|
Global Connect, problemer med udbyder etc. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pas pas
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
trikker
Super bruger Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har fået installeret fiber fra Global connect i 2022 og har PT internet fra Bolig-net.
Jeg startede med Kviknet, uden problemer, men da de steg fra 279,- til 349,- skiftede jeg til bolignet til 289,-. Jeg har haft de samme problemer med hastighed som du beskriver, det har hver gang været upload der har været værst (ca. 300Mb. jeg har 1000/1000Mb) Efter adskillelige tests som du beskriver blev det fikset. Det har vendt tilbage et par gange men er altid blevet fikset uden tekniker og det er nu længe siden sidst og køre stabilt nu. |
||
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for respons. Interessant at høre om dine samlignelige udfordringer med Bolignet.
Den første supporter jeg talte med, fortalte mig det var Global Connect der ejede nettet. Norlys sagde det var dem der ejer nettet, og den nuværende support hos Bolignet siger også at Norlys ejer fibernettet hos mig. |
||
Steen
|
||
brafi
Bruger Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Hvis en operatør-A ejer et fibernet og operatør-B lejer sig ind, har operatør-B en forbindelse fra sit eget net til operatør-As netværk.
Denne forbindelse kan nemt være flaskehalsen for kunder til operatør-B... En anden flaskehals kan også være at de(n) internetforbindelse som operatør-B har til omverden i sit eget netværk er overbelastet. Selv har jeg haft en operatør som lejede sig ind på TDCs kobberkabler (VDSL) og der var tit problemer med hastigheden om aftenen. TDC havde ikke problemer i deres netværk, men det havde min udbyder i den forbindelse der var mellem TDC og deres eget netværk. ALT internet er "elastik i metermål"... Hvor mange kunder kan man presse ind på den mindst mulige forbindelse... ("Hvor lang kan en elastik trækkes") Så hvis du har denne type problemer med en udbyder der lejer sig ind på en andens fibernet, så skift til den udbyder der ejer fiberen... De har bedst mulighed for at levere den hastighed du betaler for. Og ja. Her hænger pris og kvalitet også sammen... God jagt.
|
||
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for et godt indlæg
|
||
Steen
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |