recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af antennestik mm til zaptor ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling af antennestik mm til zaptor ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af antennestik mm til zaptor ?
    Sendt: 05-Februar-2008 kl. 16:21

hejsa Alle

 

man læser så mange steder at det er vigtigt at få skærmet kablet af høj kvalitet, til visning af digital tv mm.

Så vil hører om jeres oplever af dette ? Kan man virkelig se forskel på et alm antennestik og på et f.eks skærmet ?

Og hvad med power stik, stikdåser mm ?

Og vil gerne have nogle link til hvad og hvor i har købt

Til top
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 22:57
Ingen der bruger andet end standart ??
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 23:08
Da jeg købte et nyt 10m antennekabel i Fona for et par uger siden (havde kun analogt TV på det tidspunkt) blev jeg anbefalet et kabel med "filter", så jeg tog et af dem (kostede ikke meget mere end et almindeligt hvis jeg husker korrekt), uden dog egentlig at vide hvordan pågældende filter egentlig virker?
Det er tilsyneladende ikke nogen egentlig forstærker, og der sidder heller ikke nogen lille boks el. lign midt på kablet, som jeg bl.a. har set med lange USB-kabler.
Til top
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 23:14
skulle det gøre billedet bedre ??
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 23:45
Jeg formoder at det skulle forstærke signalet ved at filtrere støj el. lign. fra, og hvis alle de Zaptor indlæg på det her forum er noget at gå efter, så betyder signalstyrken utroligt meget for digital-TV når det drejer sig om at undgå pixilering, frysning, udfald mv.

Afhængigt af længden på kablet (10m er jo temmelig meget), hvor du bor osv., er jeg dog sikker på at et helt almindeligt antennekabel kan klare jobbet uden problemer nogle steder - men hvis ikke er det sikkert nok værd at prøve et skærmet/"filtreret" kabel inden man ringer og brokker sig højlydt til Stofa .
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 08:47
Mange af de problemer der har været med Zaptor har været centrale - de er nu løst. Så hvis man køber Zaptor kan man jo starte med at bruge de kabler man har og der følger med - hvis man så har dårligt signal kan man se i Zaptorens menu om den ser noget dårligt derinde og evt. købe bedre kabler derefter. Men Stofa er rigtig flinke til at sende montører ud og checke dit signal.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu