recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Play To" i Windows 7 til Sony Bravia TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Play To" i Windows 7 til Sony Bravia TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Play To" i Windows 7 til Sony Bravia TV
    Sendt: 28-April-2012 kl. 17:59
Forleden bemærkede jeg i stifinder muligheden for at vælge "Play To" på nogle billedfiler og som target kunne jeg vælge mit Sony Bravia TV. Det virkede dog ikke og nu vil jeg gerne vide lidt om hvad det er for en feature og hvad der evt. skal laves af konfiguration af Windows, netværket og mit TV for at det kan komme til at fungere?

Hvordan virker det?
Hvordan sættes det op?
Hvad kan afspilles/streames på denne måde?

Nogle kloge hoveder som tilfældigvis ved noget om dette?

/Tommy
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Forleden bemærkede jeg i stifinder muligheden for at vælge "Play To" på nogle billedfiler og som target kunne jeg vælge mit Sony Bravia TV. Det virkede dog ikke og nu vil jeg gerne vide lidt om hvad det er for en feature og hvad der evt. skal laves af konfiguration af Windows, netværket og mit TV for at det kan komme til at fungere?

Hvordan virker det?
Hvordan sættes det op?
Hvad kan afspilles/streames på denne måde?

Nogle kloge hoveder som tilfældigvis ved noget om dette?

/Tommy


Der noget om det her.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/play-to
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Der er noget om det her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/play-to
Tak - den havde jeg set, men det er nærmest bare en overfladisk intro - jeg søger nok noget mere teknisk - specielt fordi det ikke umiddelbart virker og når jeg så ikke ved noget om hvordan det burde virke, så kan jeg heller ikke så nemt finde fejl :-/
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 20:46
Jeg bruger Winduws Media player,finder de billeder/ video jeg vil se,trækker dem ud til højre.
Oppe i øverste højre hjørne er der en lile icon,der når du holder musen over skriver Afspil til.
Så kommer der på tv"et.
Jeg bruger kabel mellem router og tv.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 21:12
Så kan det være at det kikser fordi jeg aldrig bruger Windows Media Player og forsøgte at sætte det i gang fra Stifinder - som garanteret forsøger at bruge WMP som sikkert ikke er konfigureret til noget som helst => win-freeze!
Ingen som har noget teknisk baggrund for denne mulighed?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 21:23
Glemte lige,jeg bruger Windows 7,ved ikke omdet har noget at sige.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Glemte lige,jeg bruger Windows 7,ved ikke omdet har noget at sige.
Der er sikkert forskel på OS'er, men 7'eren er som nævnt også den jeg bruger, så det er fint nok.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Glemte lige,jeg bruger Windows 7,ved ikke omdet har noget at sige.
Der er sikkert forskel på OS'er, men 7'eren er som nævnt også den jeg bruger, så det er fint nok.


Her er en liile billed af hvordan det ser ud i WMP.
His du har forbindelse til dit tv skulle den gerne vises når du trukker på pilen ved den grønne tegn.
Håber det kan hjælpe dig.
Mvh.


Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 08:35
det fungerer på mit g30 uden jeg har foretaget mig noget
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Så kan det være at det kikser fordi jeg aldrig bruger Windows Media Player og forsøgte at sætte det i gang fra Stifinder - som garanteret forsøger at bruge WMP som sikkert ikke er konfigureret til noget som helst => win-freeze!
Ingen som har noget teknisk baggrund for denne mulighed?

Dit TV kan du benytte via DLNA. Stifinder er ikke en DLNA klient, men WMP er.

J
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 23:49
Aha - det er bare DLNA - efter at have prøvekørt wmp, fungerer det også med at spille en videosekvens på fjernsynet direkte fra stifinder (starter sikkert bare en instans af wmp op til formålet). Tak for hjælpen og rart at vide, at der ligger DLNA bagved.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu