recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android TV boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android TV boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android TV boks
    Sendt: 18-Maj-2024 kl. 19:15
Jeg abonnerer på IP-TV fra Allente. Jeg er ved at være træt af, at det tager en krig faktisk at kunne se en kanal, fra man tænder TV'et. Først skal man indlæse appen, så skal man finde det sted hvor live tv ligger, og så skal man finde kanalen. Jeg gætter på at der nok ikke ligger en særlig hurtig processor i TV'et.

Jeg overvejer derfor at købe en TV-boks, som jeg håber er meget hurtigere. Jeg har kig på en Xiaomi som koster omkring 400,- 

Er der nogen der har nogle erfaringer med sådan en boks. Jeg kunne godt tænke mig at høre om den er hurtigere, inden jeg køber en.

På forhånd tak!

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2024 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Burgos Burgos skrev:

Jeg overvejer derfor at købe en TV-boks, som jeg håber er meget hurtigere. 


Hej.

Du skriver at du abonnerer på IP-TV fra Allente, men Allente har flere muligheder og du skriver ikke hvilken du bruger? 


eller måske 


Som kan bruges i:

Mobil & Tablet
Smart TV
Computer
Apple TV
Chromecast

Men spørgsmålet er vel, om dine problemer skyldes hardware eller software`?
Så jeg vil spørge om du har prøvet at afspille fra en computer?

Mit gæt er, at det er Xiaomi TV Box S - 2. generation du spørger om?
Her er et link til en anmeldelse:


Den har en Amlogic S905X4 SoC, som er fra Q4 2019.

Vi venter alle på S905X5, som ifølge rygterne, skulle komme i anden halvdel af 2024.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 19-Maj-2024 kl. 08:23
Til top
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2024 kl. 09:23
Hej,

Jeg bor midlertidigt hos min far, så jeg havde egentlig ikke tænkt over hvad abonnementet gik ud på, men han har en parabol, så han ser satellit tv i soveværelset. I stuen bruger han Allente appen på et LG tv. Det er LG appen der generer mig. 

Jeg troede at det var en generel android app, men nu kan jeg se at der er én bestemt for LG. Den fungerer i øvrigt ikke super - jeg kan sagtens få den til at gå kold. Har selvfølgelig prøvet at geninstallere.

Det er Xiaomi TV Box S - 2. generation jeg kigger på. Jeg kan se at man også kan købe en boks fra Allente, men 1416,- er meget dyrt synes jeg.

Mit spørgsmål er om der er en mærkbar forskel, hvis jeg prøver at se flow-tv via boksen, fremfor LG appen. Problemet er ikke streaming kanaler, da det ikke gør så meget at sætte den igang, hvis det man skal se
 f.eks varer 60 minutter. Problemet er at skifte kanaler. Det er alt for omstændeligt, når den er så langsom.

Det lyder ønskværdigt med en ny processor, hvis den nuværende er 4-5 år gammel. Lige nu har jeg dog brug for hurtig løsning.

Jeg har brugt Allente via Chrome på en PC. Det går selvfølgelig lynhurtigt. Men den har jo også noget helt andet CPU/GPU, end hvad der sidder i et LG tv.

Tak for svar!
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2024 kl. 11:06

Hej.

Vi ved ikke, om du ser Gratis eller Betalings kanaler?
Men måske kunne på prøve at se, om der findes LG Apps, til noget af det du ser.

Det jeg straks ser ved Xiaomi TV Box S - 2. generation er, at den kun har trådløs
forbindelse, ikke kablet. Men det betyder ikke altid noget?

Et alternativ kunne være Google Chromecast with Google TV 4K til 450 kr eller
Google Chromecast with Google TV HD til 284 kr.
Men Goole venter også på den kommende S905X5 SoC.

På min egen Chromecast with Google TV 4K, har jeg et y-kabel med kablet internet.

Hilsen Carsten.
Til top
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2024 kl. 11:52
Allente er betalings tv, og de har deres egen LG app til formålet.

Jeg havde ikke set at Xiaomi boksen ikke har ethernet. Det er meget underligt. Jeg er en meget stor tilhænger af kabel, men det fungerer jo nok fint alligevel. 

Chromecast er ikke en mulighed. Jeg vil betjene det med en fjernbetjening. LG har i øvrigt deres eget casting system, eller jeg kunne sætte et HDMI kabel direkte på.

Men tak for svar.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2024 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Burgos Burgos skrev:

LG har i øvrigt deres eget casting system

Hej.

Og jeg har LG TV plus installeret på min Android mobil.
Jeg ved dog ikke hvor nemt det er, at caste fra Allente mobil Android App og til din fars LG TV?
Men at skifte program på mobilen er måske nemmere end på LG TVet?


Jeg har fundet et gammelt link frem:


Efter de 3 første kurver skrev jeg:
'Det var nyt for mig, at man kan caste til et 'LG webOS TV OLED55B6V'
'Men når det bliver tilbudt, syntes jeg at det skal prøves.
Så jeg slukkede for Chromecasten, og lavede først en almindelig LG TV YouTube visning.'

Så det jeg gjorde var, at Caste fra min PC og til vores LG webOS TV OLED 55B6V, som
stod i YouTube menuen. I nederste venstre hjørne vises cast symbol samt LG B6V.

Jeg vil fro at det også virker i Android.

Hilsen Carsten.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2024 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af Burgos Burgos skrev:

Chromecast er ikke en mulighed. Jeg vil betjene det med en fjernbetjening. LG har i øvrigt deres eget casting system, eller jeg kunne sætte et HDMI kabel direkte på.

Chromecast med Google TV har fuld brugerflade og fjernbetjening, men kan også styres med alle nyere TV's fjernbetjening, så længe TV'et bare understøtter HDMI CEC (LG kalder det SimpLink i menuen). Man kan også bruge en Chromecast med Google TV som en klassisk Chromecast via mobilen. Se en dansk anmeldelse af Chromecast med Google TV her: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1617956456

LG har ikke eget cast-system, men de har Apple AirPlay, der virker med en iPhone og iPad. Det er et alternativ, så du kan bruge Allente appen på en mobil enhed, men jeg er enig med dig i, at det er en fnidret oplevelse ift. at have en fuld brugerflade på TV'et.
Til top
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2024 kl. 10:04
Jeg har set film via en LG smartshare app. Men jeg kan godt se, at den vist kun kan afspille filer, og ikke streaming.

Hvis man bruger sin mobile enhed til at chromecaste, får man så ikke en lavere opløsning end hvis man bruger tv? Jeg synes at have set at Netflix leverer forskellig opløsning alt efter hvilken enhed der bruges. Jeg tager muligvis fejl, for jeg kan ikke finde noget om dette igen.

Mit oprindelige spørgsmål var egentlig bare om jeg kunne forvente at Allente appen (eller andre), kører mærkbart hurtigere på en ekstern enhed end LG'en. Er der ikke en der har prøvet det?





Redigeret af Burgos - 20-Maj-2024 kl. 10:05
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2024 kl. 10:10
Når man caster til Chromecast, så overtager Chromecast'en forbindelsen direkte til streamingserveren, hvortil den identificerer sig som en TV-enhed. Så får den typiske højeste opløsning og bitrate, naturligvis begrænset af, om det er en HD eller 4K-udgave, man har. Men Chromecast med Google TV har også apps, hvor mobilen ikke kommer i spil overhovedet.

Jeg har ikke erfaring med Allente appen på tværs af platforme, men hvis det er hurtigste hardware, du søger, så er Apple TV 4K boksen med afstand den hurtigste. Allente appen findes også til tvOS (i Apple TV).
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2024 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Burgos Burgos skrev:

 Hvis man bruger sin mobile enhed til at chromecaste, får man så ikke en lavere opløsning end hvis man bruger tv? 

Hej.

Nej. Når man starter at chromecaste, opretter TV'et sit eget link til udbyderens server.
Når afspilning er startet på TV, kan man bare slukke for Android enheden.
Og se resten af udsendelsen på TV'et.

Jeg kan desværre ikke svare på dit opringelige spørgsmål, da vi ikke abbonnerer på Allente.

Men hvis du prøver mit forslag, med at Caste fra en android mobil med Allente App og
direkte til LG TV der står i YouTube App menuen, vil du selv kunne se svaret?

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu