recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee via min PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee via min PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
N.o.v.i.s.e.n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee via min PC
    Sendt: 20-September-2009 kl. 08:30

Hej her i rummet.

Jeg har fuldpakken fra Yousee, og har til min PC købt et "Terratec Cinergy C Pci" kort, som jeg vil bruge sammen med Windows Media Center på min pc med Windows 7.

Jeg kan ikke få det til at virke via windows media center, og har også fundet ud af, at windows media center endnu ikke er klar til DVB-C.

Efterfølgende har jeg så prøvet at scanne via det medfølgende program, og har tastet de informationer, som Yousee har oplyst mig - dog har jeg ikke mulighed for at taste "netværks nr", og de kanaler, som den finder, er noget ukendt for mig, og jeg kan heller ikke se noget.

Hvad skal jeg købe, for at se digitalt TV via min pc, og findes der noget software, som kan linke til windows media center?

Håber en af jer sidder inde med svaret. :-)

Med venlig hilsen
N.o.v.i.s.e.n

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 08:44

Når der scannes efter programmer i yousee, skal der vælges:

symbolrate=6875 og qam=64.

Det er det eneste der skal bruges (netid bruges ikke).

Et program som er udmærket til formålet er DVBviewer.
Ved yderlig at anvende dvblink, genereres nogle virtuelle tunere, som kan anvendes af windows 7 mediacenter. 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
N.o.v.i.s.e.n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 13:31

Hej avh.

Tak for dit svar.

Jeg har købt DVBviewer, installeret det, og det virker helt fint.

Kvaliteten synes dog ikke er blevet bedre.... det minder mest af alt om det gamle signal.

Jeg har også installeret DVBlink, og kan se i W7 mediacenter, at der er 4 virtuelle tunere, men de står derinde som tunere til "satellit"

Kan du vejlede mig i at få det til at virke?

På forhånd tak! :-)

Hilsen
N.o.v.i.s.e.n

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu