recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer LX53 el. Marantz sr6005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer LX53 el. Marantz sr6005

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 07:26
Det er rigtigt at Marantz og Denon i dag minder meget mere om hindanden (både hvad angår indmad og lyd) end tidligere. Tidligere var der ellers stor forskel på lyden (fx Marantz AV8003 og SR8002 mod Denon AVR-3808/4308 - dengang delte de IKKE komponenter, som de er begyndt på nu), hvor Marantz var mere blød og varm i lyden end Denon. I dag er Marantz mere punchy og lys i lyden.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:02
Hej, tak for alle de interessante input. Jeg har prøvet en Onkyo 609 som var i tilbud i  Elgiganten til 3499,- den røg retur dagen efter, da min gamle sony gjorde de mindste lige så godt, eller det vil sige at Onkyo'en havde en bedre surround effekt, men sonyen var meget bedre til musik.
Lige pt hælder jeg til marantzen. .
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:35
Synes du Onkyon 609 var dårlig til musik, jeg spørger fordi jeg kraftig overvejer netop den.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Synes du Onkyon 609 var dårlig til musik, jeg spørger fordi jeg kraftig overvejer netop den.
 
Det der kendetegnet ved surround receiver i denne prisklasse, er at de er bedst til film.
Man skal noget nær dobbelt op i prisklassen, eller mere - før man kan begynde at snakke god lyd ved musik.   
 
Lige omkring Onkyo 609, så har jeg selv haft mulighed for, at låne den i et par dage. Og umiddelbart, synes jeg den var en tand bedre i mit setup, end den Denon AVR1911 jeg normalt havde stående. Og de ligger begge i samme prisklasse, men igen så kommer det an på hvilken højt. den bliver sat sammen med. Så den skal lånes hjem og lyttes på.
 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:36
Jeg synes den var dårligere end min gamle sony til stereo, ikke super meget dårligere, men blev nok lidt skuffet over at en næsten 10 år gammel surround receiver gjode det bedre. Igen tvivl om at Onkyoen var meget bedre til surround lyden. Jeg ville næste overveje at beholde min gamle Sony hvis ikke jeg manglede de nye lydformater så som DTS-HD osv.
Så kunne jeg også tænke mig en receiver med "hdmi switch", mine nuværende s-vhs indgange bruger jeg ikke til så meget mere :)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:38
En anden ting som jeg synes godt om ved onkyo'en var dens dybte, og grunden til jeg først forsøgte med denne, da de andre receiver er noget dybere i kabinettet.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Jeg synes den var dårligere end min gamle sony til stereo, ikke super meget dårligere, men blev nok lidt skuffet over at en næsten 10 år gammel surround receiver gjode det bedre. Igen tvivl om at Onkyoen var meget bedre til surround lyden. Jeg ville næste overveje at beholde min gamle Sony hvis ikke jeg manglede de nye lydformater så som DTS-HD osv.
Så kunne jeg også tænke mig en receiver med "hdmi switch", mine nuværende s-vhs indgange bruger jeg ikke til så meget mere :)
 
Tag ikke fejl af, at fordi den er 10 år gl. så kan den sagens være med når vi snakker ren lydkvalitet.
En ny surround receiver med 7 forstærker kanaler og en hulens masse funktioner og finesser til en forholdsvis lavpris, må koste et sted og det er på lydkvaliteten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu