recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ReadyNAS Duo - SlimServer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReadyNAS Duo - SlimServer

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af Madsus Madsus skrev:

UPS du er sgu for hurtig - sorry

Så'n var Sandal også overfor mig, fyyyy

Undskylder mange gange


Ja, det må du nok sige
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Madsus Madsus skrev:

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Oprindeligt skrevet af TR-DK TR-DK skrev:

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Torben svar mig lige på en ting :

Har du installeret Squeezecenter ?

Duet'en kan ikke fungere sammen med Slimserver. Så hvis du ikke selv har hentet SC 7 eller 7.01 og installeret den, så funker det ikke.

Nej det har jeg ikke. Skal den installeres på min PC'er?

 

Nej, den skal installeres på din Duo. Download .bin udgaven af SC 7.01 til et sted på din PC ( skrivebordet er jo en klassiker  )

Fra Frontview på Duoen skal du så gå ind under update og noget med local update mener jeg det hedder. Find din downloadede .bin udgave af SC 7.01 og opdater Slimserver til Squeezecenter. Du gør det derfra hvor man normalt ville opdatere firmwaren på Nas'en.

UPS du er sgu for hurtig - sorry

Du får mig nok næste gang

Og heldigvis er vi jo enige om hvordan det gøres.

 

Panta rei
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 22:45

Oprindeligt skrevet af TR-DK TR-DK skrev:

Det prøver jeg straks imorgen tidlig - Godnat og TAK TAK 

Hmmm.. ja jeg må altså tilslutte mig Breddam .. Vi savner foløsning her i forummet  Der hvor du skriver: " Nu virker det !". Anyway, håber du får det til at spille ... ellers kender jeg nogle der gerne kommer med løsningsforslag

Panta rei
Til top
99-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:32

Hej,

 

Et mindre spørgsmål.... Jeg har lige fået krediteret en Synology 407'er, som havde fejl. Nu da jeg skal have en Sqeezebox Duet, overvejede jeg at skifte til et andet mærke. Qnap var inde i billedet, indtil jeg så at Ready NAS DUO har Slimserver som standard option.
Men... kører den RAID? så jeg har sikkerhed for mine data? og er det imiddelbart den bedste løsning/setup sammen med en Squeeze Box Duet?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af 99-dk 99-dk skrev:

...indtil jeg så at ReadyNAS DUO har Slimserver som standard option. Men... kører den RAID? så jeg har sikkerhed for mine data? og er det imiddelbart den bedste løsning/setup sammen med en SqueezeBox Duet?

Den kører med tvunget RAID-1, altså vil den altid spejle harddiskene, så din data er sikre!

Jeg vil mene, at ReadyNAS Duo, er en af de bedre løsninger til Squeezebox. Fordelen ved denne er, at den er supporteret af NetGear hvorfor de er forpligtet til at opdatere softwaren efterhånden som der kommer nye udgaver af SqueezeCenter.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
99-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:49

@Sandal

Hvad er efter din overbevisning den bedste løsning?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af 99-dk 99-dk skrev:

Hvad er efter din overbevisning den bedste løsning?

Hvis du vil have hurtigere preformence, bliver du nød til at have en rigtig server, med de besværligheder og større strømforbrug dette medfører. Jeg var selv lige ved at købe en ReadyNAS Duo, men fik tilbudt en server til billige penge og valgte derfor i stedet denne (HP MediaSmart Server). Men havde jeg ikke fået dette tilbud, så havde jeg helt sikkert haft en ReadyNAS Duo i dag.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
99-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:06

@Sandel

Tak for advice.
Tror jeg bestiller en Ready NAS DUO, og en Synology 207+ til resten. Så slipper jeg for at brænde inde med de 4 stk. 300 Gb WD diske, som jeg havde i Synology'en.

Til top
yderside Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 13:42

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af 99-dk 99-dk skrev:

Hvad er efter din overbevisning den bedste løsning?

Hvis du vil have hurtigere preformence, bliver du nød til at have en rigtig server, med de besværligheder og større strømforbrug dette medfører. Jeg var selv lige ved at købe en ReadyNAS Duo, men fik tilbudt en server til billige penge og valgte derfor i stedet denne (HP MediaSmart Server). Men havde jeg ikke fået dette tilbud, så havde jeg helt sikkert haft en ReadyNAS Duo i dag.

Hvordan går det med den HP Server. Kører det som det skal  ? Er det noget du kan anbefale i stedet for en NAS?? 

Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United

Espania Campeones
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 19:26

Oprindeligt skrevet af yderside yderside skrev:

Hvordan går det med den HP Server. Kører det som det skal?

Jeg har desværre ikke fået den endnu. Havde håbet på, den kom i dag, men desværre. Skal nok give en tilbagemelding når jeg har fået den.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af 99-dk 99-dk skrev:

...indtil jeg så at ReadyNAS DUO har Slimserver som standard option. Men... kører den RAID? så jeg har sikkerhed for mine data? og er det imiddelbart den bedste løsning/setup sammen med en SqueezeBox Duet?

Den kører med tvunget RAID-1, altså vil den altid spejle harddiskene, så din data er sikre!


Vil nu mere sige delvis sikre.
RAID er kun godt imod HW fejl på den ene disk. Virus, vandskade, el-skade, Fejl 40 dækker den ikke
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu