recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenneforhold - Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenneforhold - Hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Emne: Antenneforhold - Hjælp
    Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:19

Har TDC-kabel-TV.    

Hvordan kan det være at jeg får et dårligere billed på TV (gennem min JVC-DVD-300) når det sendes gennem antenneforstærker (ASCI   HVS200) end udenom forstærkeren. Kabellængden fra TDC-stik til 2 TV-modtagere ca 8 m. gennem en splitter.  Signalstøjen er diagonalt løbende "persienner/striber".

Peter

 

Med venlig hilsen

Peter
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:24
Du forstærker jo også støj... derfor skal du placere din forstærker så tæt på indgangs signalet som muligt.
Helst inden splitning, dog skal skillefilter til evt. kabel modem være placeret før forstærker.
Til top
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:06

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Du ..... derfor skal du placere din forstærker så tæt på indgangs signalet som muligt.
Helst inden splitning, dog skal skillefilter til evt. kabel modem være placeret før forstærker.

Ja forstærkeren sidder godt nok mellem TDC's stikdåse og splitteren og kun med en lille halv meter kabel, og det er nok også sådan du siger det skal sidde. Måske er kablerne for dålige til TV (ingen specifikationer). Jeg kan forny kablerne til TV med nogle bedre.

Kan en antenne-mand evt. måle signalforholdene helt nede ved antenneindgangsstikket til TV?

Måske kan det ikke helt udelukkes at TDC's indgangssignal alligevel ikke er helt så OK som de sagde da de monterede.

Peter  

Med venlig hilsen

Peter
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:37

Det kan være noget af en opgave at få det hele til at spille. Det bør faktisk ikke være nødvendigt med en antenneforstærker. Derimod er det vigtigt med kvalitetskabler og din splitter skal også have en vis kvalitet. For mit vedkommende er der trukket omkring 40 meter kabel fra vejen og ind til min stue - uden antenneforstærker. I sommers skiftede jeg fra low budget kabel (Harald Nyborg) til et kvalitets antennekabel. Dette forbedrede mit signal, så jeg troede det var løgn. Tidligere døjede jeg med striber, forstyrrelser m.v., men efter udskiftningen har jeg simpelthen ingen problemer.

Derfor kan jeg kun råde dig til at skifte antennekablet med et kvalitetskabel - og din splitter skal også være af en vis kvalitet. Antenneforstærkeren kan du herefter formentligt pakke væk.

Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 23:29

Hej...

Det lyder som om din antenne forstærker er defekt!!! Splitteren skal være en god kvalitet, HN har en udmærket kvalitet. Hvis antenne kablet er samlet ordentligt (rigtigt), er kvaliteten ikke så vigtig. Prøv om du kan få et kabel, hvor produkcenten skriver sit navn på kablet.

Hvis du skal gøre noget, så brug F-stik (satelit stik) de er HF tætte.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 08:05

I skal alle have tak for de gode råd.

Nu er der i det mindste noget at gå igang med. Hvis/når problemet løses skal jeg lige lægge en notits i forum'et til orientering.

Hvis de gode forslag ikke skulle hjælpe: Kan en professionel antenne-mand evt. måle signalforholdene helt nede ved antenneindgangsstikket til TV?

Med venlig hilsen

Peter
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 21:06

Hej...

Hvis signalet ikke er i orden ved antenne stikket, er det TDC's problem, men før du ringer, skal du sætte TV'et direkte i stikdåsen. Er signalet i orden, er der ingen grund til at ringe. Så er det dit udstyr, der er noget i vejen med.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af 1mba 1mba skrev:

Hej...

Hvis signalet ikke er i orden ved antenne stikket, er det TDC's problem, men før du ringer, skal du sætte TV'et direkte i stikdåsen. Er signalet i orden, er der ingen grund til at ringe. Så er det dit udstyr, der er noget i vejen med.

Hej 1mba

Det er selvfølgelig i den rækkefølge tingene skal undersøges og efter anskaffelse af et tip-top kabel. Rigtig godt råd!!!

Med venlig hilsen

Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu