recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia 9902s DVB??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNokia 9902s DVB??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TTGH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Nokia 9902s DVB??
    Sendt: 26-Marts-2006 kl. 12:13

Hej

Jeg har en nokia 9902s media master sat. modtager, kan den også modtage DVB signal over en alm. antenne?

Har prøvet at sætte den alm. antenne til men fik ikke noget frem.

Grundet til at jeg spøger er at der står DVB på reciveren!

Hilsen

TTGH

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 12:33

 

 Sattelit er også DVB, men det er DVB-C, der er 3 typer af DVB, Sattelit = S , Terrestisk = T og Kabel = C. disse typer kan ikke sammenblandes, de kan kun bruget til det som de er.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 12:36

Nej det kan den ikke.

Den tuner der sidder i din 9902s er en DVB-S tuner, altså beregnet til satellit-tv. Der skal en DVB-T tuner og altså således en DVB-T modtager til for at modtage digital-tv via uhf antenne.

De 3 almindeligste tunere er DVB-T, DVB-S, DVB-C, der henholdvis er til digital-tv via antenne, via satellit, via kabel-tv. Det er forskellige standarder der er tilpasset og optimeret til de enkelte transmissionsmåder.



Redigeret af digitalt.tv - 26-Marts-2006 kl. 12:37
Til top
TTGH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 13:07

Tak for de hurtige svar 

Så blev jeg så klog og må ud og investere i en DVB-T tuner og det skulle gerne være en der kan optage samtidig og gerne med 2 modtagere så jeg også kan se noget andet samtidig.

Er her nogle der har foreslag til reciver?

/TTGH

Til top
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 13:17

Hej TTGH!

Jeg har selv kik på en Dilog 550. Den har harddisk og 2 T-tunere. Den koster ca. 4.000 kr. svenske kroner. Mit problem er, at der tilsyneladende ikke er nogen, der har erfaring med den i forhold til det danske digitalnet.

Vh. Helsinge

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu