recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry b II -Hvor stærk er den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry b II -Hvor stærk er den?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 10:55
nå det var da ret nemt med det CEC, da jeg skiftede over på den hmdi port min RP var sat til, så trykkede jeg bare på min samsung remote, og så skiftede den selv over på anynet og kunne bruge remoten med det samme, super smart og nemt
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg har søgt rundt omkring for at få afklaret hvad der reelt er mulighed for at afspille på den, men måske I kan afklare: kan den trække et 1:1 BD rip i eks, BDMV format eller er der krav til formatet/container for at de kan afspilles? Vi har fået tilbudt en til test, men ret meget af mit materiale til flatpanelsDK er rene BD rips (ISO eller BDMV), og kun et fåtal af dem er gemt via MakeMKV og ingen af dem er komprimeret, så hvis den ikke kan trække disse, så er der pludselig en del arbejde med at generere testmateriale oveni...
Husk licensfiler, ellers afspiller den ikke det store.
Jeg har uden problemer afspillet 1:1 MKV rips uden problemer via RASPBMC. Ved ikke med ISO filer. DVD iso filer har det vist ikke været support for i RASPBMC.
Men igen det kommer vel an på hvad du vælger at installere på PI'en
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 13:14
Er der nogle der har fået testet flerkanals PCM lyd, så man kan afspille sine DTS-HD og MASTER audio filer?
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

nå det var da ret nemt med det CEC, da jeg skiftede over på den hmdi port min RP var sat til, så trykkede jeg bare på min samsung remote, og så skiftede den selv over på anynet og kunne bruge remoten med det samme, super smart og nemt


Hvordan kører den med DTS og Dolby Digital når det er direkte i tv. Tænker på 1080p film.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg har søgt rundt omkring for at få afklaret hvad der reelt er mulighed for at afspille på den, men måske I kan afklare: kan den trække et 1:1 BD rip i eks, BDMV format eller er der krav til formatet/container for at de kan afspilles? Vi har fået tilbudt en til test, men ret meget af mit materiale til flatpanelsDK er rene BD rips (ISO eller BDMV), og kun et fåtal af dem er gemt via MakeMKV og ingen af dem er komprimeret, så hvis den ikke kan trække disse, så er der pludselig en del arbejde med at generere testmateriale oveni...

Husk licensfiler, ellers afspiller den ikke det store.
Jeg har uden problemer afspillet 1:1 MKV rips uden problemer via RASPBMC. Ved ikke med ISO filer. DVD iso filer har det vist ikke været support for i RASPBMC.
Men igen det kommer vel an på hvad du vælger at installere på PI'en

Ja, jeg kan se, at der skal lidt forskelligt til. Et VC1 og MPEG2 codec kommer jeg nok ikke udenom. Men skal der en bestemt afspille til for at vise film eller klarer XBMC det hele hvis blot de rette codec er til stede? ISO har jeg ikke så meget af, da det meste er i BD-struktur, dvs BDMV format, hvor M2TS filen jo ligger i en mappe.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 18:30
Det er jo det du installerer på den der bestemmer hvad der kan afspilles. Så enten openelec eller RASPBMC (OSMC). Det er nok den der sætter begrænsningen.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 10:32
Så fik jeg min leveret fra Webhallen. Nu er det nok ikke det hurtigste SD kort jeg har, men blev da overrasket over at den bootede på knap 14sek.
Jeg fik installeret OSMC, men den er heller ikke helt optimeret til Pi2 endnu da den kun er på Alpha niveau.
Har ikke haft tid til at afspille noget - mangler også licensnøglerne, men synes menuerne kører fint.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 16:06
 
Edit: og en 10% rabat kode ��


Redigeret af Steen6400 - 20-Februar-2015 kl. 16:08
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 11:11
Nogen der er støt på en god desktopudgave af Linux til den?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Nogen der er støt på en god desktopudgave af Linux til den?
Ved ikke om den er god, har ikke modtaget min RPi 2 endnu:
Now that we’re using an ARMv7 core, we can also run Ubuntu: a Snappy Ubuntu Core image is available now and a package for NOOBS will be available in the next couple of weeks.

Der er nyere versioner til download:
http://www.raspberrypi.org/downloads/

Mvh. JørgenT
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 19:09
Fik min i dag. Kører openelec rigtig fint.

Dvblink pvr kanaler starter hurtigt op, youtube ligeledes. Pulsar går faktisk også fint og den kan afspille 720p HEVC uden hakken. Er generelt meget responsiv i menuerne og når nye addons skal installeres.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Er der nogle der har fået testet flerkanals PCM lyd, så man kan afspille sine DTS-HD og MASTER audio filer?


Er også interesseret i info om dette. Smile
Mvh Hansemand
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu