recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1 394041
Forfatter
Besked
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 18:36
Det ser ret vildt ud :)

Tror ikke du kommer til at mangle bas.....
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 08:23
Haha, ja det er lidt fjollet Confused

Der mangler bestemt ikke bund nu, tænkte at vi skal have en biorundtur når corona situationen tillader det.



Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Tak Jonas

Ja 98kg stykket kan sq mærkes på vej ned af trappen :)

De to forreste er summeret, og bagsubben er kalibreret for sig. De spiller så fedt, og det er slet ikke overkill med 6 x 18" i et 28m2 rum LOL
Haha, nej da. Jeg er way underpowered med kun 4x18".

Den nuværende placering er (ud fra teori/fysik) bedre end din tidligere. Så er ikke overrasket over, at det lyder bedre - og sikkert mindre variation fra sæde til sæde.

Jeg vil stadig vove at påstå, at du kan forbedre yderligere hvis du lader alle subs spille samme signal. Men det er vist vores ongoing uenighed LOL
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2022 kl. 14:29
Nåh, tænkte jeg jeg ville lave en lille opdatering herinde.

Siden sidst er der blevet tilføjet en screenwall og skiftet et par atmos højttalere fra JBL Control one til QSC SR-800 - https://www.qsc.com/solutions-products/loudspeakers/cinema/surround/sr-series/sr-800/

Screen wall'en har helt klart haft en positiv effekt på lyden, og gjort panoreringer og distance mere markant.

Den er bygget op af lægder, og 22mm MDF. Hele fronten er dækket af "æggebakke" skum. Bag væggen er der lagt lidt isolering for at bremse refleksioner.













Redigeret af scantek - 24-Februar-2022 kl. 14:32
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2022 kl. 22:55
Smukt syn! (Og Frozen II er god arbejdsmusik LOL)
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2023 kl. 10:43
Hvordan fungerer det, når du ser film: kan det ikke høres i hele huset?
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2023 kl. 13:15
Jo det er fedt ! Wink

Ej det er klart at baslyde forplanter sig, og kan høres ovenpå. Men det er faktisk ikke så slemt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 394041
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu