recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skrattende højttalere når motor tændes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkrattende højttalere når motor tændes

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 17:41

Hej Fabeo

Jeg har selv haft problemer lidt alá dine. Hvor har du monteret din stel, for det er ikke ligemeget. Som der er skrevet tidligere er det vigtigt at stellen er så kort som muligt. Jeg har monteret min stel til en af seleholderne under bagsædet. Det skulle give den bedste stel og den korteste afstand. Det er også vigtigt at det er en god tykkelse leder.

Var problemet der før du skiftede forstærker?

Jeg har min remote liggende sammen med højttalerkablerne og det giver ikke mig problemer. Men hvis det er nogle rigtigt skod liniekabler, skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om dette kan give knas.

Når du montere kabler på batteripoler, skal du altd montere stel til sidste (en fingerregel) og hvis der er et forbrug (f.x. hvis dine lygter er slået) når du monterer dem, kan der opstå gnister, fordi kredsløbet bliver lukket. Pointen er bage at der kan være et forbrug i bilen, som du ikke er klar over.

Da du købte den nye forstærker, godkende sælger så også de gamle strømkabler. Igen, VIGTIGT at du har en størrelse der er stor nok til at forsyne forstærker, ellers kan du risikere at ødelægge forstærker samt højttalere.

Du skriver at du havde problemer med en højttaler der ikke spillede ordentligt. Du skal sørge for at + går til + og - til - fra forstærker til højttalere. Ellers spiller de i modfase, og det lyder af hø.

Håber dette hjælper lidt.

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 17:50
Kom også lige til at tænke på at din generator måske ikke er så godt radiostøjdæmpet. Du kan også lige kigge på dine tændrør, som skal være mærket med et R for at være radiostøjdæmpet.
Til top
Fabeo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:35

Det "gamle" sted hvor det var forbundet, var ved bagsædet ved en form for stolpe. Det nye sted, hvor jeg nu har forbundet det, er i et rum bag en låge i bagagerummet. Her har jeg så sat den fast til en møtrik. Du skriver selv at du har din forbundet til seleholderen, men i min bil kan jeg umiddlebart ikke se det som en mulighed.

Der var et anlæg i bilen da jeg overtog den, men for det første var den kun tilsluttet subwooferen. For det andet virkede enten subwooferen eller forstærkeren ikke, så strømkablet var blevet frakoblet. Derfor ved jeg egentlig ikke om problemet var der før.
Er lige kommet i tanke om noget:
Ved ikke om det kan have noget at gøre med det problem jeg har nu, men den måde subwooferen ikke virkede på var at, når den var sat til så begyndte den bare at spille/slå løs helt uden at følge rytmen i musikken. Der hvor jeg mest lagde mærke til det var når jeg på radioen skiftede mellem "SUB OFF" og "SUB ON". Når man satte den til (altså SUB ON), så begyndte den bare, helt umotiveret, at dunke løs i et par sekunder.

Da jeg købte forstærkeren, sagde sælger at, i første omgang kunne det godt gå med det jeg havde, men han ville stadig anbefale mig at få det skiftet på et tidspunkt, for at få det mest optimale ud af det.

Men jeg kører ind til CARSound i morgen, og så må vi se om de kan finde en løsning.

Men indtil videre, siger jeg tusind tak for hjælpen fra jer alle.



Redigeret af Fabeo - 01-Juli-2008 kl. 23:37
Til top
Fabeo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 17:58
Nu har jeg købt en ny radio/HU, og dermed er støjen forsvundet.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af Fabeo Fabeo skrev:

Nu har jeg købt en ny radio/HU, og dermed er støjen forsvundet.

Det var godt. Så meget for at sætte et budget :O)

Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 05:47
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af Fabeo Fabeo skrev:

Jeg er rendt ind i et problem. Så ville lige høre om der er nogle som kan svare mig på hvad der muligvis kan være galt.

Jeg har fået sat mit nyanskaffede anlæg til og det lyder umiddelbart fint, dog med en lille summelyd ved lav volumen, som jeg dog regner med forsvinder når anlægget bliver indstillet korrekt.
Mit problem er så at, lige så snart jeg tænder for motoren, så begynder højttalerne at skratte/hyle/pibe/summe helt vildt. En anden ting er også at når der bare er tændt for strømmen (og ikke motoren), og jeg så lige blinker med det lange lys, så giver det også lige et "skrat" fra højttalerne. Det samme sker når jeg slukker for radioen/HU'en.

Håber der er nogle som ved hvad der måske kan være galt.

 

Har du virkelig købt et anlæg med motor i - det lyder spændende

 




FFS
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu