recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel iPad Pro vs. Ny iPad Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammel iPad Pro vs. Ny iPad Pro

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 22:34
Tak for endnu et godt svar til jer begge.

Det lyder jo til, at den gamle iPad Pro 9,7" stadig kan virke som en god tablet, selvom iOS 11 kræver lidt mere power. Tak for at udpensle det lidt mere. Så forstår jeg bedre hvad du mener, og jeg tror du har helt ret i det med at værdsætte det den gamle Pro kan ift. den nye Apple iPad er svært at se for mange, nu hvor der er en merpris at betale for det.

Den sidste ting, jeg lige har behov for at vide, er det der multitasking. Skal det forstås, ud fra det du skriver, at den gamle iPad Pro 9,7" ikke kan køre multitasking med iOS 11, men kun de nye 12,9" og 10,5" kan køre multitasking? Eller kan den gamle iPad Pro 9,7" godt køre multitasking med iOS 11, dog bare ikke nær så hurtigt?



          
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 08:06
Jo, den kan godt køre multitasking, men blot ikke i samme grad som med 4GB. Som jeg forstår det får du splitfunktionen (to apps side om side) med 2GB (inkl. Air 2 og Mini 4) mens du med 4GB yderligere kan køre en 3. app som overlay.

Det har nok mindre med CPU/GPU-kraft at gøre og mere at gøre med at Apple sætter nogle begrænsninger for at sikre, at apps køre ordentligt uanset hvilken kombination af apps man vælger.

På en 9.7" iPad købt til content consumption-formål er det endda måske tvivlsomt om du overhovedet kommer til at bruge splitfunktionen (jeg har slået det fra på mine egne iPads), så det er formentligt uden betydning for dig.

Som tidligere nævnt: 4GB betyder noget for mig selv fordi det tillader flere apps at blive i hukommelsen ad gangen. Jeg kan f.eks. sidde og spille et spil hvorefter jeg sidder og surfer hjemmesider og andre apps et par timer, hvorefter jeg vender tilbage til spillet og konstaterer, at det stadig ligger i hukommelsen og jeg kan fortsætte hvor jeg slap. På min 9.7" Pro vil jeg i en sådan brugssituation stort set altid opleve, at spillet starter hentes ind påny og jeg skal tappe mig frem til, hvor jeg slap det sidst.

De 4GB hjælper også mht. caching af hjemmesider i Safari, dvs. jeg kan have mange tabs med tunge nyhedssider åbne og oplever ikke at den reloader tidligere sider så ofte som tilfældet er det med 1GB eller endog 2GB.

Endelig giver 4GB større muligheder i meget hukommelseskrævende apps såsom Procreate, hvor man har mulighed for at arbejde med større billeder i flere lag end tilfældet er det med 2GB. Dog ikke noget jeg selv har haft brug for.

Bortset fra det: Bilka har p.t. nogle vilde tilbud på nogle af 2016 Pro-modellerne: https://www.bilka.dk/brands/apple/udsalg-paa-ipad-pro-2016-modeller/pl/udsalg-ipad-pro

Ikke noget der kan konkurrere med 32GB til 2.500 kr., men jeg ville lige nævne det.

...

Noget helt andet: Måske en smagssag, men noget jeg lige vil nævne, hvis dette er din første iPad: Jeg vil aldrig anbefale andet end farven Space Gray fordi det er den eneste model med en sort kant på fronten. Problemet med en hvid kant er, at den næppe - True Tone eller ej - vil have samme farve som når skærmen viser et billede med en hvid baggrund og så sidder man der og kigger på to nuancer af hvid.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 10:31
.

Redigeret af Kampus - 17-Juli-2017 kl. 10:35
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Plex virker jo ikke hvis ungerne sidder i bilen? Jeg snakker ikke om leje - det ville ruinere mig hvis jeg skulle leje filmene hver gang frem for at købe dem én gang. Jeg ripper filmene og komprimerer dem til godt 1 GB, og så får ungerne lov at vælge hvad de vil have med sig.

Men det var også blot for at komme med et indspark til ideen om at lade iPad'en gå i arv. Mine unger har 64 GB på hver af deres og de er fyldt til randen med film og spil. Jeg tog 128 GB på min Pro'er for at være mere sikret fremover. Så blev prisen dog også en helt anden...


Jo da Plex virker alle steder, kræver bare data.

Men forstår godt hvad du mener.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 16:07
GlobulusDK

Efter du beskriver med 4GB ram vs 2GB så tror jeg mere og mere, at jeg måske hælder mere til 4GB ram. Eller det ved jeg ikke, men jeg synes bare det er vildt irriterende, at man ikke kan minimere en app eller Safari uden at det skal reloade når man går ind i det igen.

Jeg ved ikke om det er en deal-breaker for mig, men jeg synes bare det er irriterende, at min iPhone 6S ikke husker de ting jeg har minimeret, når jeg vil bruge dem igen. Fx hjemmesider i Safari. Jeg har oftest 5-6 apps kørende i baggrunden, og det vil nok ikke ændre sig meget på min iPad. Jeg håber et eller andet sted, at den langt hen ad vejen lidt kan erstatte min computer, på mange områder når det handler om nyheder, mail og surf.

Jeg må lige i dialog med mig selv, om hvad der er bedst for mig, om jeg virkelig har behovet for en iPad Pro 10,5" eller om en 9,7" er fint. 
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 16:21
Sikke da noget vrøvl! Er på en Air, og der lukker apps ikke helt ned før de swipes opad
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sikke da noget vrøvl! Er på en Air, og der lukker apps ikke helt ned før de swipes opad


Så er det en super air du har, for min air 2 gør altså. Ikke at appen lukker, men den skal genloade, fx safari, her skal siden hentes igen.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 17:08
Kampus, der menes ikke at selve app'en lukkes ned fysisk, men indholdet skal hentes igen  og det er sygt irriterende!  
          
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sikke da noget vrøvl! Er på en Air, og der lukker apps ikke helt ned før de swipes opad

Et screenshot af programmets seneste tilstand er ikke det samme som at det stadig befinder sig komplet i hukommelsen og/eller vil fortsætte hvor du sidst slap det.

Apple anbefaler forskellige strategier for at håndtere de forskellige tilstande og overgange mellem disse:
https://developer.apple.com/library/content/documentation/iPhone/Conceptual/iPhoneOSProgrammingGuide/StrategiesforHandlingAppStateTransitions/StrategiesforHandlingAppStateTransitions.html

Læs de to sidste afsnit i bunden af artiklen, dvs. "Prepare for the App Snapshot" og "Reduce Your Memory Footprint".
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 17:50
Er det ikke noget med at iOS 11 kan håndtere 3 applikationer samtidigt.

Tænker det er lidt begrænset hvor meget de 4 GB giver.

Hvor er det man kan købe en iPad Pro til 2500kr ?

Redigeret af lahan - 17-Juli-2017 kl. 17:55
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 18:00
Safari skal ikke hente nogetsomhelst. Recordere er der med det samme jeg trykker Safari. Spillene skal loade igen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 20:42
Hvis du kun har den ene side åben, som så tilmed besøger ofte, så genloades den jo regelmæssigt i hukommelsen. Problemet opstår hvis du har mange faner åbne og samtidigt hopper lidt rundt mellem apps. Efter et stykke tid vil nogle af fanerne være skubbet ud af hukommelsen og så vil de loade igen når du skifter til dem. Det er ikke et spørgsmål og at have ret her - sådan fungerer styresystemet nu engang, så det hjælper ikke rigtig trådstarter, at postulere, at det ikke er tilfældet. Jeg sidder med en iPad Pro her, hvor to af mine faner genloadede for 2 timer siden, da jeg skiftede til dem (jeg har 6 åbne, og de to havde ikke været besøgt i nogle dage).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu