recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pas på med at købe parallelimporterede produkter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPas på med at købe parallelimporterede produkter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhp50 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Pas på med at købe parallelimporterede produkter
    Sendt: 30-November-2011 kl. 16:07
Når man køber på i en netbutik, så ved man ikke om produktet er parallelimporteret - hvilket kan give problemer - som dette er et eksempel på:
Jeg købte en Samsung HT-C5900 hjemmebio anlæg hos jaman.dk den 23-11-2010. Langsom levering som jeg måtte rykke for flere gange.
Da den endelig ankom havde jeg problemer med at den mange gange af sig selv skiftede indgang og at den ikke rigtigt ville "snakke" med TV'et over linken. Man den spillede ellers OK.
Eter at have prøvet alt muligt (skiftet kabler, opdateret firmware m.v.) forelagde jeg den 24.05.11 problemet for Jaman, men da jeg ikke var 100% sikker på om det var TV'et der havde problemet, turde jeg ikke returnere den, da jeg ville blive pålagt en stor udgift hvis den ikke var defekt.
I oktober fik jeg udskiftet bundkortet i TV'et under Samsungs onsite prestige service, men anlægget fungerede uændret dårligt, hvilket med sikkerhed viser, at anlægget er defekt. Jeg henvendte mig derfor til Jaman den 28. oktober, for at returnere anlægget til reparation.
Jaman nægtede at tage sig af sagen, da der var gået 5 måneder siden jeg første gang gjorde opmærksom på problemet - og jeg have dermed mistet mine forbrugerrettigheder!
Jeg sendte så anlægget ind til Samsungs service center, som konstaterede at bundkortet var defekt, men de ville ikke garantiservicere anlægget, da det viste sig at være et parallel importeret produkt som Jaman havde solgt mig, som ikke strammer fra Samsung Nordic.
Så nu har jeg et defekt anlæg som ingen vil servicere under garantien, men jeg kan få den lavet for kr. 2300 - hvilket ca svarer til prisen på et nyt tilsvarende anlæg!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 18:16
Der er ikke så meget at rafle om, købeloven sikrer dig to års reklamationsret uanset hvad jaman.dk mener om forløbet. Få noget på skrift fra samsung service center om at bundkortet er defekt og send en kopi af den erklæring til jaman.dk sammen med et krav om at du i henhold til købeloven ønsker at gøre brug af din 2 års reklamationsret og få et anlæg der virker.

Hvis jaman.dk stadig insisterer på ikke at opfylde købelovens betingelser må du til forbrugerombudsmanden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu