recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sanyo Z5 og Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSanyo Z5 og Selector

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: Sanyo Z5 og Selector
    Sendt: 19-August-2008 kl. 08:57
Jeg har investeret i en Z5 og den har jo et fantastisk billede. Jeg har dog et problem med tilslutning af min Selector. Jeg har tidligere brugt et scart kabel af god kvalitet, men det stik der er i Z5 er et vga-stik. Så er der video og s-video indgangene, men da jeg ikke har kabel til nogle af dem vil jeg lige høre hvad i andre kan anbefale før jeg køber et nyt kabel?

Det er den lille Sagem selector jeg har og der er max 3 m. til projektoren

På forhånd tak

Jørn
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 09:26

Hej Joern,

Der er altså også component indgang på en Z5 (3 stik) , som nok er det du skal bruge. (kender desværre ikke Sagem selector om den understøtter component via Scart. Du skal selvfølgelig også have et scart til component kabel.

Jeg har et Scart til VGA kabel liggende, men det er ikke lige altid man kan få det til at virke, mens scart til component er et lidt mere sikkert bud.

Hvis du bor i nærheden af Århus, er du velkommen til at prøve begge kabler inden du selv investerer.

LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 11:25

Tak for tilbuddet, men bor i Farum, så det er lidt for langt væk

Prøver at se efter en scart til component adapter, da jeg så kan bruge det dyre component kabel jeg havde til min gamle projektor.

Hvad med s-video? Er det evt. en rimelig løsning?

Jørn

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 13:29

jeg brugte s-video til min Z3 fra selectoren

Det gav faktisk et rimeligt flot billede

Der kommer s-video signal ud af sagem 60

Og de kabler koster jo ikke det store

Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2008 kl. 23:10

Nu har jeg så prøvet med en adapter fra scart til component. Det virkede ikke. Der var intet billede på projektoren.

Jeg vil så prøve at få byttet adapteren til et s-video kabel, bare surt at der så kommer porto både frem og tilbage.

Så vidt jeg har forstået sætter jeg bare en adapter i scartudgangen på Selectoren og et s-video kabel i adapteren - er det korrekt?

Jeg skal vel også lige vælge s-video i opsætningen af selectoren?

Jørn

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 07:43

ja du skal huske at vælge s-video i opsætningen

Håber du bliver tilfreds

Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 22:10

Tak for rådet. Det virkede med s-video. Nu har jeg så en scart til component adapter til overs (gider ikke ofre porto på at returnere den), men skidt være med det.

Jeg har et andet spørgsmål: Kan det ikke lade sig gøre at sætte pæren på low som standard? Som det er nu skal jeg gøre det hver gang jeg skifter image og så kan jeg selvfølgelig gemme indstillingen i en af de 4 user-indstillinger. Det ville dog være nemmere hvis den som standard stod til low, så jeg ikke behøver bekymre mig om det

Jørn

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu