recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løsning på dynamisk kontrast/fluctuating blacks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løsning på dynamisk kontrast/fluctuating blacks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
maskus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løsning på dynamisk kontrast/fluctuating blacks
    Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:22
Jeg håber, at følgende indlæg kan hjælpe nogen herinde med problemet med fluctuating blacks/floating black eller den skiftende og irriterende dynamiske kontrast på dette TV - måske virker det på V20/GT20 og VT20?

Jeg ejede et Panasonic G20-model, og kan uden tøven sige, at dette led af dynamisk kontrast-problemet, hvor lysintensiteten skifter milisekunder efter ved scene-skift, især i mørkelagt stue med mørke scener er det tydeligst. Ser man det ikke, eller irriteres over så læs ikke videre... then you're ok smil

Problemet er også kendt som floating blacks, hvor fimbjælkerne skifter lysintensitet.

Jeg læste, at man skulle skrue ned for kontrast/lys etc. - hjalp ikke.

Heller ikke at dække lyssensoren - den lille, hvide, gennemsigtige plastik-"skærm" ved siden af den grønne lysdiode ved tændt tv hjalp...

Jeg gav ikke op og påsatte i stedet for en LED-lys cykellygte med sort isoleringsbånd/tape (spørg mig ikke hvorfor) og det fjernede stort set problemet.

Efterfølgende lavede jeg en USB-kabel med påsat LED-lysdiode for enden og satte den diskret på med sort isoleringsbånd.

Kørte med det i to måneder, og testede frem og tilbage i scener, hvor problemet var, og kørte dem igen med og uden lyspåvirkning til stor irritation for min hustru. Men det løste problemet, måske hjælper det på jeres skærme.

Prøv frem og tilbagemeld gerne.

NOTE: Jeg forstår simpelthen ikke, at Panasonic ikke har lavet en software-update til G20 etc. Det er dybt frustrerende, at man ikke hjælper tidligere ejere fra årene/modellerne før. Panasonic har udtalt det som en feature på deres plasma-skærme og frasiger sig nok på den måde at "løse" problemet. Havde jeg kendt til "featuren" forinden købet, havde jeg ikke købt det.

PS. Jeg har efterfølgende solgt skærmen, så jeg kan ikke hjælpe med gensyn af problemet; testede det mange, mange gange.

Mvh. MSK
Martin Kusk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu