recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Playbar - Apple TV - Samsung - problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Playbar - Apple TV - Samsung - problem?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZLoG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZLoG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Playbar - Apple TV - Samsung - problem?
    Sendt: 01-Januar-2017 kl. 10:35
Goddag vise hifi folk. Jeg håber jeg lægger denne tråd rette sted.

Jeg har et spørgsmål omkring surround i mit nye simple setup.

Vi har et ældre samsung TV (UE46C8705). Det har ikke en optisk indgang  - men et adapterkabel følger med som har optisk indgang (hun) og en slags jack stik (han) som skal i "Optical out" i TV'et.

Min Sonos playbar er forbundet til TV'et gennem denne optiske forbindelse. I setuppet er der 2x Sonos Play:1 som baghøjtalere - og ingen sub.

Vi bruger Apple TV2 (gen4) som afspiller af netflix og meget andet. Apple TV sidder til Samsung TV'et med HDMI. Herfra ville vi gerne have surround sound. Problemet er.. I Samsung TV'ets lydindstillinger under SPDIF kan vi kun vælge PCM som output. Dolby står på listen, men er greyed out.
Resultatet er at vi har fornuftig lyd fra Playbaren - men umiddelbart kun i stereo. Baghøjtalere laver ingen lyd.. Tænker det er "fair nok" når nu TV'et kun kan sende PCM... Jeg er ikke hifi nød overhovedet og er temmeligt på bar bund.
Er der nogen der har bud på hvad vi kan gøre? Jeg forstår ikke hvorfor TV'et ikke "vil" vælge Dolby.. tænker at hvis det var muligt, så var vi home free..?

Vi håber meget i kan hjælpe os stakler med gode bud på en løsning.
Rigtigt godt nytår - og på forhånd mange tak! :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 11:12

Der kan IKKE fås Multikanal lyd fra en HDMI til Toslink eller ARC på et Samsung TV, og mange andre.
Lyd fra kilden, i dit tilfælde en ATV skal tilsluttes direkte til Sonos.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ZLoG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZLoG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 11:17
Jeg forstod adskillige af de ord du lige brugte :) Jeg læser at du siger at lyden fra ATV til samsung over HDMI'en er "multikanal" - men at TV'et ikke kan overføre disse til toslink/optisk og dermed videre til SONOS..

Problemet med den nye ATV er at den ikke har nogen optisk udgang.. hvad gør en stakkel så? Kan man købe noget smart der kan splitte HDMI udgangen til noget brugbart eller hvordan løser man denne knude?

Mange tak for svar! :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 11:27

Duskal så anskaffe en Audio extractor, som kan sende lyden ud på en Toslink og Coax forbindelse.
F.eks http://www.av-connection.dk/?PGr=8481&gclid=CPjxroPeoNECFVdnGQod9wwP5A eller http://www.av-connection.dk/?ML=3328
Der findes flere andre.

Redigeret af Radiomanden - 01-Januar-2017 kl. 11:30
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ZLoG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZLoG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 23:37
OK mange tak for svar.. jeg vil prøve at se på sådanne så.. hvis der er et produkt der særligt kan anbefales, så hører jeg gerne om det :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu