recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af musik på nettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af musik på nettet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af musik på nettet
    Sendt: 01-Februar-2012 kl. 09:16
Nu griner i sikkert over sådan et gammelt fjols som mig.
 
Nu skulle jeg alligevel i gang med at opdatere alt det musik jeg mener jeg mangler.
Men da jeg ikke vil gå ned på lydkvaliteten.
Hvor køber man så som download det musik jeg mangler i FLAC eller et andet format med bedst lyd.
Jeg vil gerne have det bedre end MP3.
Jeg vil selvfølgelig gerne betale for det.
Det skal ligge på min NAS og en ekstern HDD.
 
Kom frisk med bud.
 
Eller er det bare at købe CDerne og så selv rippe dem.
SVP03
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu griner i sikkert over sådan et gammelt fjols som mig.
 
Nu skulle jeg alligevel i gang med at opdatere alt det musik jeg mener jeg mangler.
Men da jeg ikke vil gå ned på lydkvaliteten.
Hvor køber man så som download det musik jeg mangler i FLAC eller et andet format med bedst lyd.
Jeg vil gerne have det bedre end MP3.
Jeg vil selvfølgelig gerne betale for det.
Det skal ligge på min NAS og en ekstern HDD.
 
Kom frisk med bud.
 
Eller er det bare at købe CDerne og så selv rippe dem.
Et enkelt Rolling Stones live album kan købes her ,flere skulle være på vej ,hvis ellers rygterne taler sandt
http://www.stonesarchivestore.com/Default.aspx  super godt album ,der har cirkuleret en bootleg udgave af koncerten i flere år .
HDtracks er en en anden mulighed, finten her at betale via PayPal ,så kan man omgå at de ikke sælger til EU.
En dansk shop der gør mest i klassisk musik  http://www.dacapo-records.dk/da/
endnu en dansk shop http://www.cphshop.dk/digital/


Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 10:18
Hmm, så var jeg jo ikke helt dum, da jeg ikke lige kunne finde nogen der har meget musik.
Tror bare selv jeg ripper alle de CDer ind jeg har i FLAC.
Køber dem jeg mangler.
 
Hvilket program er så det bedste til musik CD ripping over i FLAC og som samtidig finder kunstner og titler m.m.
SVP03
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hmm, så var jeg jo ikke helt dum, da jeg ikke lige kunne finde nogen der har meget musik.
Tror bare selv jeg ripper alle de CDer ind jeg har i FLAC.
Køber dem jeg mangler.
 
Hvilket program er så det bedste til musik CD ripping over i FLAC og som samtidig finder kunstner og titler m.m.
eller dbpoveramp der koster lidt ,men er lettere at gå til 

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 10:34
Takker.
SVP03
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 11:13
MusicBee kan bruges både til at rippe, tagge, organisere, synkronisere, transcode, afspille osv - fabelagtigt gratisprogram med en fornuftig brugerflade.

Jeg har også kigget efter et tilsvarende site med mulighed for at købe musik lossless til fornuftig pris, men køber også mine cd'er hos cdwow, bangcd og amazon (uk), hvorefter de rippes til flac. Det er nok en service vi må vente på noget tid endnu... (hvilket jeg også konstaterede for 5 år siden og der er stadig ikke sket noget nævneværdigt...)

Redigeret af tipsen - 01-Februar-2012 kl. 11:15
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 12:55
Jeg kunne heller ikke finde nogen steder.
Det var derfor jeg skrev første linie øverst, følte mig da lidt dum.
 
Undre mig da også, er kvalitet ikke en salgsvare mere.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu