recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er alle TV'er lige gode på svag antennesignal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er alle TV'er lige gode på svag antennesignal?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Paul8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2011
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Paul8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er alle TV'er lige gode på svag antennesignal?
    Sendt: 18-Februar-2012 kl. 19:30
Skal købe nyt fladskærm til et sted hvor antennesignalet er svag.
Antennen kan desværre ikke forbedres (har prøvet alt muligt i flere år)
Med nuværende udstyr fås pixeleringsforstyrrelser flere gange daglig.
Modtageren er en ekstern DVB-T boks

Står nu og skal vælge mellem Samsung og Philips. 
Eller er der måske et andet mærke som er kendt for at være bedre i den situation ?

Det ville være træls at skulle købe flere fladskærme og returnere dem allesammen hvis de ikke kan virke på et svagt antennesignal !Confused
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Paul8 Paul8 skrev:

Skal købe nyt fladskærm til et sted hvor antennesignalet er svag.
Antennen kan desværre ikke forbedres (har prøvet alt muligt i flere år)


Du har altså prøvet med en 96 elementers?

Og ja, der er forskel på følsomheden og nej, der er ikke noget mønster i, hvem der har den gode tuner. Philips og Samsung er dog ikke velkendt for at bygge solidt elektronik i deres tv.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 18-Februar-2012 kl. 19:51
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 19:52
jeg har oplevet på min arbejdsplads, at samsung tv er bedre til at modtage det samme signal end et sony tv er... 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 11:30
Jeg har en antenne (Sinox)i soveværelset til min BlueTinum boks, som jeg bruger til mit Sony Super Trinitron tv. Antennen har jeg prøvet at sætte til mit Panasonic Plasma i stuen. På trods af jeg bor mellem andre bygninger, modtager jeg helt uden problemer af nogen art alle tilgægelige gratis kanaler. Så Panasonic virker vist til at være ret følsom. Før jeg købte Sinox antennen med variabel styrke, brugte jeg blot en enkelt teleskop antenne fra en gammel radio. Med denne kunne jeg såmænd også fange de samme kanaler uden udfald eller problemer. Så Panasonic har en følsom tuner. Skal lige sige, at jeg bor på 4 sal, men stadig lukket lidt inde. Star 
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4480
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 11:46
Jeg har rigtig mange Tv på testbænken, og bruger lidt forskellige Tv-forbindelser og sendeformer. Jeg prøver ofte først med den lille DVB-T antenne i mit testrum. Uden, at det bliver særlig veldokumenteret, så oplever jeg, at Panasonics tunere generelt er bedst til at fange tv-signalerne med den beskedne antenne. På mange andre Tv pixellerer signalet via den lille antenne, med mindre jeg forlænger den under døren, så den kommer ud af testrummet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu