recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage TV på en smart måde? Alternativ til eyetv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage TV på en smart måde? Alternativ til eyetv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage TV på en smart måde? Alternativ til eyetv
    Sendt: 23-August-2011 kl. 16:21
Hvis man gerne vil optage tv via en godkendt boxer PVR, så bliver man tvunget til en lille simpel PVR, hvor det kun er muligt at vise optagelserne på en skærm i huset, og ikke muligt fx at sætte en optagelse i gang fra sin smartphone. Jeg finder begge disse to ting utrolig gammeldags, og har derfor været i gang med at søge efter en smartere måde at optage tv.

Jeg har fået afprøvet to løsninger DVBviewer og eyetv. Begge løsninger lever nogenlunde op til kravene med at kunne se optagelsen på alle tv i huset, samt at kunne sætte en optagelse i gang via sin smartphone. Problemet er bare jeg finder løsningerne lettere ustabile, og vil derfor meget gerne høre om der er nogen der har kendskab til andre og bedre løsninger? 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:24
hvad syntes du er ustabilt ved eyetv?
Mvh

René
Til top
AndersJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvad syntes du er ustabilt ved eyetv?
Optagelse og visning igennem iPad og iPhone fungere perfekt, og alle i huset kan finde ud af det. Men hvis man fra sofaen gerne vil planlægge en optagelse, eller se en optagelse, så går der alt for ofte ged i det på den ene eller anden måde. Derudover er det belastende at jeg fra min macbook fx ikke kan sætte eyetv på min macmini til at lave en optagelse på en smart måde, her blive jeg nødt til at logge ind via fjernsupport, og planlægge optagelsen.

Generelt svaner jeg Eyetv på mit tv via macmini var lige så enkel og stabil, som eyetv på min iPhone og iPad
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu