|
Dab-radio med godt batteri |
Besvar |
Forfatter | ||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-April-2024 kl. 20:38 |
|
Jeg er faktisk i tvivl l det er det rette sted at slå spørgsmålet op.
Min moder har snart fødselsdag og hun ønsker sig en mobil dab-radio med et stort batteri. Er der nogen af jer der har kendskab til en sådan, der samtidig har en god og klar lyd?
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
PURE har aldrig skuffet på god lyd. Jeg er på min PURE radio nr 2 H6, men den laves ikke mere. Den har ren og dyb lyd som et mindre anlæg og kan spille højt. Og så tilkøbes et opladeligt batteri. Men du kan se hvilke der fåes her.
Så fandt jeg alligevel den transportable radio jeg har idag. Og den har opladeligt batteri (ekstra køb). Den spiller helt forrygende og er handy at tage med sig overalt. Redigeret af Munch - 03-April-2024 kl. 22:21 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Problemet er, at "et stort batteri" ikke harmonier med digital radio. De fleste digital (DAB+) radioer kan spille mellem 7-10 timer på enten indbyggede batterier eller 2 sæt AA batterier. Så det er det du skal forvente. Lenco PDR-065 kan være et bud. Det er en DAB+ radio med indbygget battier og en ladestation, som man sætter radioen oven på, når den skal oplades. Der er store knapper til fire faste stationer og der er også en fjernbetjening med store knapper.
Den sælges til omkring 1100 kroner. |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Stort batteri (=lang batteritid), så skal hun købe en FM-radio!
Uanset om det er DAB eller FM, så laver Panasonic super vellydende "transistor-radioer", som også har en super modtagelse (lyd er ikke alt). Redigeret af Flippo - 08-April-2024 kl. 19:24 |
||
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og det hjælper bare ikke ret meget, da de fleste radioer i dag er med digitale chipsæt, og deraf højere strømforbrug.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad skal radioen bruges til, siden normal batteritid ikke kan klare det? Hvis det er fordi man frygter at strømmen svigter i lange perioder pga den usikre tid vi lever i, så er det en radio med både batteri og håndsving der skal bruges.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ene og alene at hun er blevet gammel og ejn. Hun mindes sin gamle phillips radio fra 80'erne/90'erne der holdt batteri i en evighed. |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så må du ud at finde sådan en. Det vrimler med dem på nettet, kan det være den her? Redigeret af Munch - 08-April-2024 kl. 19:22 |
||
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |