recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee stinker!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee stinker!!

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee stinker!!
    Sendt: 03-Januar-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Så kom der svar fra YouSee:

"Tak for din mail.
 
Jeg kan se at driftsinformationen er blevet tilrettet og at anlægget vil blive ombygget hurtigst muligt.
 
"Grundet dårlige anlæg vil alle, der bor i rækkehusene på Lindestien, Lindelund og Lindehjørnet, have indstrålingsproblemer.

Fejlen ses som pludselige eller længere problemer med pixeleringer og manglende kanaler.

Forstyrrelserne skyldes blandt andet enkeltskærmede stikledninger og meget dårlige kabler internt i boliger.
Problemet har altid været der, men kanalomlægningen d. 23. november 2011 tydeliggører problemet.

Vores teknikere kan desværre ikke afhælpe problemet. Anlægget bygges om hurtigst muligt.

Vi beklager de gener, fejlen medfører for vores kunder.

Venlig hilsen
YouSee"
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at besvare denne e-mail eller kontakte os på telefonnummer 80 80 40 50."

Så "2012 sådan ca." er ændret til "hurtigst muligt". Ved ikke, hvad YouSee forstår ved "hurtigst muligt". Det ville være ønsværdigt, hvis de gav en tidsplan - det må da kunne lade sig gøre. De har vel erfaring med sådan noget. Så det vil jeg bede dem om at komme med.

Har I nogen erfaring med evt. kompensation fra YouSee i sådanne tilfælde, hvor der er længere tids tab af signal? Det må man vel være berettiget til.
De plejer nok at være til at tale med, men prøv da din grundejerforening. Sammen kan I lægge mere pres på for hurtig udbedring og evt. kompensation.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 17:23
Så kom der svar fra YouSee:

"Tak for din mail.
 
Jeg kan se at driftsinformationen er blevet tilrettet og at anlægget vil blive ombygget hurtigst muligt.
 
"Grundet dårlige anlæg vil alle, der bor i rækkehusene på Lindestien, Lindelund og Lindehjørnet, have indstrålingsproblemer.

Fejlen ses som pludselige eller længere problemer med pixeleringer og manglende kanaler.

Forstyrrelserne skyldes blandt andet enkeltskærmede stikledninger og meget dårlige kabler internt i boliger.
Problemet har altid været der, men kanalomlægningen d. 23. november 2011 tydeliggører problemet.

Vores teknikere kan desværre ikke afhælpe problemet. Anlægget bygges om hurtigst muligt.

Vi beklager de gener, fejlen medfører for vores kunder.

Venlig hilsen
YouSee"
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at besvare denne e-mail eller kontakte os på telefonnummer 80 80 40 50."

Så "2012 sådan ca." er ændret til "hurtigst muligt". Ved ikke, hvad YouSee forstår ved "hurtigst muligt". Det ville være ønsværdigt, hvis de gav en tidsplan - det må da kunne lade sig gøre. De har vel erfaring med sådan noget. Så det vil jeg bede dem om at komme med.

Har I nogen erfaring med evt. kompensation fra YouSee i sådanne tilfælde, hvor der er længere tids tab af signal? Det må man vel være berettiget til.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:35
jeg har siddet lidt i samme situation ...  rækkehus ejer hvor vi nærmest er påtvunget brugen af yousee internet og tv ... Jeg betaler 875,- pr kvartal til "fællesudgifter" til grundejerforeningen og en røvfuld penge til yousee ...
 
hvis ikke jeg havde brokket mig MEGET HØJLYDT til yousee havde jeg aldrig fået de forstærkere/filtre mv. der har gjort det muligt, at modtage et ordentligt signal ...
 
der var mange årsager til manglende signal:
1. gamle kabler i huset
2. gamle samlinger / t-stik
3. noget med nogle gamle stik (fra 1990) altså der jeg satte kabel i væggen
4. noget ude i ved gravstenene
 
Hvem har så problemet...mig, grundejer eller yousee .. ?
kørte vi med 1990-2000 standarder var alt vel glimrende... og vi vil jo alle gerne have bedre ydelser ...
 
Problemet i min verden er egentlig en forventnings afstemning... for hvor står der beskrevet hvem der sørger for hvad? jeg syntes den information halter VOLDSOMT bagefter... ihvertfald når man ringer til support ...
 
et ægte 3 kantsdrama :)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 og ja min modtager fungerer fint, da jeg ikke forlanger mere af den end et den kan, og det er at kunne optage og afspille.


Det kan anbefales, at få efterset din STB da den har langt flere funktioner end som beskrevet.
 
 Det kan den ja, men det kræver kort, og hvorfor betale mere end man allerede gør. Det er dyrt nok som det er.


At man ikke selv ønsker at gøre brug af de forhåndenværende funktionaliteter, giver jo ingen anledning til at klandre andre at de ønsker at gøre brug af disse.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 og ja min modtager fungerer fint, da jeg ikke forlanger mere af den end et den kan, og det er at kunne optage og afspille.


Det kan anbefales, at få efterset din STB da den har langt flere funktioner end som beskrevet.
 
 Det kan den ja, men det kræver kort, og hvorfor betale mere end man allerede gør. Det er dyrt nok som det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

He he jeg ved det med mit sprogbrug , men så er folk opmærksomme , end en der nærmest undskylder at man beklager sig og er til stede.
Jeg har heller aldrig hørt om det med at nogle foreninger selv skal stå for vedligehold/service , men siger ikke at det ikke findes.
Men burde det ikke stå i lejekontrakten?
Men tvivler på de skriver det.
Og igen hvis man henvender sig til Yousse og brokker sig og de må vel kunne se i deres system at de IKKE står for service og derfor sender kunden videre????
Trådstarteren behøver jo ikke at være lejer. Det er jo tilsyneladende ikke en udlejer, der tvinger ham til at ha' YouSee kabel-TV, men en grundejerforening.
Som tidligere skrevet er min ejerforening en af de mange, der har indgået seviceaftale med YouSee, men der er også mange, der ikke har.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:07
He he jeg ved det med mit sprogbrug , men så er folk opmærksomme , end en der nærmest undskylder at man beklager sig og er til stede.
Jeg har heller aldrig hørt om det med at nogle foreninger selv skal stå for vedligehold/service , men siger ikke at det ikke findes.
Men burde det ikke stå i lejekontrakten?
Men tvivler på de skriver det.
Og igen hvis man henvender sig til Yousse og brokker sig og de må vel kunne se i deres system at de IKKE står for service og derfor sender kunden videre????
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hejsa
 
Nu vil jeg også komme med mit "guldkorn" .
Og jeg giver skalle06 fuldkommen ret.
Hvis jeg fik den besked så stoppede jeg betalingen omgående.
Og det bavl nogle skriver , find ud af hvem som står for vedligehold , go daw do
Det skal gamle fru hansen så også , pis med jer.
Jeg vil også gå til modtageren af pengene.
Og det har han gjort og hvis nu der var en anden aftale vedr service , mon ikke de så havde sagt det ?
Og nu tror jeg ikke det er pga de forstyrrelser han blev sur over , men det møgsvar , og det havde sgu også fået mig op af stolen.
Så lad være med at pudse jeres glorie.
Prisen for en fuldpakke er sgu noget der batter og vil fandme have lortet virker og da slet ikke sådan et øvsvar.
 
 
The_Unforgiven
Ja, sprogbrugen klæ'r dig ikke, men du har da ret i, at informationen fra YouSee er ringe. Kundeforholdet hos YouSee er påtvunget af grundejerforeningen, hvorfor de selvfølgelig også har et ansvar. Om ikke andet kan de måske bedre lægge pres på YouSee for at få tingene på plads hurtigt.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 09:56
Hejsa
 
Nu vil jeg også komme med mit "guldkorn" .
Og jeg giver skalle06 fuldkommen ret.
Hvis jeg fik den besked så stoppede jeg betalingen omgående.
Og det bavl nogle skriver , find ud af hvem som står for vedligehold , go daw do
Det skal gamle fru hansen så også , pis med jer.
Jeg vil også gå til modtageren af pengene.
Og det har han gjort og hvis nu der var en anden aftale vedr service , mon ikke de så havde sagt det ?
Og nu tror jeg ikke det er pga de forstyrrelser han blev sur over , men det møgsvar , og det havde sgu også fået mig op af stolen.
Så lad være med at pudse jeres glorie.
Prisen for en fuldpakke er sgu noget der batter og vil fandme have lortet virker og da slet ikke sådan et øvsvar.
 
 
The_Unforgiven
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Ja, det undrer også mig, at de hæfter problemerne sammen med kanalomlægnigen i november, når problemerne først ses nu. Der må være noget mere til historien.

Har som sagt skrevet til dem. Tror det giver noget bedre info og dokumentation i forhold til at ringe til en tilfældig supportmedarbejder på nytårsvagt.

Godt nytår.
Hvad med også at kontakte formanden for grundejerforeningen? Nu har du skrevet til support hos YouSee, men du kan da godt ringe efter kl. 12.00 i dag, det kan jo ikke skade. Mange af dem giver faktisk en god service.
Godt nytår med fejlfrit TV-dignal.Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 08:18
Ja, det undrer også mig, at de hæfter problemerne sammen med kanalomlægnigen i november, når problemerne først ses nu. Der må være noget mere til historien.

Har som sagt skrevet til dem. Tror det giver noget bedre info og dokumentation i forhold til at ringe til en tilfældig supportmedarbejder på nytårsvagt.

Godt nytår.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 01:29
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

@dielseldk
Fejlen løses i 2012.... sådan ca. Jep, det er en alletiders driftsinfo. ;-)

Problemerne har kun været der de sidste par dage, og driftsstatus på problemet er oprettet af YouSee i dag.

Kender ikke aftalen med YouSee i detaljer. Info må ligge hos grundejerforeningen, som ikke kan træffes før efter nytår eller selvfølgelig hos YouSee, som jeg snart håber at høre noget fra. Men igen - jeg tror ikke på, at aben i sådan en situation kan ligge andre steder end hos YouSee.

Så passer det vel meget godt at de lige skal bruge lidt tid til at få planlagt opgaven når det er en så ny fejl og stor opgave at løse.
Giv dem et kald og spørg indtil det.

Kunne så godt undre mig lidt at det først er nu der bliver problemer, og ikke allerede ved omlægningen i november, flytter man med nogle frekvenser på dvb-t nettet i forbindelse med tv2's skifte til boxer eller er der noget andet man er ved at tænde op her til det nye år?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu