recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af DV kamera.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af DV kamera.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tommybj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af DV kamera.
    Sendt: 09-Marts-2006 kl. 20:46
Jeg skal have investeret i et kamera til omkring 5.000, men har lige nogle spørgsmål.

Jeg vil gerne have et med DV in og out, men er lidt i tvivl, om det er nødvendigt med DV in. Hvis jeg kører det fra kameraet fra Dv out, kan jeg så lave en DVD i Mpeg, der er en lige så god kvalitet, som hvis jeg kører det tilbage i kameraet via DV in?

Hvilket kamera, helst Panasonic, har 16:9 udover det GS 17, der er nævnt i en tidligere tråd?
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 09:30
Hej

Når du laver DV-optagelser til MPEG (DVD) komprimerer du indholdet og smider nogle af informationerne væk. Det kan du sikkert læse mere om i en anden tråd. Så selvom en DVD med dine optagelser er udmærket at vise frem for andre, er den ikke så velegnet, hvis du senere vil redigere i dine optagelser igen eller bruge dem i andre sammenhænge.

Her skal du istedet føre det redigerede tilbage på et DV-bånd via DV out, og gemme det i skuffen.

vh. Thomas
Til top
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 09:45
1. Jeg mener at have læst på Videohelp, at hvis man vil gemme i det bedste af det bedste skal det være i den originale DV AVI og så ellers vente på Blu-ray eller andre medier der kan rumme det. MPEG vil atlid være komprimeret men det kan jeg nu personlig godt leve med.

2. Jeg mener at et par Canons er også i ægte 16:9 men hæng mig ikke op på det..læs i stedet for anmeldelser af kameraer på f.eks. camcorderinfo.com

Hilsen

Dan





Redigeret af pizzamandk
Til top
Tommybj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af pizzamandk pizzamandk skrev:

1. Jeg mener at have læst på Videohelp, at hvis man vil gemme i det bedste af det bedste skal det være i den originale DV AVI og så ellers vente på Blu-ray eller andre medier der kan rumme det. MPEG vil atlid være komprimeret men det kan jeg nu personlig godt leve med.

Jeg har godt læst, at det bedste resultat får man ved at beholde det i DV AVI, men i stedet for at vente på Blu-Ray, som jeg tror først rigtigt slår igen (også rent prismæssigt) om et par år, ville det vel være en fordel at lægge det redigerede materiale tilbage på et MiniDV og det kræver jo DV in i kameraet. De kameraer er altid lidt dyrere, da der pålægges afgift p.g.a., at kameraet så også bliver beskattet som optager. Så jeg ville helst komprimere det om til Mpeg. Især, da jeg som sagt kun har ca. kr. 5.000 til rådighed.

Oprindeligt skrevet af pizzamandk pizzamandk skrev:

2. Jeg mener at et par Canons er også i ægte 16:9 men hæng mig ikke op på det..læs i stedet for anmeldelser af kameraer på f.eks. camcorderinfo.com

Jeg har været inde på Camcorderinfo flere gange, da jeg synes, de har nogle meget gode test af de forskellige video kameraer. Jeg vil helst have et Panasonic, og det ligger da også i toppen af poppen. Problemet er bare, at det Panasonic, som jeg umiddelbart synes bedst om, NV-GS300, koster 6.500,-, Men jeg er da begyndt at overveje et Canon MVX40, det kan fås for omkring 4.900. Begge har 16:9 og DV in og out. Nej, Canon MVX40 har sørme kun DV out, øv.

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Her skal du istedet føre det redigerede tilbage på et DV-bånd via DV out, og gemme det i skuffen.

Her mener du vel DV in i video kameraet.



Redigeret af Tommybj
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu