recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maxi brev væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaxi brev væk

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 20:49
Du synes det er forkert at give din adresse efter to dage. Men jeg forstår ikke hvorfor du så synes det er helt fint efter 5,7 eller hvor f.... mange dage der gik...men jeg er blevet klogere på hvem jeg vil handle med
+ 70 positive handler!
Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Du synes det er forkert at give din adresse efter to dage. Men jeg forstår ikke hvorfor du så synes det er helt fint efter 5,7 eller hvor f.... mange dage der gik...men jeg er blevet klogere på hvem jeg vil handle med
     Suk suk ,det er det samme vi kører rundt i hele tiden,lad nu den sag ligge LOL  Hvorfor jeg synes det var i orden efter en uge,det var fordi jeg ringede og spurgte posten,, og de bad mig vente med at efterlyse ca 1 uge, og fordi han ikke fik den før, var fordi han så selv ville efterlyse efter en dag,og der blev jeg så tvær men sådan er vi alle forskellige


Redigeret af akas - 08-December-2010 kl. 20:59
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:


Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Du synes det er forkert at give din adresse efter to dage. Men jeg forstår ikke hvorfor du så synes det er helt fint efter 5,7 eller hvor f.... mange dage der gik...men jeg er blevet klogere på hvem jeg vil handle med
     Suk suk ,det er det samme vi kører rundt i hele tiden,lad nu den sag ligge LOL

Ja lad det nu ligge. For du har jo nemlig ikke nogen plausibel grund til at nægte at opgive din adresse - det burde du allerede have gjort da I aftalte de endelige betingelser for handlen. Hvad der nu skal ske, det vil jeg ikke blade mig i. Men jeg ville selv være meget mere imødekommende end du er for det er bare så ringe reklame at være hovedperson i en tråd som denne
+ 70 positive handler!
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 21:36
Hvad sker der lige i tråden?
Alle argumenter etc. har været oppe og vende tidligere, tråden ligger stille i en uge og pludselig er der nye deltagere der er klar til en runde mere??
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Ja lad det nu ligge. For du har jo nemlig ikke nogen plausibel grund til at nægte at opgive din adresse - det burde du allerede have gjort da I aftalte de endelige betingelser for handlen. Hvad der nu skal ske, det vil jeg ikke blade mig i. Men jeg ville selv være meget mere imødekommende end du er for det er bare så ringe reklame at være hovedperson i en tråd som denne


Hvor meget ved du reelt om sagen, meta? Der har garanteret været noget privat korrespondance mellem Oil og Akas og selv om Oil udfra tråden virker stille og rolig, så kan han jo sagtens have været mere anmassende i sine breve til Akas. Det kan også tænkes at Oil har skrevet rolige og venlige mails til Akas, men at Akas måske har haft en tidligere oplevelse med en hidsigprop der har gjort at han idag er meget varsom med at aflevere personlige oplysninger. Det er ren spekulation fra min side, da jeg ikke kender hverken Akas eller Oil eller deres indbyrdes kommunikation. Spørgsmålet er hvor rimeligt det er at du afgør at Akas ikke havde nogen plausibel grund når du sandsyligvis kun kender til ca. 10% af historien?

Det er helt fint at du, baseret på det du har læst her i tråden, beslutter dig for om du vil handle med Akas eller Oil eller mig for den sags skyld, men det giver ikke mening at gør dig til dommer over hvad Akas havde grund til eller ej, når du ret beset hverken kender hans situation eller sagens komplette forløb.
Til top
capperdude Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 23:32
2 ting.

Jeg undrer mig over hvordan en Alien box kan være i et brev?Confused

OG, jeg undrer mig over hvorfor Akas ikke bare efterlyser pakken da køber beder ham om det. Køber må have ret til at efterlyse den ting han har betalt for NÅR HAN VIL. og IKKE når det passer ind i sælgers system...

Jeg synes denne tråd er et meget smukt eksempel på, hvorfor jeg ALDRIG kunne drømme om at sende penge for en vare (ved privat handel), uden : Navn, Adresse, Tlf nummer, KLAR aftale omkring hvordan varen sendes.. + jeg ville tjekke personen på Krak.dk.. og kunne jeg ikke finde ham der, så ville jeg ikke handle med personen..

Jeg har efterhånden læst så mange af disse oplevelser, til at tro på det uskyldige i mennesker.. om det så er køber, sælger eller pest DK, skal jeg ikke gøre mig til dommer over for..

Håber at i 2 har fundet en ordentlig løsning sammen...
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af capperdude capperdude skrev:

Jeg undrer mig over hvordan en Alien box kan være i et brev?Confused


Ifølge http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk kan et maxibrev kan være op til 60 cm langt, dog må længde + bredde + tykkelse max være 90 cm. Max vægt er 2 kg.

Der kan med andre ord godt være tale om sådan en stor, fed boblekuvert der er 30 cm. lang, 21 cm. bred og måske 20 cm. tyk, rigelig plads til fx. et dvd box sæt.
Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af capperdude capperdude skrev:

Jeg undrer mig over hvordan en Alien box kan være i et brev?Confused


Ifølge http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk kan et maxibrev kan være op til 60 cm langt, dog må længde + bredde + tykkelse max være 90 cm. Max vægt er 2 kg.

Der kan med andre ord godt være tale om sådan en stor, fed boblekuvert der er 30 cm. lang, 21 cm. bred og måske 20 cm. tyk, rigelig plads til fx. et dvd box sæt.
   hej strandvasker, alien boksen er kun 4 cm tyk, så det kan den sagtens.Den fyldte kun det samme som 2 blu ray film ,igen en beskyldning ,det er virkelig trist at man skal dømme folk sådanThumbs Down


Redigeret af akas - 09-December-2010 kl. 08:00
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Ja lad det nu ligge. For du har jo nemlig ikke nogen plausibel grund til at nægte at opgive din adresse - det burde du allerede have gjort da I aftalte de endelige betingelser for handlen. Hvad der nu skal ske, det vil jeg ikke blade mig i. Men jeg ville selv være meget mere imødekommende end du er for det er bare så ringe reklame at være hovedperson i en tråd som denne
Hvor meget ved du reelt om sagen, meta? Der har garanteret været noget privat korrespondance mellem Oil og Akas og selv om Oil udfra tråden virker stille og rolig, så kan han jo sagtens have været mere anmassende i sine breve til Akas. Det kan også tænkes at Oil har skrevet rolige og venlige mails til Akas, men at Akas måske har haft en tidligere oplevelse med en hidsigprop der har gjort at han idag er meget varsom med at aflevere personlige oplysninger. Det er ren spekulation fra min side, da jeg ikke kender hverken Akas eller Oil eller deres indbyrdes kommunikation. Spørgsmålet er hvor rimeligt det er at du afgør at Akas ikke havde nogen plausibel grund når du sandsyligvis kun kender til ca. 10% af historien?Det er helt fint at du, baseret på det du har læst her i tråden, beslutter dig for om du vil handle med Akas eller Oil eller mig for den sags skyld, men det giver ikke mening at gør dig til dommer over hvad Akas havde grund til eller ej, når du ret beset hverken kender hans situation eller sagens komplette forløb.

Jeg synes ikke jeg gør mig til dommer over noget som helst. Som jeg skrev ganske tidligt i denne tråd, opgiver jeg altid mit navn og adresse til køber, når vi aftaler betaling mv - altså inden der kan opstå evt leveringsproblemer. Det mener jeg er god opførsel

Men på et forum som dette, vil der være ca så mange opfattelser af denne problematik, som der er brugere. Og nej, vi kender ikke hele forløbet. Selvom vi gjorde, ville vi fortsat have forskellige opfattelser - både af forløbet og af selve problematikken. Sådan er det nu engang med mennesker.
+ 70 positive handler!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ifølge http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk kan et maxibrev kan være op til 60 cm langt, dog må længde + bredde + tykkelse max være 90 cm. Max vægt er 2 kg.

Der kan med andre ord godt være tale om sådan en stor, fed boblekuvert der er 30 cm. lang, 21 cm. bred og måske 20 cm. tyk, rigelig plads til fx. et dvd box sæt.
   hej strandvasker, alien boksen er kun 4 cm tyk, så det kan den sagtens.Den fyldte kun det samme som 2 blu ray film ,igen en beskyldning ,det er virkelig trist at man skal dømme folk sådanThumbs Down


Mit indlæg var nu ikke en beskyldning, det var bare lidt information til Capperdude om hvad et maxibrev kan være. Han undrede sig over om man kunne sende et dvd sæt som brev og jeg forsøgte at forklare at et maxibrev sagtens kan være en ordentlig kleppert med rigelig plads til dvd boxsæt.
Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ifølge http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk kan et maxibrev kan være op til 60 cm langt, dog må længde + bredde + tykkelse max være 90 cm. Max vægt er 2 kg.

Der kan med andre ord godt være tale om sådan en stor, fed boblekuvert der er 30 cm. lang, 21 cm. bred og måske 20 cm. tyk, rigelig plads til fx. et dvd box sæt.
   hej strandvasker, alien boksen er kun 4 cm tyk, så det kan den sagtens.Den fyldte kun det samme som 2 blu ray film ,igen en beskyldning ,det er virkelig trist at man skal dømme folk sådanThumbs Down


Mit indlæg var nu ikke en beskyldning, det var bare lidt information til Capperdude om hvad et maxibrev kan være. Han undrede sig over om man kunne sende et dvd sæt som brev og jeg forsøgte at forklare at et maxibrev sagtens kan være en ordentlig kleppert med rigelig plads til dvd boxsæt.
  Undskyld standvasker det var også ment til capperdude jeg fik bare skrevet dit citat sorryTongue
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 13:25
Jeg håber filmene dukker op eller I finder en løsning som alle parter kan leve med.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu