recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee: Ens kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee: Ens kanaler?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 21:20
Svar på Skodmans spørgsmål.

Planerne er følgende:

Fri adgang til 10 HD-kanaler i kanalpakkerne

YouSee giver fra 1. dec. 2010 fri adgang til i alt 10 HD-kanaler i de 3 kanalpakker. Hidtil har der kun været fri adgang til DR HD. Ændringerne gennemføres ved at YouSee udvider de 3 kanalpakker med 9 ukodede HD-versioner af eksisterende SD-kanaler. SD-version og HD-version af de 9 tv-kanaler vil blive sendt i samme kanalpakke med samme indhold.

Det er YouSee's mål for de kommende år at alle kanaler i kanalpakkerne bliver sendt i en ukodet HD-version. Foreløbig ser det sådan ud:

Kanalpakke

HD-kanal

Dato for fri adgang

Bemærkning

Grundpakken

DR HD

1. nov. 2009


Kanal 5 HD

1. dec. 2010

Ny i Grundpakken

SVT1 HD

1. dec. 2010

Ny HD-kanal

ZDF HD

1. dec. 2010

Ny HD-kanal

Mellempakken

TV3+ HD

1. dec. 2010


6'eren HD

1. jan. 2011

Ny HD-kanal

Fuldpakken

TV 2 Film HD

1. dec. 2010


Eurosport HD

1. dec. 2010


Eurosport 2 HD

1. dec. 2010


Nickelodeon HD

1. marts 2011

Ny HD-kanal






Redigeret af Vilhelm - 24-Oktober-2010 kl. 21:22
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Udover jeg så heller ikke rigtigt kan se formålet med naboregionen, så mener jeg også at alle favoritkanalerne ligger 2 gange (hvilket overhovedet ikke giver nogen mening for mig, hvis man ser bort fra, at software udviklerne kan være en flok amatører). Derudover mener jeg altid der har været dr1 og dr2 i 4:3 på det digitale net.
Jeg har haft god brug for de kanaler der ligger både i fuldpakken og som favoritkanaler, da yousee i meget lang tid havde problemer efter det analoge sendenet lukkede
Kanalerne ligger så de passer på de tre pakker. Tilkøb ligger et helt andet sted. Kortet giver adgang til den pakke den enkelte har. Kortet bliver åbnet til den aktuelle pakke + de tilkøbte kanaler. Et tænkt eksempel kan være, at Mellempakkens kanaler ligger pårettighed  nr. 101 på kortet og Fuldpakken på 102. Derfor skal tilkøb til f. eks. Mellempakken have særskilte nr. til de rettigheder, der er valgt. Jeg nægter simpelt hen at tro at udviklerne er amatører. Det er os, der er amatører. Wink
jeg ved nu hvorfor de ligger som de gør - jeg kan bare ikke forstå hvorfor de ikke gør det anerledes.
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Svar på Skodmans spørgsmål.

Planerne er følgende:

Fri adgang til 10 HD-kanaler i kanalpakkerne..........................................................

Kanon  Tak Vilhelm Smile

Redigeret af Skodman - 24-Oktober-2010 kl. 21:51
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

jeg ved nu hvorfor de ligger som de gør - jeg kan bare ikke forstå hvorfor de ikke gør det anerledes.

Dublering  af kanaler er nødvendigt fordi de skal kunne ses af dem med fuldpakken uden programkort samtidig med at de skal kunne tilkøbes af dem med mellempakken. Derfor må de udsendes i både en ukrypteret og en krypteret version. De ukrypterede versioner ligger så i det frekvensområde, som er skåret væk for kunder uden fuldpakken.

DR1 og DR2 sender YouSee dubleret fordi de sender både versionerne fra DTT-nettet og de signaler, som de får direkte fra DR. 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

... DR1 og DR2 sender YouSee dubleret fordi de sender både versionerne fra DTT-nettet og de signaler, som de får direkte fra DR. 

Er det af sikkerhedsgrunde at man så sender fra begge kilder? Hvis den ene forbindelse svigter, så har man den anden?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 02:15
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

... DR1 og DR2 sender YouSee dubleret fordi de sender både versionerne fra DTT-nettet og de signaler, som de får direkte fra DR. 

Er det af sikkerhedsgrunde at man så sender fra begge kilder? Hvis den ene forbindelse svigter, så har man den anden?


Det er nu meget praktisk hvis du har en single-tuner DVB-C modtager hvor du kan optage en kanal og se en anden fra samme multiplex (en Dreambox eksempelvis). Hvis du optager TV2, ligger DVB-T udgaverne af DR1 og DR2 i samme multiplex.

Derudover kan must-carry reglerne muligvis fortolkes således at DVB-T udgaverne skal sendes?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Skodman Skodman skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Svar på Skodmans spørgsmål.

Planerne er følgende:

Fri adgang til 10 HD-kanaler i kanalpakkerne..........................................................

Kanon  Tak Vilhelm Smile
x2 
Super skematiseret forklaring, så alle og enhver kan forstå det. Nice work, Vilhelm
 
Lige så - en stor tak til dkscan, for din enkle forklaring vedr. dubletterne.
 
Rart med saglige og brugbare indlæg. Top Dollar.


Redigeret af Roland - 27-Oktober-2010 kl. 13:24
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Udover jeg så heller ikke rigtigt kan se formålet med naboregionen, så mener jeg også at alle favoritkanalerne ligger 2 gange (hvilket overhovedet ikke giver nogen mening for mig, hvis man ser bort fra, at software udviklerne kan være en flok amatører). Derudover mener jeg altid der har været dr1 og dr2 i 4:3 på det digitale net.
Jeg har haft god brug for de kanaler der ligger både i fuldpakken og som favoritkanaler, da yousee i meget lang tid havde problemer efter det analoge sendenet lukkede

Kanalerne ligger så de passer på de tre pakker. Tilkøb ligger et helt andet sted. Kortet giver adgang til den pakke den enkelte har. Kortet bliver åbnet til den aktuelle pakke + de tilkøbte kanaler. Et tænkt eksempel kan være, at Mellempakkens kanaler ligger pårettighed  nr. 101 på kortet og Fuldpakken på 102. Derfor skal tilkøb til f. eks. Mellempakken have særskilte nr. til de rettigheder, der er valgt. Jeg nægter simpelt hen at tro at udviklerne er amatører. Det er os, der er amatører. Wink

jeg ved nu hvorfor de ligger som de gør - jeg kan bare ikke forstå hvorfor de ikke gør det anerledes.


Pakkekanalerne sendes ukodet (YouSee Clear), og for at f.eks. mellempakkekunder kun kan se mellempakkekanaler og ikke fuldpakkekanalerne, adskilles fuldpakkefrekvensområdet med et fysisk filter i YouSees tv boks ude ved vejen/i ejendommen.

Men da mellempakkekunderne kan abonnere på fuldpakkekanalerne via Favorit, skal de også ligge i mellempakkeområdet - dog i kodet form.

Pga. YouSee Clear kan det ikke rigtigt gøres på anden måde.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu