recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Omlægningen og de nye kanaler (Tv2 HD, etc)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Omlægningen og de nye kanaler (Tv2 HD, etc)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Omlægningen og de nye kanaler (Tv2 HD, etc)
    Sendt: 19-Januar-2012 kl. 21:55
Absolut ikke enig. DR HD sender (for mig og min familie) en del gode programmer som vi ikke kan se andre steder. Den tekniske kvalitet på DR HD synes jeg også er iorden.

Derimod har vi lydudfald på DR 1 HD, flere timer kører det fint, mens det pludselig er en gætteleg at følge med i nyhederne. Denne fejl er der ikke på TV2 HD.
Konen bliver lidt mopset, når lyden falder ud under X-factor.

Jeg har ikke Zaptor, men dels digital tuner i mit TV og dels en BlueTinum DVB-C så jeg også kan optage alle kanaler, incl HD-kanaler. Hvornår mon Stofa vil levere en settop-boks med harddisk i????

Ovenstående er i Næstved

Venlig hilsen

Sven

Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af msl msl skrev:

Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Kommer aldrig til at forstå at DR ikke nedlagde DR HD nu, og gav os DR1 ægte HD og DR2 ægte HD i stedet.

Ægte HD, hvad er det, hvem sender ægte HD

Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

 
Og så pga den stædige fastholdelse får man ikke engang ægte DR1 HD.

Brok, brok og atter brok. Du kan efter efter eget udsagn ikke se DR1 'HD' men tillader dig at brokke dig over den 'uægte' HD. Vent dog til du ved hvad du får. Og så er jeg nu meget glad for DR HD!


Det var da et utrolig arrogant svar. Og at brokke sig over "brok" må vel siges at være rimelig dumt.

Jeg synes da det er en ganske rimelig pointe at DR burde prioriterer HD på kanalerne DR1 og DR2 fremfor en kanal der for det første ses af meget få og for det andet ikke rigtig er særlig public service-agtig i de fleste af døgnets timer.

Ægte HD defineres med en højere bitrate end det DR1 sendes ud med nu. Jeg synes det giver ualmindelig god mening at ønske at DR1 får den rene vare og at DR2 så også kunne få det. Hvis altså man skrottede den der DR HD kanal og fik de få relevante programer sendt over på de 2 "gamle kanaler".


Til top
WilliamP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WilliamP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hos You See er det kanaler som er med i de normale pakker, Der betales ikke extra for dem. Dog ikke længere TV2 Film, den er udgået.

Tak fordi du hele tiden holder os ajour med hvad YouSee gør ;)

Ellers kan han jo ikke have +28000 (!!!!) indlæg her på forummet ;)
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 13:15
De skulle dukke op ved kanalomlægningen den 25.Januar.
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 10:50
jeg har både dr i hd og tv 2 i hd, men jeg kan ikke se vi har fået norsk 2 HD og NRK1 HD, nogen der ved noget om disse i helsingør området
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

jeg forstår ikke helt grunden til at sende den samme kanal ud digitalt to gange...
Jeg er nu meget glad for det, da jeg har udstyr med DVB/C der kun understøtter MPEG2 Smile
Vil også tro det er kommet bag på en del, at deres antenneforening har droppet MPEG2. Ja, de har sikkert fået et brev, men Stofa lavede væsentlig mere markedsføring om at intet blev ændret for kabel-tv kunder, da DR1 og TV2 gik fra analog til digital, end de har gjort nu hvor MPEG2 erstattes af MPEG4 mange steder. Lidt underligt at man bruger flere midler på at informere om noget IKKE ændre sig, end på at noget rent faktisk ændrer sig. Ja, det er antenneforeningens opgave denne gang, men det ændre ikke på at jeg tror denne detalje er fløjet over hovedet på mange pga. de minimale oplysningskampagner.

Det kan du have ret i... Men mængden af DVB-C modtagere med kun MPEG2 må være relativ lav.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

jeg forstår ikke helt grunden til at sende den samme kanal ud digitalt to gange...
Jeg er nu meget glad for det, da jeg har udstyr med DVB/C der kun understøtter MPEG2 Smile
Vil også tro det er kommet bag på en del, at deres antenneforening har droppet MPEG2. Ja, de har sikkert fået et brev, men Stofa lavede væsentlig mere markedsføring om at intet blev ændret for kabel-tv kunder, da DR1 og TV2 gik fra analog til digital, end de har gjort nu hvor MPEG2 erstattes af MPEG4 mange steder. Lidt underligt at man bruger flere midler på at informere om noget IKKE ændre sig, end på at noget rent faktisk ændrer sig. Ja, det er antenneforeningens opgave denne gang, men det ændre ikke på at jeg tror denne detalje er fløjet over hovedet på mange pga. de minimale oplysningskampagner.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hos You See er det kanaler som er med i de normale pakker, Der betales ikke extra for dem. Dog ikke længere TV2 Film, den er udgået.

Tak fordi du hele tiden holder os ajour med hvad YouSee gør ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 22:00
 
 Hos You See er det kanaler som er med i de normale pakker, Der betales ikke extra for dem. Dog ikke længere TV2 Film, den er udgået.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:51
Her i Lunderskov ser det ud til, at vi har fået 7 nye gratis danske HD-kanaler. Det var en positiv overraskelse - især TV2 Film HD, som indtil nu har været betalingskanal.

DR1
TV2
TV2 Film
TV2 Sport
TV Syd
TV3+
6'eren

Dertil nogle norske og tyske.


Redigeret af Allan Olesen - 11-Januar-2012 kl. 21:54
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:49
Her er i Næstved er lyd og billede ude af sync hvis man slår AC3 lyd til under "lyd" på Zaptor. Præcist det sammen som med DR HD.

Det gælder for den nye DR1 og TV2 HD så vidt jeg kan se.

Andre med Zaptornder oplever det samme?
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:47
I AN-TV og hvis man bruger et fjernsyn der understøtter LCN så ligger DR1s HD version nr.1 og DR1 SD version ligger nede på kanal 30.

Forvirringen skyldes jo at man har valgt at både at have en MPEG2 (SD) og MPEG4 (HD) version istedet for at bare at gå helt rent i MPEG4 som de har gjort i Århus - jeg forstår ikke helt grunden til at sende den samme kanal ud digitalt to gange + en analog version.

Radiomanden hvorfor skriver du så meget om YouSee herinde - hvad har det af relevans for os Stofa kunder at den ligger på plads 1?

Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu