger, skal jeg da prøve det. Bare så jeg kan vurdere om det er noget jeg skal gå videre med.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 11:31
Så længe kvaliteten er så håbløs på streamingprodukter er det ikke noget for mig, i hvert fald når det handler om billede. Bruger Wimp rigtig meget, og synes kvaliteten er fin. 

Har ikke testet via zaptor eller lignende fordi jeg ikke har noget TV-signal, men fx play.tv2.dk synes jeg ikke har ordentlig kvalitet (i hvert fald i med projekter i 100"), desuden er det formentlig pakket ind i noget DRM-hejs der bare ødelægger oplevelsen for forbrugeren. 


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Så længe kvaliteten er så håbløs på streamingprodukter er det ikke noget for mig, i hvert fald når det handler om billede.


Hvad er det for noget streaming du har prøvet?
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 13:21
Jeg gider godt fysiske medier, men hader at skulle sætte en skive i afspilleren når der skal ses en film eller serie. Der synes jeg det er så meget federe at kunne svinge fjernbetjeningen og vælge en film fra listen, f.eks. fra netflix.
Jeg kan dog godt lide kvaliteten af billede og lyd på en blu-ray skive, og det er da også primært grunden til at der bliver købt en i ny og næ.
Jeg burde måske bare få taget mig sammen og få rippet mine skiver, men så langt er jeg ikke kommet endnu...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu