recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Lad mig lige uddybe at dét at blinke 30 gange per øje skiftevis, ikke er helt det samme som at blinke 30 gange på begge øjne samtidig - men jeg er ikke sikker på at jeg synes at det er bedre.

 
Jeg har slet ikke i sinde at forsøge blinke (eller tælle) 24/30 gange/sek, hverken på det ene øje, det andet eller samtidig. Jeg har en kraftig mistanke om, at "mekanikken" i øjet går galt længe inden der er gået et sekundt! LOL
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Vi ser netop ikke 2d med 25 blink...
Nu var det for ikke at diskuter 24 eller 25 at jeg skrev 24/25 da der jo ikke er den store forskel og jeg mener at 24 kan sammenlingens med 25 når vi ser på kvaliteten.

Du misforstår, der er ingen der ser 2D film med hverken 24 eller 25 blink. Hver frame vises flere gange, netop for at undgå blinkeriet.
Ja, må heller gå i seng og sove.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men måske er der én herinde, som vil teste det?


Hmm, et firma der totalt har planket Blu-ray 3D logoet er måske ikke det mest troværdige.

Redigeret af lunddal - 13-Februar-2012 kl. 22:38
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Vi ser netop ikke 2d med 25 blink...
Nu var det for ikke at diskuter 24 eller 25 at jeg skrev 24/25 da der jo ikke er den store forskel og jeg mener at 24 kan sammenlingens med 25 når vi ser på kvaliteten.

Du misforstår, der er ingen der ser 2D film med hverken 24 eller 25 blink. Hver frame vises flere gange, netop for at undgå blinkeriet.
 
Er du helt sikker på at det altid er tilfældet? Jeg spørger af uvidenhed, men det forekommer mig ulogisk at f.eks en LCD projektor eller et LED belyst  LCD TV skulle have behov for at "blinke" hurtigere end frameraten hvis ellers hvert blink varer lige knapt 1/24 eller 1/25 sekund. Et LCD panel ( imodsætning til plasma eller DLP) er mig bekendt udmærket i stand til at vise statiske billeder i et vilkårlig stykke tid, så længe det ikke går for hurtigt, uden at blinke, hvis ellers lyskilden ikke blinker. I en analog biograf er der da heller ikke 3 eller 4 ens billeder på strimlen lige efter hinanden??
 
MVH
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

  Er du helt sikker på at det altid er tilfældet? Jeg spørger af uvidenhed, men det forekommer mig ulogisk at f.eks en LCD projektor eller et LED belyst  LCD TV skulle have behov for at "blinke" hurtigere end frameraten hvis ellers hvert blink varer lige knapt 1/24 eller 1/25 sekund. Et LCD panel ( imodsætning til plasma eller DLP) er mig bekendt udmærket i stand til at vise statiske billeder i et vilkårlig stykke tid, så længe det ikke går for hurtigt, uden at blinke, hvis ellers lyskilden ikke blinker. I en analog biograf er der da heller ikke 3 eller 4 ens billeder på strimlen lige efter hinanden??
 
MVH
Netop, de blinker slet ikke, så i princippet kunne de godt drives med 24 eller 25 Hz. I praksis har panelerne en eller anden drive frekvens som benyttes, LCD displays med under 60 Hz drive frekvens findes mig bekendt ikke. Når vi alligevel taler om blinke-frekvens i denne sammenhæng, så er det ikke fordi skærmen blinker, men fordi brillerne blinker. Hvis skærmen skiftevis skal vise højre og venstre billede, og skærmen kun kan modtage 60 billeder per sekund, så kan brillerne i sagens natur ikke skifte hurtigere end 60 gange per sekund (hvilket giver 30 gange billede og 30 gange ingen billede, per øje). Dette uafhængigt af hvordan skærmen så rent faktisk viser billedet. Og så alligevel - det er jo faktisk ret væsentligt at skærmen ikke har en scannings-frekvens der interfererer med brillernes scannings-frekvens. 
 
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

 I en analog biograf er der da heller ikke 3 eller 4 ens billeder på strimlen lige efter hinanden??
 
Nej, teknikken er helt præcist at du fører billedet frem og holder det stille, og så blinker du 3 gange (ved hjælp af en shutter), kører næste billede frem, blinker 3 gange osv. Hvis vi skal overføre det til fladskærms-verdenen, så kan du sige at det er det samme du gør i et LCD-tv med scanning backlight.
 
I det hele taget skal vi skelne imellem framerate, dvs. hvor mange forskellige billeder per sekund der vises, og så scanningsfrekvensen, dvs. hvor mange gange billedet opdateres, herunder _hvordan_ det opdateres. Et LCD tv skifter i en flydende overgang fra ét billede til det næste, mens en analog biograf-fremviser blinker hvert billede.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg har slet ikke i sinde at forsøge blinke (eller tælle) 24/30 gange/sek, hverken på det ene øje, det andet eller samtidig. Jeg har en kraftig mistanke om, at "mekanikken" i øjet går galt længe inden der er gået et sekundt! LOL
 
Gad vide hvor mange damer man kan score med 30 blink i sekundet LOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg har slet ikke i sinde at forsøge blinke (eller tælle) 24/30 gange/sek, hverken på det ene øje, det andet eller samtidig. Jeg har en kraftig mistanke om, at "mekanikken" i øjet går galt længe inden der er gået et sekundt! LOL
 
Gad vide hvor mange damer man kan score med 30 blink i sekundet LOL
Det ville sikkert virke i dag på Valentines dag LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg har slet ikke i sinde at forsøge blinke (eller tælle) 24/30 gange/sek, hverken på det ene øje, det andet eller samtidig. Jeg har en kraftig mistanke om, at "mekanikken" i øjet går galt længe inden der er gået et sekundt! LOL
 
Gad vide hvor mange damer man kan score med 30 blink i sekundet LOL
Hvis der var en garanti for, at man kunne styre det, så var spørgsmålet interessant. Jeg frygter dog mere for, hvad man ellers kan rode sig ud i, ved at komme til at blinke til den forkerte LOL
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 16:57
Get HIFI or die trying c",
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 20:21
LoL
Til top
MrZed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrZed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 11:02
Nogle der har købt dimsen???

Kunne faktisk være sjovt at prøve den på min gamle Barco CRT projektor, der snildt kan håndtere 96 hz og 144hz i 720p

(Er dog i tvivl om fosforen i billederørerne er hurtig nok!)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu