recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny hjemme biograf!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy hjemme biograf!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
segalt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Oktober-2011
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny hjemme biograf!
    Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 09:03
Jeg poster dette i generelt da jeg har brug for lidt af hvert :)

Har lavet en skitse af hvad jeg forestiller mig. 

Ideen er at få så meget udstyr som muligt netværks baseret og styret fra IOS/Android.

Den centrale enhed er min QNAP NAS boks der har alle billeder, musik og film liggende.

Hvad jeg mangler er en reciever, TV, media player (hvis tv'et ikke kan bruges) højtalere  samt en universiel fjernbetjening.

Krav til reciever:
Ideen var at denne er indgang for alt A/V udstyr og output er billede til TV samt lyd til surround.
- Netværk (Wireless er nice, men ikke et must)
- Nok HDMI porte til at koble mine enheder på, samt en ekstra til PC/ipad eller lignende adhoc.
- 7.1 
- DNLA så den kan afspille musik fra min QNAP
- Android/IOS interface så radio/streaming musik kan styres let.

TV:
Der er masser af gode TV derude, 2 spørgsmål:
1: 3D er det værd at gå efter? Hvilken type 3D virker godt, nogle erfaringer at dele?
2: Indbygget media afspiller, er de ved at være gode nok til at afløse en media player? Nogle erfaringer?

Media player:
Hvis ikke TV er gode nok til media så leder jeg efter en player der kan lidt mere end standard boksene jeg har set indtil videre.  Findes der nogen der har en form for mediabibliotek og søgning, fx i katagorier? En film ligger jo tyisk i flere katagorier og idag har jeg dem sorteret i hoved genre, men hvordan finder man en gyser komedie? Eller en action western? osv. Ideer? :)

Højtallere:
Primært til film og baggrunds musik. Hverken konen eller mig sidder og finlytter til musik ;)
Hvis det er muligt ville det være rart med tradløse baghøjtalere pga kablerne :) Højtalerne skal helst være fritstående så  det er let at flytte dem rundt.

På forhånd tak :)

Henrik



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu