recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 harddiske i Asrock Ion 330
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 harddiske i Asrock Ion 330

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 harddiske i Asrock Ion 330
    Sendt: 07-Januar-2010 kl. 23:05
Hej alle 

Sad lige og læste artiklen om "den nye" Asrock Ion 330 HT på HWT ( http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9789 ) og der står der at der medfølger tilbehør så man kan sætte en ekstra harddisk i. Nu har jeg så den "gamle" model og så vidt jeg husker fulgte der ikke noget med til den.. Er der nogen (som evt også har den gamle model) som ved om det er ens indvendigt, så jeg godt kan smide en ekstra harddisk i min .. 

Evt. skrive hvilke kabler jeg skal bruge, da jeg ikke er så skarp i computere.. 

Men er glad for min lille gadget men er ved at løbe tør for plads :)
Mvh.

Casper
Til top
Jeffboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 23:16
Dunno men du kan selvf altid udskifte disken med en større(320gb -> 1000gb)
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 23:19
Ja overvejede jeg også men den koter dog omkring 1500 kroner :/ ... en lidt billigere løsning ville være at købe en 500 GB ekstra og så "nøjes" med 800 GB.... 
Mvh.

Casper
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 08:12
Du kunne jo prøve at skille den ad? :) jeg har selv en af de "gamle" modeller og umiddelbart vil jeg vurdere at der ikke er plads til en ekstra disk... ville nu heller ikke være helt tryg ved at sætte en ekstra disk i pga varmeudviklingen - der er trængt nok i kabinettet i forvejen og diskene sidder hvor der ikke er særlig meget airflow til at køle dem ned...
 
Jeg ville enten købe en ekstern disk eller bruge en NAS-løsning (sidstnævnte er hvad jeg går efter)...
 
/Christian
Til top
Beasty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:28
Til min Asrock -HT-er var der et par Sata kabler med, samt 4 små skruer, der er så vidt jeg husker ikke noget beslag for den ekstra HD, men jeg mener at have set en beskrivelse af, at den monteres under HD1.
 
Mvh
Brian S
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Beasty Beasty skrev:

Til min Asrock -HT-er var der et par Sata kabler med, samt 4 små skruer, der er så vidt jeg husker ikke noget beslag for den ekstra HD, men jeg mener at have set en beskrivelse af, at den monteres under HD1.
 

Mvh

Brian S


Det er også hvad jeg lige umiddelbart kan læse ud fra anmeldelsen.. Var blot interessant om pladsen også var der i den gamle boks, mener de er samme proportioner så vidt jeg husker.. Er bare ikke så god til hardware og computere til jeg vil åbne min alt for meget :/
Mvh.

Casper
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 14:25
Køb da bare en ekstern i stedet. Hvis der er plads til en ekstra harddisk er det vel 2.5"? og så koster det kassen hvis man vil have mere end 500gb.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 14:34
Jep, med mindre man kunne få plads til to 2.5" i boksen ;)

Ville helst gerne undgå for mange bokse og tillægsting til den hvis jeg kunne, men det kan meget vel blive den eneste løsning...
Mvh.

Casper
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 14:52
Hvad med at købe et helt nyt kabinet?
Til top
matter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 09:00
Ok, lang tid siden du skrev indlægget, men jeg svarer nu alligevel, andre kunne jo også falde over tråden. For det første skal du ikke være bange for at undersøge om der er plads inden i, for du skal jo åbne den under alle omstændigheder når du skal sætte den nye disk i :-)
Jeg har selv HT, og vil også sætte en ekstra disk i, og til dig der spørger. Ja jeg tror også der er den samme plads i den "gamle" ASROck ION MEN MEN, det springene punkt er om der også er et ekstra sata stik på MB. Dvs. for at kunne sætte din ekstra disk i, skal der jo være et ekstra stik inden i din ASROck. Det kunne jeg godt frygte der ikke er. Men da du alligevel skal lære at åben sådan et bæst, så skal du bare skrue di fire skurer af i siderne der er øverts oppe langs kanten. Derefter er der vist også lige et par skruer inden i som holder CD drevet fast. Nu kan du løfte drevet og kigge. Når du så har det åben, kigger du efter et lille rødt stik, ligesom det stik den anden HD er sat til. Men igen det tror jeg desværre ikke der er. F.eks. i denne her reklame står der "New version has a 2nd S-ATA connector..."som om at i den gamle version, altså før Pro, var der ikke et sådan stik.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu