|
Praktiske spørgsmål ved TV køb |
Besvar |
Forfatter | ||
Lynggaard
Bruger Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Maj-2024 kl. 16:15 |
|
Jeg har et par praktiske spørgsmål i forbindelse med køb af mit nye TV
Det er det første TV jeg skal have op at hænge på væggen, og jeg er ingen handyman så jeg skal ikek have forsøgt mig med at sætte vægbeslag op. Jeg kan se elgiganten tilbyder det og har selv fundet http://homesetup.dk/. Er der nogen der har erfaringer med deres services eller kan anbefale andre? Med hensyn til kalibrering så ser jeg elgiganten (foretrækker fysisk ) skriver om det på deres sider men jeg kan ikke umiddelbart komme det i kurven. Nogen der har erfaringer med deres kalibrerings service? Hvis de laver en dårlig kalibrering så kan jeg vel altid nulstille det?
|
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske relevant at vide, hvor du bor, hvis man skal komme med anbefalinger - eller evt. en forumbruger som kan hjælpe.
|
||
Lynggaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Gladsaxe området
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4571 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mht. kalibrering, hvilke TV-modeller kigger du så på?
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg følger lige med her, har samme spørgsmål, med LG C3 og LG G3.
Stoler ikke helt på elgiganten eller power gør arbejdet godt nok.
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4571 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I kan finde en oversigt over kalibreringsforslag – blandt andet til LG C3 og G3 – for de skærme, som vi har testet på Flatpanels her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1439453137
|
||
|
||
Lynggaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sony A95L
|
||
Lynggaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske et dumt spørgsmål, I det jeg kan læse fra elgiganten snakker de om at lave 1 SDR og 1 HDR kalibrering. Siden du linker til ser en til kun at være en. Skal den bruges på begge eller er der noget jeg har misforstået?
|
||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor kan man ikke købe et tv uden smart (monitor)?
Der var engang et kickstarter projekt med et, ved ikke om det er dødt nu, har ikke linket til det.
|
||
//Guldhammer
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fordi det er der intet salg i. Klaus
|
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vores kalibreringsforslag vedrører SDR, men i selve testen kan du også se vores forslag til, hvilken billedprofil, der er mest præcis til hhv. HDR10 og Dolby Vision. Sony A95L er et herligt TV, så det kan jeg godt forstå du er lun på.
|
||
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |