recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydniveau på DR/DVB-T og NORMER
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydniveau på DR/DVB-T og NORMER

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ErikUkendt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydniveau på DR/DVB-T og NORMER
    Sendt: 15-Januar-2012 kl. 17:28


Efter at DVB-T er blevet lagt om til MPEG-4, er der kommet en ekstrem forskel på de forskellige lydniveauer mellem DRs kanaler ( Hvad TV2 angår ved jeg ikke hvordan det er, da jeg ikke har TV2).


Normalt har jeg hidtil brugt et standard lydniveau på -30 på min forstærker.


DR1 kræver nu et niveau der er +5 højere = -25

DR2 kræver nu et niveau der er +5 højere = -25

DR Ramasjang kræver nu et niveau der er +5 højere = -25

DRK kræver nu et niveau der er +5 højere = -25

OBS :

DRHD er stadig OK med -30

Alle tyske tv kanaler er også OK med niveau -30

DRs radiokanaler er også OK med niveau -30

Er der ingen normer (eks. EBU), som stiller krav om et bestemt lydniveau når der udsendes lyd, ligesom man har en definition på HD billeder ?

Hvis der er bør DR holdes fast på det.

( Jeg har læst der er et midlertidig problem med DR1)

Sådan som det er nu er det MEGET irriterende/(chokerende hvis man lige har set en film, ved et hektisk lydniveau).


Eller er det kun mig der ikke gider at skrue op og ned for lydniveauet ved en kanalrundfart?).

Mvh Erik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu