recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Siri på dansk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSiri på dansk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sirin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2011
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Siri på dansk?
    Sendt: 01-November-2011 kl. 17:55
Så fik jeg endelig min iPhone 4s. SKØN mobil. det er min første iphone, da jeg tidligere var lidt anti apple..;)
 
må dog sige den funger.;)
 
Men er der nogen som har hørt noget om hvornår siri kommer på andre sprog? kunne være fedt med dansk snart
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 18:36
Læste en artikkel om den dansker der har været med til at lave Siri (forlod firmaet lige inden Appel købte dem op). Han siger at det ikke er sproget der giver problemer. Det er manglende API'er til div. tjenester. Hvis du siger "bestil pizza" så skal firmaer som f.eks just-eat jo have stillet en API til rådighed så man kan bestille direkte uden at skulle taste information ind. Det samme hvis du vil bestille en TAXI. Hvis du bor i Ringkøbing og det kun er KBH taxi der har en API til deres bestillingsystem giver det jo ikke meget mening.

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 18:59
Det er jo rimeligt omfattende software, på alle måder. Dansk skal nok komme på et tidspunkt, men der kommer nok desværre til at gå noget tid. Der har været nævnt sprog der bliver tilføjet næste gang, i 2012, dansk var ikke i blandt dem :)

Synes Siri er meget sjovt at lege rundt med, også på engelsk :) Funtionaliteten er selvfølgelig begrænset af sproget. Men det viser helt klart et stort potentiale. :)

Jeg læste et sted at Siri udviklingsgruppen er en af de større hos Apple, så kan forestille mig de smider en god bunke penge efter det for at få det udvidet sådan relativt hurtigt. Det er jo en fordel at det meste af "magien" foregår på servere der står ovre ved Apple, så forbedringer kan ske løbende uden at man behøver gøre noget for det :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu