recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min nye hjemmebio (Onkyo & B&W)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin nye hjemmebio (Onkyo & B&W)

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 23:32
Screenshot:
Så tog jeg lige et par billeder med projektor i aktion. Mit kamera er desværre ikke glad for mørket, og har det med at få billedet på lærredet til at fremstå med lidt fesne farver (se bare på de grå bjælker, som ellers er tættere på sort i virkeligheden). MEN det giver jo lige en fornemmelse af hvordan lokalet ser ud, og som I kan se så lyser mine vægge MEGET opCry Sådan er det vel at have hjemmebio i en stue...
 
 
 
Gæt en film (mere hjælp på næste billede)Smile
 
 
 
 
 
 
...det er jo næsten blevet obligatorisk at man skal lave screenshot af Avatar. Flotte effekter, kedelig handlingWink
 
- Læg nu ikke for meget i billedekvaliteten, da det ikke retfærdiggør hvor skarpt det står når man selv er tilstede i lokalet... Dette er bare ment som rent hyggeBig smile 
 
 
 
 


Redigeret af jonas47 - 23-August-2011 kl. 21:07
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 00:56
Ang. mørklægning, så var der en anden bio hvor det hele var styret trådløst.. Di fungerer jo fint, men det er lidt en synd måde at gøre det på når resten af indretningen er så lækker. 

Jeg mener det holdte sig under en tusse for alt (også stof og kontrolboks, motor, IHC Wireless), hvilket bestemt også er penge, men det har altså så meget blærerøvseffekt!!

Therien, for en gangs skyld er jeg sq enig. Prøv bar eat se luksusfælden. Folk køber sq Chihuahuaer for lånte penge (og det er imho den grimmeste hund man kan købe). Man kan også se teenage-drenge som især køber computer for rigtig rigtig mange penge. Nu har jeg selv været der mht. computer, men det var i mine konfirmand-dage hvor man for første gang havde mange penge på lommen som skulle fyres af. 

Nu er jeg selv ved at være der hvor jeg så synes jeg bruger for mange penge på min hobby, så for at få fornemmelsen af at have et high-end anlæg bliver det meste bygget selv. Efter det realiserer jeg sq min anden drengerøvs-drøm.. en 3 akset CNC-maskine.. LOL 

Til OP, fine billeder!
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ang. mørklægning, så var der en anden bio hvor det hele var styret trådløst.. Di fungerer jo fint, men det er lidt en synd måde at gøre det på når resten af indretningen er så lækker. 

Jeg mener det holdte sig under en tusse for alt (også stof og kontrolboks, motor, IHC Wireless), hvilket bestemt også er penge, men det har altså så meget blærerøvseffekt!!

Therien, for en gangs skyld er jeg sq enig. Prøv bar eat se luksusfælden. Folk køber sq Chihuahuaer for lånte penge (og det er imho den grimmeste hund man kan købe). Man kan også se teenage-drenge som især køber computer for rigtig rigtig mange penge. Nu har jeg selv været der mht. computer, men det var i mine konfirmand-dage hvor man for første gang havde mange penge på lommen som skulle fyres af. 

Nu er jeg selv ved at være der hvor jeg så synes jeg bruger for mange penge på min hobby, så for at få fornemmelsen af at have et high-end anlæg bliver det meste bygget selv. Efter det realiserer jeg sq min anden drengerøvs-drøm.. en 3 akset CNC-maskine.. LOL 

Til OP, fine billeder!
 
Send gerne linkSmile
 
Vil give dig ret i at det ikke ser så gennemført ud når stoffet er oppe, men man ser det jo ikke når rummet er helt mørkt... Det tager ikke længere tid at sætte op, end at rulle persiennerne ned. Jeg synes det er dejligt at man kan fjerne alt stoffet, så man ikke skal se på det hele tiden... Der ville nok komme en anden løsning hvis jeg boede i hus eller havde dedikeret rum til hjemmebio'enSmile
 
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

[/QUOTE

Jeg bor i Herning, så fra jeg ikke fornemmede der ikke boede nogen i jylland af dem jeg skriver lidt med. Ja så bor "iron Man og dig da ikke så langt væk Smile Ja, jeg er faktisk også været så heldig at få en billet til at opleve "Thor" hos Iron man samme dag som du kommer Smile 

Der er få i min venne kreds som som har interesse i hifi, men slet ikke i den grad som jeg har. Derfor vil jeg også gerne lære flere herinde at kende.. Smile Mange synes også det er sindsygt at bruge så mange penge på hifi som jeg har gjort og skal. Men folk bruger jo penge på deres interesser. 
Smile
[/QUOTE]
 
SuperWink Det skal nok blive hygge, men måske lidt trængt i den lille sofaLOL Du kan godt glæde dig til at høre Iron Mans setup, for det spiller... Ja, det skal man nok bare selv opleveWink
 
Ja, det er da en god slat penge man smider i anlægget (nogle mere end andre), men oplevelsen ved at smide en film på sit system retfærdiggøre prisen i højest grad! Har du oprettet anlæg herinde? 
[/QUOTE]

Sorry, læser først dit svar  nuEmbarrassed
ja, Iversens hjemmebio : ) Dog er jeg i begynder fasen, men inden for 2-3 uger burde jeg have en komplet surround løsning og en større tv. : )
Så må vi se om jeg ikke købe et lærred og en projektor senere. Smile
Helt bestemt. Det er en nydelse uden lige.  et godt lydanlæg og et flot billed kan virkelig fremme følelser i musik og film 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 20:15
[/QUOTE]

Sorry, læser først dit svar  nuEmbarrassed
ja, Iversens hjemmebio : ) Dog er jeg i begynder fasen, men inden for 2-3 uger burde jeg have en komplet surround løsning og en større tv. : )
Så må vi se om jeg ikke købe et lærred og en projektor senere. Smile
Helt bestemt. Det er en nydelse uden lige.  et godt lydanlæg og et flot billed kan virkelig fremme følelser i musik og film 
[/QUOTE]
 
Hvis jeg skulle bygge et hjemmebio-system op i dag (som du jo er igang med), ville jeg nok satse på et stort billede før mere lyd... Jeg købte først nye højtalere og senere projektor, men det er sådan set det store billede der gør mest for oplevelsen. Vil hellere have et lille kompakt lydsystem og en projektor, end dyrt anlæg og en normal fladskærm... MEN det er jo smag og behag, de fleste (ligesom jeg) starter jeg med at interessere sig for lydWink
 
Det var bare ligesom om at det hele faldt på plads, da jeg fik projektoren sat til... En stor fladskærm på fx 65" kan, i mine øjne, også gøre det...
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

[/QUOTE

Sorry, læser først dit svar  nuEmbarrassed
ja, Iversens hjemmebio : ) Dog er jeg i begynder fasen, men inden for 2-3 uger burde jeg have en komplet surround løsning og en større tv. : )
Så må vi se om jeg ikke købe et lærred og en projektor senere. Smile
Helt bestemt. Det er en nydelse uden lige.  et godt lydanlæg og et flot billed kan virkelig fremme følelser i musik og film 
[/QUOTE]
 
Hvis jeg skulle bygge et hjemmebio-system op i dag (som du jo er igang med), ville jeg nok satse på et stort billede før mere lyd... Jeg købte først nye højtalere og senere projektor, men det er sådan set det store billede der gør mest for oplevelsen. Vil hellere have et lille kompakt lydsystem og en projektor, end dyrt anlæg og en normal fladskærm... MEN det er jo smag og behag, de fleste (ligesom jeg) starter jeg med at interessere sig for lydWink
 
Det var bare ligesom om at det hele faldt på plads, da jeg fik projektoren sat til... En stor fladskærm på fx 65" kan, i mine øjne, også gøre det...
[/QUOTE]

Det var kun helt naturligt for mig at starte med lyden, da jeg lige som dig startede med interesse for lyd. 
Men jeg ved hvor meget et stort billed give af bio fornemmelse i stedet for et mellem stort tv. 
min far har har en bio løsning som jeg har nydt godt af i mange hjemmeboende årEmbarrassed

Jeg købte faktisk min Panasonic efter at jeg ikke troede at der kunne hænge et lærred. men har fået øjne op for at det behøver ikke være 120 tommer, og jeg med 80-90 tommer stadig vil få en bio fornemmelse. derfor satser jeg på det til næste år.Smile

På et punkt er det også fedt at jeg stille og rolig opgradere mit system, i stedet for bare køber det helt store nu. Smile(selvom jeg gerne villle nogle gange LOL)
Men jeg kan sidde i min sofa nu, høre en dire straits cd på min ps3, og synes det lyder så utrolig lækkert men også velvidende at det kan lyde bedre. Det samme med film og surround når jeg ser det i stereo og på mit px80 tv.  Smile Så er det med forventninger og glæde jeg ser frem til at få nyt og bedre... Embarrassed 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:



Det var kun helt naturligt for mig at starte med lyden, da jeg lige som dig startede med interesse for lyd. 
Men jeg ved hvor meget et stort billed give af bio fornemmelse i stedet for et mellem stort tv. 
min far har har en bio løsning som jeg har nydt godt af i mange hjemmeboende årEmbarrassed

Jeg købte faktisk min Panasonic efter at jeg ikke troede at der kunne hænge et lærred. men har fået øjne op for at det behøver ikke være 120 tommer, og jeg med 80-90 tommer stadig vil få en bio fornemmelse. derfor satser jeg på det til næste år.Smile

På et punkt er det også fedt at jeg stille og rolig opgradere mit system, i stedet for bare køber det helt store nu. Smile(selvom jeg gerne villle nogle gange LOL)
Men jeg kan sidde i min sofa nu, høre en dire straits cd på min ps3, og synes det lyder så utrolig lækkert men også velvidende at det kan lyde bedre. Det samme med film og surround når jeg ser det i stereo og på mit px80 tv.  Smile Så er det med forventninger og glæde jeg ser frem til at få nyt og bedre... Embarrassed 
 
[/QUOTE]
 
Vil give dig ret i at 80"-90" kan give en fremragende oplevelse, da det så blot er et spørgsmål om afstandLOL
 
Det er også klart sjovest at opbygge det i etaper, da man bliver postitiv (forhåbentlig) overrasket hver gang der bliver noget tilført... For mig var det dog den naturlige løsning alene pga. økonomi (det er jo en halvdyr hobby i forhold til at fx gå til skakLOL).
Det første surroundsystem jeg havde (billigere) købte jeg over 2 mdr. og der forsvandt glæden hurtigt, da man ikke fik fornemmelsen af forbedring over en længere periode... Det jeg umiddelbart mangler er nogle hvide rockfon (staves) omme ved min sub i karnapen, så jeg kan fjerne/dæmpe den "hårde" rungen det giver når man IKKE sidder i sofaen... Ved film tror jeg ikke der kan høres forskel, nok nærmere ved musik, hvor jeg ikke bruger min butt-kicker. Når den først er tændt anser man ikke om det er den eller subwoofer der sparker fra sig Wink


Redigeret af jonas47 - 30-August-2011 kl. 07:39
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:



Det var kun helt naturligt for mig at starte med lyden, da jeg lige som dig startede med interesse for lyd. 
Men jeg ved hvor meget et stort billed give af bio fornemmelse i stedet for et mellem stort tv. 
min far har har en bio løsning som jeg har nydt godt af i mange hjemmeboende årEmbarrassed

Jeg købte faktisk min Panasonic efter at jeg ikke troede at der kunne hænge et lærred. men har fået øjne op for at det behøver ikke være 120 tommer, og jeg med 80-90 tommer stadig vil få en bio fornemmelse. derfor satser jeg på det til næste år.Smile

På et punkt er det også fedt at jeg stille og rolig opgradere mit system, i stedet for bare køber det helt store nu. Smile(selvom jeg gerne villle nogle gange LOL)
Men jeg kan sidde i min sofa nu, høre en dire straits cd på min ps3, og synes det lyder så utrolig lækkert men også velvidende at det kan lyde bedre. Det samme med film og surround når jeg ser det i stereo og på mit px80 tv.  Smile Så er det med forventninger og glæde jeg ser frem til at få nyt og bedre... Embarrassed 
 
 
Vil give dig ret i at 80"-90" kan give en fremragende oplevelse, da det så blot er et spørgsmål om afstandLOL
 
Det er også klart sjovest at opbygge det i etaper, da man bliver postitiv (forhåbentlig) overrasket hver gang der bliver noget tilført... For mig var det dog den naturlige løsning alene pga. økonomi (det er jo en halvdyr hobby i forhold til at fx gå til skakLOL).
Det første surroundsystem jeg havde (billigere) købte jeg over 2 mdr. og der forsvandt glæden hurtigt, da man ikke fik fornemmelsen af forbedring over en længere periode... Det jeg umiddelbart mangler er nogle hvide rockfon (staves) omme ved min sub i karnapen, så jeg kan fjerne/dæmpe den "hårde" rungen det giver når man IKKE sidder i sofaen... Ved film tror jeg ikke der kan høres forskel, nok nærmere ved musik, hvor jeg ikke bruger min butt-kicker. Når den først er tændt anser man ikke om det er den eller subwoofer der sparker fra sig Wink
[/QUOTE]
Præcis. Jeg sidder under 3 meter fra væggen. Smile Så vi er nok på de 90"
 
hehe, ja det er en dyr hobby. især hvis man sælger det igen. det går til ingenting Confused
ja, det vil helt sikkert give dig forbedringer af din "rungen" mit tv rum har også en ekstrem akustik. Så det skal jeg også have kigget på:)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 22:53
Det er nemlig det der er så fedt ved denne hobby... Man bliver ALDRIG færdig, selvom man umiddelbart har det udstyr der skal til for at gøre det kompletLOL Dog holder dette setup i hvert fald indtil jeg engang får eget hus (her vil jeg gerne have en interegreret løsning med indbygningshøjtaler, stor fladskærm (ca 65"), og indbygget rullelærred i loftet). Først gik tanken på at få et biorum, men umiddelbart ser jeg hellere at det kan være i stuen, da jeg sandsynligvis ikke ville få det brugt meget i et seperat rum med mørke vægge...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu