recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ud af Lightning stik.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd ud af Lightning stik.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Feddersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2022
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2024 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Feddersen Feddersen skrev:

Men “skidtet” virker ikke. Usb på min dac viser intet signal.

Nej, fordi din DAC er et eksternt lydkort og ikke en “computerenhed” der forstår at tale med de data der er til rådighed på lightning stikket.
Blot fordi stikkene passer sammen med diverse adaptere, betyder det ikke at computerne i hver sin ende af stik/adaptere har den rigtige software/drivere, så de kan snakke sammen.

Måske kan du få det til at virke via en “Camera adapter” der har rigtig USB forbindelse ved siden af hdmi og Audio.

Klaus

Mange tak for en god og letforståelig forklaring 🙏
Min begrænsede viden om computere og elektronik gør, at jeg slet ikke har tænkt i den retning.
Jeg har tjekket lidt op på disse “camera adaptere”, og bl.a fundet denne her:
Fundet hos av-connection, og beskrevet som en usb camera adapter.
Der er vist ét eller andet elektronik i den ende, hvor man tilslutter sit usb a kabel til dac’en.
Kunne det være sådan én, jeg skal have fat i?

Til top
Feddersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2022
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2024 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af Feddersen Feddersen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Feddersen Feddersen skrev:

Men “skidtet” virker ikke. Usb på min dac viser intet signal.

Nej, fordi din DAC er et eksternt lydkort og ikke en “computerenhed” der forstår at tale med de data der er til rådighed på lightning stikket.
Blot fordi stikkene passer sammen med diverse adaptere, betyder det ikke at computerne i hver sin ende af stik/adaptere har den rigtige software/drivere, så de kan snakke sammen.

Måske kan du få det til at virke via en “Camera adapter” der har rigtig USB forbindelse ved siden af hdmi og Audio.

Klaus

Mange tak for en god og letforståelig forklaring 🙏
Min begrænsede viden om computere og elektronik gør, at jeg slet ikke har tænkt i den retning.
Jeg har tjekket lidt op på disse “camera adaptere”, og bl.a fundet denne her:
Fundet hos av-connection, og beskrevet som en usb camera adapter.
Der er vist ét eller andet elektronik i den ende, hvor man tilslutter sit usb a kabel til dac’en.
Kunne det være sådan én, jeg skal have fat i?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu