recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Capture" frame fra .ts fil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Capture" frame fra .ts fil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Capture" frame fra .ts fil
    Sendt: 22-Januar-2012 kl. 10:57
Er der nogen der ved hvordan f.eks. DVBViewer får fat i de frames der benyttes som billeder til optagelser?

Jeg har lavet en meget simpel løsning til WHS med "iwebkit" for nemt at kunne starte DVBViewer optagelser på Dune klienter med en iPad. Jeg er dog lidt træt af at evt. logo/billeder for optagelserne skal tilføjes manuelt, og det er derfor vigtigt at det er en løsning der kan automatiseres.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 11:17
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 12:29
Det er da ihvertfald en mulighed. Dog syntes jeg de at de 4-5 sekunder der skal bruges pr. billede er lidt i overkanten, men indtil videre er det bedste bud. 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 12:30
Se evt. også denne mulighed i dvbviewer recording service
(vThumb) 
 
 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Se evt. også denne mulighed i dvbviewer recording service
(vThumb) 
 
 

Mit tysk er ret skidt, og oversat hos Google bliver det lidt rodet.

"VThumbs.exe optagelse.ts" klare til dels opgaven. Dvs. den laver et billede i samme mappe som filen, lidt hvad jeg søger. Dog er der den udfordring at billedet helst skal tages 10 min. inde i optagelsen, ellers resultere det i en reklame stort set hver gang. Jeg tænker der må være en "switch" til det da jeg husker at DVBViewer selv tager dem lidt inde i optagelsen. 

Alternativt har jeg fundet denne løsning med VLC - http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=2&t=26306&p=113900 Som dog ikke er testet endnu.
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 19:45
Er nået til:

"C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" %1 --rate=1 --video-filter=scene --vout=dummy --start-time=600 --stop-time=601 --scene-replace --run-time=1  --scene-format=jpg --scene-ratio=24 --scene-prefix=snap --scene-path=C:\snapshots\ vlc://quit

Desværre bliver "start-time" og "stop-time ignoreret, både med .ts og .mpg. 


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu