recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" til sove værelset med eller uden dvb c?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" til sove værelset med eller uden dvb c?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
testa2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: 32" til sove værelset med eller uden dvb c?
    Sendt: 11-November-2009 kl. 20:06
Hej Folkens, jeg står og skal købe et nyt tv til soveværelset. Jeg tog i elgiganten egentligt for at købe det thomson til 1999 de havde på tilbud, men jeg blev rigtig forelsket i det philips de har til 2895 uden på avisen det er sku lækkert og menu system og det hele er mega lækkert.
MEN sælgeren derude sagde at det var dumt at købe fordi det ikke har dvb-c tuner... Hmmm det har vi heller ikke i vores 42" sharp i stuen dog har vi mulighed for det med de der smart cart, og nu jeg tænker over havde den philips også plads til smart cart... Men nå lige nu bruger vi bare almindelig fælles antenne og det har jeg tænkt mig at blive ved med, men sælgeren snakkede om at digital tv ville blive helt gratis og i år 2012 ville det analoge måske helt udgå og så skulle man jo have box osv osv. MEn jeg tænker bare at i 2012 er de bloxe man også kan få idag sikkert blevet billigere plus de har vel lavet dem om til at understætte mere end et tv af gangen eller hvad? for teknologien med digital er jo i fuldt sving...
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 20:30
Lyder som om sælger er en smule forvirret, eller ihvertfald forsøger at gøre dig det.
Hvorom alting er, har du intet at bekymre dig om som sådan. Hvis du ønsker at se Tv som du gør idag, kan du roligt købe det. Da du har fællesantenne, og dermed højst sandsynligt har kabel-tv, skal du ikke bekymre dig om, hvorvidt analogt tv slukker eller ej, da analogt fortsætter i mange år endnu over kabelnettet. Hvis du ønsker digitalt Tv, skal du rigtig nok have en digital boks, for at modtage det digitale signal, da Tv'et ikke har indbygget DVB-C tuner. Det Smart Card som du refererer til er et Ca-modul, som kan isættes Tv'et, hvorved digitalt Tv muliggøres, men den understøtter kun DVB-T, og altså ikke DVB-C, derfor er det ikke en mulighed for dig.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 08:19
Du bor et sted, hvor der stadig sendes det analoge signal, så derfor kan du stadig se TV, men der er nok ingen der vil give dig garentier hvor længe.
 
Det CAm modul der er i siden af TV'et, er beregnet til at isætte et kort der sørger for at decode kodede signaler på enten DVB-T eller DVB-C, men kræver at der er en DVB-T eller C tuner i TV'et hvis det skal bruges. Dit Sharp TV har nok DVB T tuner, men nok ikke C tuneren og det kan man ikke få som CAM modul, så skal du have en extern boks eller lign.
 
Jeg ville nok give sælgeren ret. Mange af de nye kanaler der er kommet og som kommer, sendes ikke ud analog, men kun digitalt, så hvis du vil se dem, skal du have en digital tuner. Man kunne også forestille sig, at man i fremtiden skruer ned for de analoge signaler, for at få plads til flere digitale, da der en begrændset båndbredde i kablet.
 
Men en digital tuner får du også et bedre billede end det analoge.
Til top
testa2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 19:54
PerW jeg ser da allerede hd kanaler nu, de bliver sendt digital til min antenne forening der så laver dem om til digital, så jeg frygter egentligt ikke flere digitale kanaler de bliver jo bare konverteret i antenne foreningen.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 20:12
Jeg ville nu nok tage et tv med både t og c, er også i en antenneforening, hvor vi pt får t-signaler, men de er i gang med at forhandle med Yousee, og så er vi ved c-signaler :-)
Skal du betale meget mere for at få et tv med T/C ?
Niels
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af testa2 testa2 skrev:

PerW jeg ser da allerede hd kanaler nu, de bliver sendt digital til min antenne forening der så laver dem om til digital, så jeg frygter egentligt ikke flere digitale kanaler de bliver jo bare konverteret i antenne foreningen.
 
Hvis du ikke har en digital MPEG4, så kan du ikke se HD kanaler. Du kan ikke se HD kanaler på et TV med kun analog tuner.. Og der er mega forskel på et analog signal og et digitalt HD signal.
 
Dit kabel har en begrændsning. Jo flere digitale kanaler der skal sendes igennem, så skal der skæres et sted og det bliver måske på det analoge.
 
Et TV uden digital MPEG4 tuner er et TV uden fremtid, medmindre du vil have en extern boks på dit TV, men så kunne du ligeså godt købe et TV med.
Til top
testa2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 14:26
der er mpeg4 i begge tv ellers ville jeg da ikke kunne bruge dem til dvb-t Der er ihvertfald mpeg4 i philips tv´et

Har har en philips DVDR5570Hogså hvor der er dvb i som begge tv skal køres igennem så burde problemet vel være løst?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu