recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - G30S Fjernbetjening med GYRO, Chromecast Google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

G30S Fjernbetjening med GYRO, Chromecast Google TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: G30S Fjernbetjening med GYRO, Chromecast Google TV
    Sendt: 24-Juli-2023 kl. 05:36
Hej

Jeg har forbundet en G30S Fjernbetjening med GYRO til vores Chromecast med Google TV.
Den virker således at man nu kan PEGE med fjernbetjeningen og trykke OK.

Hvis der er nogle der hellere vil bruge d-Pad'en er det også muligt.
Lige som android tasterne virker, på nær lydstyrke op og ned. 


Hvis man bruger D-Pad'en enten, på Google egen fjernbetjening eller på G30S, skal man trykke :
Højre, Ned, Ned, Og en eller flere gange til højre for at vælge DRTV, og OK.

Med en G30S med Gyro skal man kun trykke på MUS knappen og placere musen over DRTV og trykke OK.
Når man er inde i DRTV kan man flytte musen hen over et af billederne og trykke OK, for at starte 
den udsendelse man har peget på. 

Her er nogle links til G30S og Y-Kabel Adapteren jeg bruger:

'Original G10S G10S PRO G20S G30S G40S G50S G7VPRO MX3 Universal Voice Remote Control Air Mouse Gyro IR Learning'


Price US $14.94 +
Shipping:US $1.05 From China to Denmark eller
Shipping: US $5.26 From Spain to Denmark via GLS—ES Estimated delivery on Aug 02 

Den tilsluttes med en USB Dongle, som jeg har forbundet med et Y-Kabel Adapter som denne, til min Chromecast med Google TV:

'Type C OTG Adapter 2 in 1 USB C to USB Female with 60W PD Charging Port Adapter For Google Pixel 4XL Google Chromecast Google TV'


Price US $3.07 + Shipping: US $2.69 Estimated delivery on Aug 27 er muligt ved et trykke på 'Denmark'

En sidste bemærkning. Man kan kun have en Y-Kabel Adapter forbundet ad gangen. Man kan altså ikke have to eller flere Y-Kabel Adaptorer forbundet samtidigt.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 24-Juli-2023 kl. 05:44
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 16:43
Hvorfor skulle man dog investere i en gyromus og Y-kabeladapter???

Man kan hente en app til (Android-)telefonen ganske gratis og gøre næsten det samme med CC med G-TV eller smart-tv. I appen får man mus, touchpad og tastatur, dvs man kan bruge touchpad til at placere cursoren over det ønskede og trykke OK med venstre tast som på mus.

Jeg synes dog personligt ikke, at det er nemmere end bare at bruge CC med dens fjernbetjening.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvorfor skulle man dog investere i en gyromus og Y-kabeladapter???

Hej.

Mange Android App's er udviklet til brug på en mobils Touch skærm. Ved at bruge en gyromus vil mange af disse App's opså kunne bruges på en Chromecast med Google TV. Gyromusen vil mangedoble antallet af de App,s der er til rådighed.

Y-kabeladapter kan også bruges til andre USB tilslutninger. Jeg er i dette øjeblik i gang med, at udforske nogle af disse muligheder.

Men eller har du vel ikke er link, til den nævnte App til (Android-)telefonen.

Hilsen Carsten.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 17:48
For filen Carsten. Nej det manger dobler ikke apps tilrådighed. Da de apps ikke er tiltænkt stor skærm. Men små håndholdte enheder og de begrænsninger de nu en gang har, pga. Det

Og igen du har jo ikke noget at bruge Android apps til da 95 % af alle streamings tjenester er tilgængelig i leanback back UI'et
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvorfor skulle man dog investere i en gyromus og Y-kabeladapter???

Hej.

Mange Android App's er udviklet til brug på en mobils Touch skærm. Ved at bruge en gyromus vil mange af disse App's opså kunne bruges på en Chromecast med Google TV. Gyromusen vil mangedoble antallet af de App,s der er til rådighed.

Y-kabeladapter kan også bruges til andre USB tilslutninger. Jeg er i dette øjeblik i gang med, at udforske nogle af disse muligheder.

Men eller har du vel ikke er link, til den nævnte App til (Android-)telefonen.

Hilsen Carsten.

Ja, de apps du nævner er beregnet til mobiler og kan derfor ikke umiddelbart findes til CC med G-TV.
Du kan jo kun sideloade dem eller installere APK-filer.
Jeg har svært ved at se, hvorfor man skulle bøvle med det. For mig giver det absolut ingen mening, at bøvle rundt med diverse APK-filer og en masse kineserskrammel af hardware for at få det til at lykkes.

Den app jeg henviser til, installeres på telefonen og hentes fra G-Play til telefoner og forbindes til CC med G-TV eller dit smart-V via bluetooth.
I den gratis version får man tastatur, mus og touchpad, som vel burde kunne opfylde dine ønsker. Mulighederne kan udvides, hvis man vil betale for pro-version, men det burde ikke være nødvendigt til dit brug.

Kopier linket og hent appen her:

https://play.google.com/store/apps/details?id=io.appground.blek&hl=da



Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 09:08

Hej.

Jeg ser først nu Bluetooth setup muligheden på min CC med G-TV boks.
'For at begynde paringen af en fjernbetjening skal du holde "Pil tilbage" og "Home" nede, indtil lyset på Fjernbetjeningen blinker'.  Boksen søger og finder forskellige TV, også naboernes.

Spørgsmål? Hvis jeg parer til Bluetooth Keyboard App, som Erik K foreslog. Mister jeg så funktionen af Gooles egen fjernbetjening?
Eller kan to bluetooth fjernbetjeninger godt fungere samtidigt?

Min mobil kan under Bluetooth set op se en Chromecast med et headset icon.
og viser en 6 cifret bluetooth parringskode.
Men skriver 'Der kunne ikke parer på grund af forkert pin kode eller adgangsnøgle.'


Hilsen Carsten


Redigeret af csell - 26-Juli-2023 kl. 09:09
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 01:17
Citat:
"Spørgsmål? Hvis jeg parer til Bluetooth Keyboard App, som Erik K foreslog. Mister jeg så funktionen af Gooles egen fjernbetjening?
Eller kan to bluetooth fjernbetjeninger godt fungere samtidigt?"
Citat slut.

Begge kan bruges uden problemer. 
Den ene udelukker ikke den anden og de kan endog bruges simultant.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu