recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil du købe de nye 3D produkter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil du købe de nye 3D produkter ?

 Besvar Besvar Side  <1 141516
Afstemningsspørgsmål: Vil du købe de nye 3D produkter (Tv, Bluray-afspiller, Briller osv.)
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
13 [4.92%]
83 [31.44%]
94 [35.61%]
74 [28.03%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Men det siger vel reelt ikke så meget om kvaliteten af det vi får at se i de forbruger-produkter som bliver lanceret i løbet af 2010, da en del af producenterne her har valgt at benytte aktive Shutter-briller istedet for de passive polariserede som benyttes i biograferne.
 
Helt rigtigt, nu havde der bare været snakket så meget om 3D generelt i tråden også at jeg tænkte jeg lige ville levere et input dér. Det det måske kan bruges lidt til alligevel, er at understrege at oplevelsen af 3D kan være ret forskellig fra forskelligt udstyr, også i den tunge ende.
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Eftersigende skulle shutter-brillerne være væsentligt bedre (det mener jeg også at have læst mig til på et tidspunkt at du selv har skrevet Otto?).
 
Shutter-løsningen er den bedste, men Dolby 3D er ikke langt fra. Det skal siges at jeg ikke har set Dolby 3D før Avatar, når jeg tidligere har omtalt shutter-brillerne har det været i forhold til ren polarisering.
 
Hvis man skal konkludere noget, så er det at der ligger et vist dilemma i at det (ligesom i 2D) vil være muligt at få bedre kvalitet derhjemme end i biografen (hvis man har budgettet til det), men filmselskaberne vil være ret interesserede i at holde 3D i biograferne så længe som muligt.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:


 
Hvis man skal konkludere noget, så er det at der ligger et vist dilemma i at det (ligesom i 2D) vil være muligt at få bedre kvalitet derhjemme end i biografen (hvis man har budgettet til det), men filmselskaberne vil være ret interesserede i at holde 3D i biograferne så længe som muligt.


Den kamp tror jeg ikke biograferne kommer til at vinde.
Med udbredelsen af fladskærme og at den gennemsnitlige størrelse af tv i hjemmet er blevet markant større og sikkert stadig stiger, samt at BD stadig vinder markedsandele, så vil folk også kræve andet end "bare" en "alm" film (hvis vel og mærket der kommer flere og flere film i 3D) til deres filmsamling i hjemmet.

Ofte er det jo allerede sådan at en del film indtjener mere ved DVD/BD salg end de indtjerner i biografen.

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 22:03
Efter langt om længe at have set "Avatar" i Klovborg må jeg sige at jeg er ganske positivt overrasket. Og selvom det kun egner sig til nogen typer film, skal det da være velkomment i hjemmebiografen. Men som projektorløsning, tak! (Det bli'r vist dyrtCry)
 
 
P.S. filmen kører for konstant udsolgte huse i Klovborg kino. Beboerne er nok snart trætte af de mange parkerede biler på sidevejene.


Redigeret af Vijnana - 24-Januar-2010 kl. 22:05
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


Det er et fantastisk godt argument, for vi har utroligt meget statistisk data over hvor mange 3D-tv der sælges i forhold til non-3D tv i øjeblikket - eller vent, det har vi jo ikke for de er ikke på markedet.


Jeg tror sørme du (med vilje?) overså at der IKKE er tale om "Statistisk data" men derimod "estimates "


Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Kan vi ikke hurtigt blive enige om at hverken du, jeg, ham der har skrevet artiklen eller julemanden har hverken større eller mindre indblik i hvordan Tv-markedet og forbrugernes efterspørgsel ser ud efter at der rent faktisk kommer 3D tv på markedet?


Nej, det kan vi faktisk ikke for hvis du havde læst artiklen så havde du læst: "The market watcher" og "DisplaySearch'" - de ved nok mere om markedet end dig, mig og julemanden - tror du ikke?

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Og hvor er det dog dejligt at starte en post med et postulat om at du taler for et tavst flertal.
Jeg kan da også komme og påstå at jeg taler for et tavst flertal når jeg siger at ja, jeg skal helt sikkert have 3D hjem i stuen på et tidspunkt. Hvordan vil du nogensinde modbevise mig?


Jeg græmmes Dead Igen fejlfortolker du. Jeg henviser til en artikel hvor folk der kender markedet estimerer at et stort flertal IKKE vil købe 3D produkterne - så det er ikke noget "posulat" men et kvalificeret bud.






Redigeret af Stampe - 25-Januar-2010 kl. 00:06
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


Det er et fantastisk godt argument, for vi har utroligt meget statistisk data over hvor mange 3D-tv der sælges i forhold til non-3D tv i øjeblikket - eller vent, det har vi jo ikke for de er ikke på markedet.


Jeg tror sørme du (med vilje?) overså at der IKKE er tale om "Statistisk data" men derimod "estimates "
Nej, det gjorde jeg faktisk ikke. Det havde dog været et rigtigt godt argument for dig til at "vinde" diskussionen hvis jeg havde.
Hvis analysen vitterligt var baseret på statistiske data, så havde den jo konkluderet at der fra nu af og i al fremtid ikke ville blive solgt et eneste 3D tv, eftersom der ikke bliver solgt nogen idag.
Jeg mener såmænd blot at vi kan lave alle de analyser vi overhovedet vil, men faktum er at den ene ikke er mere eller mindre korrekt end de andre, eftersom vi intet kender til hvordan markedet og forbrugerne reagerer på 3D-tv. Det er jo ikke bare en nyere tv-teknologi (såsom LED-bagbelysning), men derimod en helt andet måde at opfatte og opleve tv på. Jeg tror det er utroligt svært at estimere noget som helst i forhold til dette, hvilket er grunden til at jeg stiller mig meget tvivlende overfor den nævnte analyse - især set i forhold til at du med dit indlægs udformning og bombastiske tone forsøger at ophøje det til en sandhed som vi på ingen måde har nogen indsigt i om den overhovedet er.

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Kan vi ikke hurtigt blive enige om at hverken du, jeg, ham der har skrevet artiklen eller julemanden har hverken større eller mindre indblik i hvordan Tv-markedet og forbrugernes efterspørgsel ser ud efter at der rent faktisk kommer 3D tv på markedet?


Nej, det kan vi faktisk ikke for hvis du havde læst artiklen så havde du læst: "The market watcher" og "DisplaySearch'" - de ved nok mere om markedet end dig, mig og julemanden - tror du ikke?
Jeg har læst artiklen, ellers havde det været ret håbløst at besvare et indlæg og henvise til den.
Vi må så være enige om at være uenige. Som nævnt ovenfor så mener jeg ikke at man "bare" kan overføre almindelige teknikker til at estimere forventlige salg, da det her er noget helt andet end vi har været vant til tidligere.
Jeg siger ikke dermed at de tager fejl, men jeg siger at jeg kan have lige så meget ret hvis jeg sagde at alle TV der bliver solgt i 2012 er 3D-kompatibel (ikke at jeg tror det, det var bare for eksemplets skyld). At diskutere om det ene eller det andet er mere eller mindre korrekt er lidt absurd på nuværende tidspunkt.


Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Og hvor er det dog dejligt at starte en post med et postulat om at du taler for et tavst flertal.
Jeg kan da også komme og påstå at jeg taler for et tavst flertal når jeg siger at ja, jeg skal helt sikkert have 3D hjem i stuen på et tidspunkt. Hvordan vil du nogensinde modbevise mig?


Jeg græmmes Dead Igen fejlfortolker du. Jeg henviser til en artikel hvor folk der kender markedet estimerer at et stort flertal IKKE vil købe 3D produkterne - så det er ikke noget "posulat" men et kvalificeret bud.
Jeg kan da også græmmes Dead, hvis vi skal ned på det niveau. Det er jo et postulat i og med at der ikke er nogen opbakning bag. Hvis artiklen havde henvist til en stor brugerundersøgelse hvor et stort flertal havde svaret at de ikke ville købe 3D-produkter, så kan du sige du taler for et (mere eller mindre) tavst flertal.
Som det står nu, kan du sige at du taler for dig selv, men desuden er enig med nogle eksperter som har et kvalificeret bud på markedsudviklingen og de mener at der ikke vil blive solgt specielt mange 3D tv. Der er stor forskel på de to udtalelser. Den første (den du brugte) er faktuelt forkert og virker (på mig ihvertfald) meget provokerende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 141516
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu