recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af billig HDD med 2x DVB-T?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling af billig HDD med 2x DVB-T?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 14:19
Ja, bag frontlågen
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Men husk hvad du end bestemmer dig for at købe, så skal der være mulighed for et CA modul, ellers er den ikke meget værd efter Oktober 2009.


Uden MPEG-4 tuner er den heller ikke meget værd....
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Abildgren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 15:25

Jeg kan stadigt nå at returnere  

Men er der overhovedet noget 'sikkert' valg? I så fald ville jeg da gerne betale lidt mere. Ellers er det vel bare om at glæde sig over den nu og så tage pengepungen frem igen når den nye standard er implementeret, eller hvad?

Hilsen,

Bo

 

 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 15:29
Der er endnu ingen HDDer med mpeg4. Men med et CA modul fra Neotion kan mpeg4 konverteres til mpeg2, så det skulle blive muligt også at få glæde af de nye mux/kanaler der kommer til næste år.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 15:58

Der er skrevet meget og jeg har læst meget om kortet fra Neotion, men jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har set det i drift under vilkår svarende til de kommende danske DVB-T. Umiddelbart, så skal man efter min mening betragte kortet som en nødløsning så længe der sendes SD.

Når det handler om HD, så vil det umiddelbart blive konverteret til SD/MPEG2 - det er det som boksen/tv kan håndtere.

ALTSÅ INGEN HD!

Og hvordan vil f.eks. dvb-underteksterne bliver tacklet? Det kan være, at det går godt så længe det er SD, men jeg tvivler på, at løsningen vil kunne justere underteksterne korrekt fra et HD signal...

Der er vist versioner af Neotions kort med hdmi udgang til direkte kobling til tv, men hvordan styres så lyd og undertekster?

 

miri
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 16:32
Ja det vil nok fungere bedst i et nyere apparat med mpeg4. De HDDer som vi kender i dag vil så blive udfaset, da alt vil dreje sig om High Definition.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu