recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify+Boxee Box streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify+Boxee Box streaming

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 12:59
Jeg købte boxee box. Meningen for mig var at rippe alle mine film og cd'er ned på harddiske til den. Det også gået fint og boxee afspiller alt - næsten! Pt. Er der problemer med originale fuld dvd rips, at den ikke vil afspille DTS via HDMI, møg irriterende - og der er mange der har det problem. Musikken fik jeg også lagt ind, men til min store skuffelse er der hverken playlist muligheder eller noget som helst.

Nu det endt med jeg har købt Apple tv. Her streamer jeg nemt min musik fra min iMac af, hver gang jeg køber nyt, ligger det der jo også bare. Nemt. Man kan jo jailbreake den til at afspille film
På, har jeg dog ikke prøvet.

Generelt har jeg lidt opgivet film biblioteket, alle mine film står desværre stadig fremme, de skulle ellers ha været pakket væk. Generelt køber jeg ikke mange film mere, jeg lejer enten via zaptor eller Apple. Såeh.

Hvis det mest for musik, så køb airport ekspres's, den er så lille at den kan du gemme bagved. ;)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

men den app så kan jeg vel ikke få lyden ud i højtalerne?? Jeg har en Ac ryan HD mini2 i stuen og self sorround anlægget. Så har jeg en hjemmebygget server som står på kontoret som er tændt 24/7-365.  Jeg troede bare at en boxee box kunne have spotify kørende, og så kunne jeg lave playlister fra min tlf/tablet, hvor så boxee box´en afspiller playlisten ud til mit anlæg, men som jeg kan forstå det fungerer det ikke så godt eller er jeg forkert på den?? 

For har os tænkt på en SB, og vil sige at jeg nok har et loft på 1500 kr ca, da boxee os koster deromkring.<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">

Det var mest for at slippe for at have en extra boks til at stå, det kunne jo være smart bare at skifte sin ac ryan ud med boxee og så spare en extra boks ved fjernsynet/anlægget. Men i vil anbefale SB istedet?

Skal lige siges jeg er ny på det her område, så suger til mig lige pt ;)

Hvis du har en hjemmebygget server kørende 24/7, ville jeg installere Logitech Media Server på dén, købe en brugt Squeezebox Classic til omkring 500kr og så er du kørende med indbygget support for eks. Spotify direkte på Squeezeboksen - og med alle de øvrige muligheder den har - du kan eks. afspille musik fra serveren i CD-kvalitet (FLAC eller andet tabsfrit format). Du har et display direkte på Squeezeboksen og kan styre den direkte vha. fjernbetjening (evt. en universal-fjernbetjening) eller du kan styre serveren (og dermed Squeezeboxen) via en app til formålet - dem kan du få til computer, til iphone, ipod touch, ipad, android osv og de giver mulighed for rigtig lækker styring af sagerne.
For at teste dette setup, kan du i stedet for hardware-squeezeboksen installere programmet SoftSqueeze, som emulerer en Squeezebox - og dermed kan du teste opsætning med serveren og tilhørende styre-applikationer på dine mobile enheder - så du kan altså se om det er noget inden du går ud og bruger 500kr på en Squeezebox.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 20:42
lyder spændende tipsen, veil jeg da helt sikker lige kigge på, kan godt være man skule vente lidt med den boxee løsning.

Lige til de andre som har skrevet med fine forslag, så har jeg ikke apple udstyr, hehe, blot til info ;)
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 23:40
virker Logitech Squeezebox Duet os til formålet?? 

er ikke så meget inde i det squeezebox må jeg nok indrømme, så hjælp mig gerne hehe

fandt den her på DBA
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 15:02
dur den til formålet den fra dba?? eller skal det være en SB classic??  
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 19:20
En Squeezebox Duet har ikke display og kan ikke fjernstyres med infrarød fjernbetjening - til gengæld får du en controller med som bruges til styring via det trådløse netværk (men dét kan du lige så godt gøre med din android-app). Duet'en har notorisk været ramt af mange problemer og derfor vil jeg hellere anbefale Classic og Touch.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 06:40
okay tak for den info tipsen, du ved tilfældigvis ikke nogen steder som har sådan en fætter til salg?? eller hvor man evt skulle kigge? har de egentlig ikke en ny model ??
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg købte boxee box. Meningen for mig var at rippe alle mine film og cd'er ned på harddiske til den. Det også gået fint og boxee afspiller alt - næsten! Pt. Er der problemer med originale fuld dvd rips, at den ikke vil afspille DTS via HDMI, møg irriterende - og der er mange der har det problem. Musikken fik jeg også lagt ind, men til min store skuffelse er der hverken playlist muligheder eller noget som helst.

Nu det endt med jeg har købt Apple tv. Her streamer jeg nemt min musik fra min iMac af, hver gang jeg køber nyt, ligger det der jo også bare. Nemt. Man kan jo jailbreake den til at afspille film
På, har jeg dog ikke prøvet.

Generelt har jeg lidt opgivet film biblioteket, alle mine film står desværre stadig fremme, de skulle ellers ha været pakket væk. Generelt køber jeg ikke mange film mere, jeg lejer enten via zaptor eller Apple. Såeh.

Hvis det mest for musik, så køb airport ekspres's, den er så lille at den kan du gemme bagved. ;)

Jeg kan kun anbefale at jailbreake ATV2'en og så lægge XBMC på. Den streamer film som bare pokker, og det er næsten synd at du ikke udnytter dens fulde potentiale...Wink
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:49
lige for at switche lidt topic, er der egentlig andre løsninger som fungerer til f.eks wimp eller er der andre løsninger af streaming player som kan gøre det godt?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:40
Mener også at både Squeezebox og Sonos klarer Wimp ganske godt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu