recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - powerline netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

powerline netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: powerline netværk
    Sendt: 12-December-2011 kl. 20:27
Hej,
Jeg vil gerne streamer video og gerne 3d fra 1 rum til et andet. Her er wireless ikke optimal så jeg vil høre om der er nogen som kan anbefale powerline adaptere til dette formål? Netværket skal opsættes med en wired first point router til powerline adapteren i det ene rum. I det andet rum skal der så modtages via en ny adapter som Ender i en wireless router. Denne har så receiver og nas koblet wired og bærbar tlf tablet mediecenter og tv koblet wireless. Vil dette kunne virke?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

Vil dette kunne virke?


Måske.

Ønsker du at streame en masse i høj opløsning og 3D, så glem det. Træk bare det kabel først som sidst.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 20:15
det korte svar - MÅSKE. det lange svar - MÅSKE.
powerline adaptere bliver mere stabile jo flere adaptere der er i "netværket" da det skaber et "grid", men som jeg lige læser det så bruges det udelukkende til at køre internet trafik ind til det trådløse netværk. og det vil næppe blive noget problem. problemet opstår til gengæld når du vil til at koble alle dine enheder på netværket - udelukkende som trådløse enheder. og det vil med sikkerhed fejle. jo flere enheder der skal deles om din samlede båndbredde, jo mindre båndbredde er der så til deling, og det vil helt sikkert give problemer med streaming af video!

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

Hej,
Jeg vil gerne streamer video og gerne 3d fra 1 rum til et andet.
....har så receiver og nas koblet wired og bærbar tlf tablet mediecenter og tv koblet wireless. Vil dette kunne virke?
Du kommer til at eksperimentere dig gråhåret. Og måske vil det virke i de fleste tilfælde, når du er færdig.

Gør som Klaus foreslår: Træk det kabel - det virker.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu