recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - G27 + Wheelstand Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketG27 + Wheelstand Pro

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: G27 + Wheelstand Pro
    Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:20

Jeg vil hurtigt komme med en lille anmeldelse af Logitechs G27 rat, samt Wheelstand Pro. Bemaerk dog, at det er foerstehaandsindtryk, da jeg kun har proevet det ad med SHIFT og F1 2010.

Begge spil mangler lidt indstillingsmuligheder mht. rattet, jeg kan ikke se, at man nogen steder kan indstille hvad knapperne skal staa for, ej heller en oversigt over, hvad de knapper, der fungerer er defineret til - saa man skal proeve sig frem. Lidt aergeligt, at man ikke kan faa f.eks. L1 og L2 programmeret paa knapperne.

Jeg taenkte ogsaa, at traaden bare kan fungere som generel tips til indstillinger o.lign. nu naar vi "alle" skal have GT5.
 
G27:

Positivit: Rattet er jo blandt de bedste, hvis ikke den bedste. Laekker kvalitet med haandsyet laedder, pedalerne er maaske endnu mere imponerende, i aluminium med gummiknapper paa, saa foden ikke skrider. Desuden syntes jeg, at haarheden i dem er godt afstemt - maaske er koblingen lidt faar haard, men det skyldes nok, at man i moderne biler, naermest foeler, at det er et fjer, man trykker ned.

Der er ogsaa indbygget indikation af hvornaar man skal skifte gear, altsaa med lysdioder, som man kender det fra F1 biler. Naturligvis er ratter udstyret med baade en gearstang og gear oppe ved rattet (hvad hedder det nu?).
 
Force Feedback er kraftig, men kan indstilles efter behag i spillenes menuer.
 
Negativt: Stoejen af Force Feedback systemet, samt de andre elementer, der ryster rattet naar man koere galt eller over en curb. Det er mest det sidste, der fremprovokerer en ret saa hoejlydt reaktion fra rat-kassen og rystelserne forplanter sig videre til gearstange, resulterende i endnu mere stoej. Selve Force Feedback stoejer ikke generende. Man kan dog lige hoere gearene arbejde.
 
Afstanden imellem speeder og bramse burde vaere lidt stoerre med henvisning til negative punkter under Wheelstand Pro.
 
At de nu har aendret gearskifteren fra en triptronic, til en alm. 7-gears. Desuden foeler gearskifteren noget billig sammenlignet med resten af produktet.
 
Kablerne! Utroligt skuffende, at kablerne kun er standardlaengde (1.8m) - der kunne Logitech da godt taenke sig lidt om.
 
Wheelstand Pro (G27-modellen):
 
Positivt: Prisen - til de penge faar man vist ikke en bedre loesning til sit rat - medmindre man bygger det selv.
Pladsmaessigt bliver det heller ikke mindre, det kan foldes sammen rimelig hurtigt og gemmes vaek. Det fylder dog stadig lidt, hvis man fjerner pedalerne, kan man dog faa det ned til noget, der ligner 10cm i hoejden.
Det er robust bygget, og der er ingenting mht. det, der generer. G27 modellen er ogsaa bygget mere robust end G25, alle bjaelkerne er blevet tykkere.
 
Negativt: Varen bygges af nogle polske haandvaerkere med begraensede engelske kundskaber. Min pakke manglede nogle bolte, men jeg har ikke kontaktet dem mht. det, da jeg fandt nogle, der passede. Ud fra deres tegninger er det ogsaa svaert, for ikke at sige umuligt at se hvilke bolte, der gaar hvor.
Midterstangen er lidt generende, saa man skal ikke placere pedalerne lige i midten - imo er det bedst hvis det rykkes lidt til venstre paa standeren.
At jeg bliver noed til at finde en stol, der passer, da min sofa er for langt vaek. Den stol jeg har er for hoej.
 
Jeg har sikkert glemt noget, eller sangt noget andre er uenige i, saa skyd bare!

BORING!
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:38

vil da gerne lige tilføje mine kommentare til rattet, fint rat.

Lækker samle kvalitet, men måtte returnere mit.
 
Det der irriterede mig mest, det er den Force feedback døds zone der er i  midterstilling (og nej det er ikke noget man softwaremæssigt kan justere ind) der er lige et kort udslag til begge sider, 1grad hver side, hvor rattet ikke har force, den reagere præcist i spillet hvis man sætter deadzone til 0, men det er stadig irriterende, for rattet flyder så omkring 0 zonen fordi man ikke har forcen til at holde det fikseret. så det virker reelt som om man har ratslør.
 
Larmen fra rattet er som nævnt ekstrem, meget skuffet over larmen fra selve plastik kassen, som i mit tilfælde direkte slog sig, hvis man i F1 tog en curb hurtig selv med helt ned til 30% på enviroments force feedback. men det er ikke unormalt.
 
Derudover følelsen af tandhjul når man drejer, giver de her små rystelser i rattet, der tror jeg fanatech har en bedre løsning med indgreb med rem istedet... men har ikke prøvet det.
 
Det er klart det bedste rat jeg har haft mellem fingrene skal det siges, selve skiftepalerne er geniale også skift indikatoren samt udformning, pedalerne er også lækre, men til 2xxx kr, så skal resten altså også være på plads.
 
synd man endnu ikke kan skabe en mere realistisk oplevelse, med disse rat, er da sikker på at Logitech G27 er et af de bedste på markedet.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:37
Jeg vil tilfoeje, at den FF doedszone slet ikke generer mig. Men det er korrekt, at den er der, som beskrevet ovenover.
 
Og til larmen kan tilfoejes, at det bidrager til realismen...eller noget...LOL

BORING!
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg vil hurtigt komme med en lille anmeldelse af Logitechs G27 rat, samt Wheelstand Pro. Bemaerk dog, at det er foerstehaandsindtryk, da jeg kun har proevet det ad med SHIFT og F1 2010.

Begge spil mangler lidt indstillingsmuligheder mht. rattet, jeg kan ikke se, at man nogen steder kan indstille hvad knapperne skal staa for, ej heller en oversigt over, hvad de knapper, der fungerer er defineret til - saa man skal proeve sig frem. Lidt aergeligt, at man ikke kan faa f.eks. L1 og L2 programmeret paa knapperne.

Jeg taenkte ogsaa, at traaden bare kan fungere som generel tips til indstillinger o.lign. nu naar vi "alle" skal have GT5.
 
G27:

Positivit: Rattet er jo blandt de bedste, hvis ikke den bedste. Laekker kvalitet med haandsyet laedder, pedalerne er maaske endnu mere imponerende, i aluminium med gummiknapper paa, saa foden ikke skrider. Desuden syntes jeg, at haarheden i dem er godt afstemt - maaske er koblingen lidt faar haard, men det skyldes nok, at man i moderne biler, naermest foeler, at det er et fjer, man trykker ned.

Der er ogsaa indbygget indikation af hvornaar man skal skifte gear, altsaa med lysdioder, som man kender det fra F1 biler. Naturligvis er ratter udstyret med baade en gearstang og gear oppe ved rattet (hvad hedder det nu?).
 
Force Feedback er kraftig, men kan indstilles efter behag i spillenes menuer.
 
Negativt: Stoejen af Force Feedback systemet, samt de andre elementer, der ryster rattet naar man koere galt eller over en curb. Det er mest det sidste, der fremprovokerer en ret saa hoejlydt reaktion fra rat-kassen og rystelserne forplanter sig videre til gearstange, resulterende i endnu mere stoej. Selve Force Feedback stoejer ikke generende. Man kan dog lige hoere gearene arbejde.
 
Afstanden imellem speeder og bramse burde vaere lidt stoerre med henvisning til negative punkter under Wheelstand Pro.
 
At de nu har aendret gearskifteren fra en triptronic, til en alm. 7-gears. Desuden foeler gearskifteren noget billig sammenlignet med resten af produktet.
 
Kablerne! Utroligt skuffende, at kablerne kun er standardlaengde (1.8m) - der kunne Logitech da godt taenke sig lidt om.
 
Wheelstand Pro (G27-modellen):
 
Positivt: Prisen - til de penge faar man vist ikke en bedre loesning til sit rat - medmindre man bygger det selv.
Pladsmaessigt bliver det heller ikke mindre, det kan foldes sammen rimelig hurtigt og gemmes vaek. Det fylder dog stadig lidt, hvis man fjerner pedalerne, kan man dog faa det ned til noget, der ligner 10cm i hoejden.
Det er robust bygget, og der er ingenting mht. det, der generer. G27 modellen er ogsaa bygget mere robust end G25, alle bjaelkerne er blevet tykkere.
 
Negativt: Varen bygges af nogle polske haandvaerkere med begraensede engelske kundskaber. Min pakke manglede nogle bolte, men jeg har ikke kontaktet dem mht. det, da jeg fandt nogle, der passede. Ud fra deres tegninger er det ogsaa svaert, for ikke at sige umuligt at se hvilke bolte, der gaar hvor.
Midterstangen er lidt generende, saa man skal ikke placere pedalerne lige i midten - imo er det bedst hvis det rykkes lidt til venstre paa standeren.
At jeg bliver noed til at finde en stol, der passer, da min sofa er for langt vaek. Den stol jeg har er for hoej.
 
Jeg har sikkert glemt noget, eller sangt noget andre er uenige i, saa skyd bare!
Sønnen/Jeg har selv fået et G27 og vi har fået prøvet det lidt af, som spil havde vi til at starte med GT5 prologue og har efterfølgende købt GRID og DIRT2, vi har endnu ikke fået afprøvet DIRT2, men jeg/vi syns det er ekstremt svært at styre bilerne i spillet GRID hvis vi sammenligner med spillet GT5 prologue, faktisk syns jeg forskellen er er Dag Og Nat på de 2 spil, måske GRID slet ikke egner sig til G27. Desværre virker ikke alle g27's funktioner i prologue, men det er stadig en fornøjelse at styre bilerne med det rat. Nogen der har prøvet GRID med et G27?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:30
Jeg har laest lidt paa nettet, at GRID ikke er specielt optimeret til rat, saa jeres problemer skyldes nok det. Du kan proeve at se om du kan google dig frem til folks indstillinger, det kan vaere, at det kan hjaelpe paa det.

BORING!
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 08:17
Hvis I bemærker larmen fra rattet, er det sikkert fordi I ikke har skruet nok op for lyden Smile
 
Jeg har selv G25 og synes egentlig ikke det larmer nævneværdigt. Dog oplevede jeg i starten, at de plastic-fingerskruer på undersiden godt kunne 'rasle' lidt når der var godt gang i FF, dog ikke mere end det kunne løses ved at sætte et lille stykke pap mellem, inden de blev spændt.
Mvh. HamDenFede
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu