recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billede fra com til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillede fra com til TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Billede fra com til TV
    Sendt: 07-November-2009 kl. 15:31
Hey
 
Jeg tænkte på om det er muligt at få billedet fra min computer hen på mit tv.
 
Samsung 7070
Derudover er der også en optisk udgang i bundkortet, ved ikke om det kan bruges
Technics reciever
Panasonic BD80
 
På nuværende tidspunkt kører jeg lyd fra com til anlæg via et kabel som starter med 2 stik i forstærkeren og et i com (aner ik hvad det hedder). Det skal siges der ikke er optisk udgang på forstærkeren, så kører med analog fra BD80 til forstærker. Ved ikke om der er mere i skal vide?
 
Hvad skal jeg købe for at få billedet hen på tv'et?


Redigeret af uggeren - 07-November-2009 kl. 15:33
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af uggeren uggeren skrev:

Hey
 
Jeg tænkte på om det er muligt at få billedet fra min computer hen på mit tv.
 
Samsung 7070
Derudover er der også en optisk udgang i bundkortet, ved ikke om det kan bruges
Technics reciever
Panasonic BD80
 
På nuværende tidspunkt kører jeg lyd fra com til anlæg via et kabel som starter med 2 stik i forstærkeren og et i com (aner ik hvad det hedder). Det skal siges der ikke er optisk udgang på forstærkeren, så kører med analog fra BD80 til forstærker. Ved ikke om der er mere i skal vide?
 
Hvad skal jeg købe for at få billedet hen på tv'et?


Billedet til TV kan sendes enten via VGA,  HDMI eller DVI udgang. Det grafik kort du overveje er med DVI stik. Du skal bruge HDMi til DVI kabel eller konverter.

Problemet i dit setup er din receiver. Det kabel du bruger (audio jack fra PC til rød/hvid stik i receiver) er det dårligste lyd overførsel man kan bruge. Du kunne overveje en billig receiver med digital indgang. Der kunne du koble både din PC, TV og Panasonic og udnytte digitale lyd muligheder. Overvejer du surround lyd - så er digital receiver MUST.
Kig evt. her http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/ eller noget brugt via QXL til halv pris.



Redigeret af teleplus - 08-November-2009 kl. 21:57
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 12:50
Okay.
 
Jeg synes nu lyden er ganske udemærket når jeg benytter min blu-ray afspiller. Den skulle også kunne gøre noget så lyden bliver udemærket, selvom det er analog (har jeg fået at vide). Men kan godt se at det ikke bliver særlig godt når jeg skal se film fra com. Det gfx har jeg allerede, og fandt ud af jeg fik en dvi-hdmi conveter med, så har bestilt et hdmi kabel.
 
Men ja, den er snart gammel, men bliver desværre ikke på nuværende tidspunkt jeg køber ny.


Redigeret af uggeren - 10-November-2009 kl. 12:53
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu