recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR HD Dolby Digital 5.1 lyd..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR HD Dolby Digital 5.1 lyd..?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6641
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg bemærkede selv at kommentatorlyden var MEGET ringe på styrtløbet, men jeg skidtede også lidt rundt til DR2, som sendte det samme styrtløb, og der var kommentatorlyden nøjagtig lige så lav!
Pudsigt - jeg endte ellers med at se det på DR2, da lyden på DR HD var frygtelig. Speak (sikkert sendt i center) var utrolig lav sammenlignet med tilskuernes larm. På min PX80 var der stort set umuligt at høre hvad de sagde selvom jeg skruede voldsomt op. På DR2 var det helt ok. (Jeg så det direkte på min PX80 via component)

Fuldstændig samme oplevelse på Halfpipe lige nu imellem DR HD og DR1.
Edit: Ikke helt korrekt. Der er væsentlig færre tilskuere, så deres larm generer ikke nok til at skifte til DR1.


Der bliver sendt flere lydspor på DR HD, så du kan skifte til et andet, hvor kommentatorlyden er kraftigere.

Venlig hilsen
KB
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 18:21
Jeg kan lige nævne at jeg igår aftes under styrtløbet skrev til DR omkring problemet med lyden fra OL specifikt, og jeg har fået svar fra dem, at det er meget nyt for dem at mixe multikanals lyd fra direkte udsendelser, og de arbejder på at gøre det bedre - og at det er udstyret der er problemet..
 
Om det så er grunden til at DR HD på det sidste skulle være blevet lavere (har ikke selv bemærket det, men jeg ser heller ikke så meget danske serier i HD) ved jeg ikke....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6641
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 
Mit Panasonic 50V10 har en funktion hvor den kan kompensere for lavere lydstyrke på kanaler med AC3 - så det er altså ikke pjat at lyden er lavere på de kanaler Smile
 


Hvor finder du den funktion? Jeg har samme tv, og kan ikke finde den - eller er det kun når man bruger fjernsynets højttalere?


Venlig hilsen
KB
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 21:28
Det er ikke kun OL der har været med dårligere lyd på DR HD, men også danske film som Livvagterne og andre udenlandske spillefilm.
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6641
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Det er ikke kun OL der har været med dårligere lyd på DR HD, men også danske film som Livvagterne og andre udenlandske spillefilm.

Nu har jeg lige set halfpipe for kvinder, og det er faktisk en fordel at vi ikke kan høre de to vrøvlende speakere LOL

Venlig hilsen
KB
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 
Mit Panasonic 50V10 har en funktion hvor den kan kompensere for lavere lydstyrke på kanaler med AC3 - så det er altså ikke pjat at lyden er lavere på de kanaler Smile
 


Hvor finder du den funktion? Jeg har samme tv, og kan ikke finde den - eller er det kun når man bruger fjernsynets højttalere?


 
Menu - Lyd - Lydstyrke for MPEG-lyd, den skulle regulere lydstyrken ud på den digitale udgang...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6641
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 12:02
@Zulfo: Så fik jeg prøvet. Jeg kan regulere MPEG-lyden ned. Den skal helt ned på -12 dB for at svare til 5.1 lyden på DR HD ved OL udsendelser, men så skal receiveren skrues det mere op.
Så jeg tror jeg nøjes med at skrue op på DR HD.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu