recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem betaler dit internet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvem betaler dit internet ?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Afstemningsspørgsmål: Hvem betaler dit internet ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
126 [46.84%]
24 [8.92%]
112 [41.64%]
7 [2.60%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:48
I øvrigt er denne multimedieskat jo reelt kun en justering af den nuværende beskatning af fri telefon/internet som er på 3.000 i beskatningsgrundlag.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:56
Det er ikke sandt. Hjemmearbejdsplads har ikke været beskattet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 17:02
Jeg skriver fri internet.

Det er kun hvis du har adgang til virksomhedens netværk (VPN eller lignende) at det er skattefrit.

Derudover bliver du stadigvæk beskattet af fri telefon, hvis du har det, og det er op til 3.000 i alt uanset hvor mange af de frynsegoder du har.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 17:05
Arbejdsgiverbetalt pc/internet har været undtaget fra beskatning.

Edit: Katastrofen i dette forlig er dog, at hjemmearbejdspladser bliver beskattet. Det er der ingen logik i, især ikke når man fastholder alle ordninger med bruttoløntræk.


Redigeret af Breddam - 01-Marts-2009 kl. 17:08
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 17:54
Ikke korrekt

Bemærk dette afsnit:

"Hel eller delvis arbejdsgiverbetalt datakommunikation er skattefri, hvis nogle nærmere betingelser er opfyldt. Kan forbindelsen også anvendes til telefoni, vil en sådan anvendelse være skattefri.

Det er en betingelse for skattefriheden, at du via datakommunikationsforbindelsen - som fx kan være en ISDN- eller ADSL-forbindelse - kan få adgang til det interne netværk på din arbejdsplads, så du reelt har en hjemmearbejdsplads.

Det betyder på den ene side, at det ikke er nok, at du har adgang til en hjemmeside, hvor almindelige internetbrugere også har adgang. På den anden side er det heller ikke et krav, at du har adgang til alle interne systemer, men det er ikke tilstrækkeligt at du kun har adgang til mail- og kalenderfunktioner."
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ikke korrekt

Bemærk dette afsnit:

"Hel eller delvis arbejdsgiverbetalt datakommunikation er skattefri, hvis nogle nærmere betingelser er opfyldt. Kan forbindelsen også anvendes til telefoni, vil en sådan anvendelse være skattefri.

OK, jeg har misforstået dagspressen. Dog vil alle ADSL-linier kunne benyttes til telefoni

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Det er en betingelse for skattefriheden, at du via datakommunikationsforbindelsen - som fx kan være en ISDN- eller ADSL-forbindelse - kan få adgang til det interne netværk på din arbejdsplads, så du reelt har en hjemmearbejdsplads.


Og det er hjemmearbejdspladsen, der nu skal beskattes - sørgeligt
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 01:25
Jeg har det luksus problem at jeg selv betaler den ene (Primære) linie & den super dyre & lansomme TDC linie betaler firmaet. Hvorfor ? Firmaet leverer en 2/1 linie & det er for langsomt til mig.

Jeg skal dælme IKKE beskattes af den firmalinie som jeg ikke bruger, det er helt sikkert. Men på den anden side så nakker de mig jo på min bærbare.......

Det stinker, er min ydmyge mening


Redigeret af clausols1 - 11-Marts-2009 kl. 01:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu